Bu çalışma, günümüz teknolojisi kullanılarak temel tasarım eğitiminin hedefleri, gereklilikleri ve kazanımları çerçevesinde Z kuşağının öğrenme ihtiyaçlarına odaklanarak, artırılmış gerçekliğin etkileşimli öğrenme süreçlerine olan potansiyel katkısını incelemektedir. Teknoloji dünyasına doğmuş olan bugünün öğrencileri için eğitim süreçlerinin teknolojiyle uyumlu bir şekilde tasarlanması önemlidir. Artırılmış gerçeklik, öğrencilere somut deneyimler sunarak öğrenme sürecini daha etkileşimli hale getirebilir ve yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirebilir. Ancak AG teknolojisinin eğitim sürecindeki eksikliği, öğrencilerin potansiyelini tam olarak keşfetmelerini engelleyebilir. Temel tasarım eğitiminin güncellenmesi ve artırılmış gerçeklik gibi yeni teknolojilere entegre edilmesi, öğrencilerin daha etkili bir şekilde öğrenmelerine ve yaratıcılıklarını geliştirmelerine yardımcı olabilir. Yapılan literatür incelemeleri sonucunda tüm sanat ve tasarım alanlarında etkileşim seviyesi yüksek bir öğretim içeriğine sahip olan temel tasarım dersinde AG teknolojisinin ders materyali olarak kullanıma yeterli ölçüde yer verilmediği görülmüştür. Bu bağlamda yapılan çalışmanın gelecek araştırmalara yol gösterici bir kaynak olacağı düşünülmektedir.
Artırılmış Gerçeklik Temel Tasarım Etkileşim Etkileşimli Öğrenme Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Grafik Tasarımı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 32 |