Bu çalışma, iki şey
arasında ayrıştırmanın (infikâk) imkansız (mümteni’) olması anlamına gelen
lüzûmu ele almaktadır. Lüzûmdan maksat, lafza tayin edilen manayla, bu mananın
gerektirdiği (levâzımı) arasındaki irtibattır. Bu (lüzûm), tam mânânın
(el-mânâ’l-kâmil) iletilmesine etki eder. Ayrıca lüzûm, mütekellim ile
karşısındaki kişi veya muhatap arasındaki iletişime de etki eder. Mütekellimin
konuşmasında kast ettiği tam mânânın en az söz ve en güzel bir üslupla
iletilmesinde lüzûmun kullanılması, Arap dilinin zâtî özelliklerindendir. Bu
dilsel iletişim ise lüzûmun veya iltizâmın delâleti yoluyla olur. Kinaye ve
istiâre de ancak lüzûmun, anlamın ve mütekellimin kasdının iletilmesi ve
muhatapla en güzel bir üslupla iletişim kurulması üzerine bina olunur. Aynı
şekilde Kur’an-ı Kerim dilsel iletişimde, tam mananın ve kasdın
ulaştırılmasında lüzûmu kullanır. Ve söz konusu lüzûm, metnin (nassın)
içeriğinde (zımnında) bulunan pek çok örtük (matvî) anlamı örtük bir biçimde
ifade eder. Bu da Kur’an-ı Kerîm’in husûsiyetlerinden biridir.
This research focuses on the connotation which means the opposite of
separation between two things. This means the link between the intended meaning
and the connotations of the meaning; this impacts delivering the full meaning
and thus its effect in the communication between the speaker and the recipient
or the addressee. One of the Arabic language features is the usage of
connotation to convey the full meaning that the speaker intended to send via
fewer words and most charming style; this occurs when the connotation is used.
Metonymy and metaphor are based on connotation in order to deliver the meanings
and intention of the speaker and to communicate with the addressee with the
nicest style. Moreover, the Holy Quran used the connotation in the linguistic
communication and delivering the full meaning and the exact intention. This connotation
includes implicated meanings within the text. And this is one of the
characteristics of the Holy Quran.
Birincil Dil | Arapça |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 44 |