Bu çalışmanın amacı, müşteri ile doğrudan ilişki kuran hava limanı çalışanlarının grup bağlılığını etkileyen önemli faktörleri bulmak olarak belirlenmiştir. Veri toplamak amacıyla, Türkiye’de bulunan dört büyük hava limanında kendi kendine doldurulan 250 soru formu kullanılmıştır. % 79 cevaplama oranı ile, müşteri ile doğrudan ilişki içindeki 198 yer hizmetleri personelinden geçerli soru formu elde edilmiştir. Farklı sayıdaki maddelerden oluşan dört ölçeğin hepsinin kabul edilebilir bir iç tutarlılık düzeyine sahip olduğu görülmüştür. Seçilmiş bireysel ve işle ilgili faktörler üzerinde yapılan çoklu basamaklı regresyon, tüm modelin % 35’ini açıklayarak grup bağlılığını etkileyen dört faktör (havalimanı çalışanlarının ahlaki iyimserliği, insanlara güven duyguları, yaşam memnuniyet düzeyi ve fazla mesai saatleri) olduğunu ortaya koymuştur.
Ahlaki iyimserlik grup bağlılığı hayattan memnuniyet insanlara güven
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 15 Sayı: 3 |