Innovation known as a new industrial revolution in the world of today is an important issue that creates awareness and thus, the countries which are aware of these issues earlier emerge as the developed countries today. In short, the awareness of the concept, which is a welfare indicator, is gradually becoming more important.
In the study, the impact of innovation on South Korea's GDP is examined using 1984-2015 annual data. Variables are stabilized by unit root test and Johansen
cointegration test is applied to variables to find the long term relationship between brand, utility, design, R&D and GDP. It is determined that there is a coherent vector between the variables. The Granger causality test revealed that there is a one-way causality relationship between GDP and brand, design, utility, and R&D.
Günümüz dünyasında yeni bir sanayi devrimi olarak bilinen “inovasyon”, ülkeler açısından farkındalık yaratan önemli bir olgu olmakla birlikte bu konunun farkına erken varmış ülkelerin günümüzde gelişmiş ülkeler olarak karşımıza çıktığı görülmektedir. Kısacası bir refah göstergesi olan bu kavramın farkındalığı, gün geçtikçe daha da önem kazanmaktadır.
Bu çalışmada 1984-2015 dönemi yıllık verileri kullanılarak inovasyonun Güney Kore GSYİH' sına etkisi incelenmiştir. Birim kök testi ile değişkenler durağan hale getirilmiş ve marka, fayda, tasarım, Ar-Ge ve GSYİH arasındaki uzun dönem ilişkisini bulmak için değişkenlere Johansen eşbütünleşme testi uygulanmıştır. Değişkenler arasında eşbütünleşik vektör olduğu saptanmıştır. Granger nedensellik testi sonucunda GSYİH ile marka, tasarım, fayda ve Ar-Ge arasında tek yönlü bir nedensellik ilişkisinin olduğu ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: 4 |