This study was carried out to put forward teacher candidates' thoughts towards "village" concept to describe with the help of metaphors in order to uncover the perceptions that have been made. Phenomenography design was used in the study and the data were analyzed by content analysis techniques. The research was carried out in 2012 - 2013 academic year including 216 teacher candidates in Denizli Province. Teacher candidates have produced 40 different metaphors on the concept of ‘’village''. Considering the common features of these metaphors were collected in five different categories. The research aimed to answer the following questions: (a) Which metaphors were used by the teacher candidates to explain the concept of ''village'' ? (b) Given the common characteristics of the "village" concept under which groups can be classified for the metaphors? As a result, students in general'' village'' concept; Alliance - Draw a sense of intense human relationships and traditions - traditions in the forefront as a venue, healthy, peaceful and natural life, low-income and underprivileged, emigration as a place and natural food sources there are plenty of a place where they perceive as has been seen. As a result metaphors can be used as a significant research tool to describe the concept of “village” in understanding related perceptions.
Key words: Metaphor, Teacher Candidates, Village
Bu araştırma, öğretmen adaylarının, ülkemizde ve dünyada kırsal yerleşmelerin en temel öğesi olan ve kırsal nüfusun çoğunluğunun yaşadığı “köy” kavramına ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmış ve veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmaya 2012- 2013 eğitim öğretim yılında Denizli'de Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde okuyan 216 öğretmen adayı yani yüksek öğrenim öğrencisi katılmıştır. Öğrenciler ‘’köy’’ kavramına ilişkin 40 farklı metafor üretmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri dikkate alındığında 5 farklı kategoride toplanmıştır. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır: (a) aday öğretmenler “köy” kavramını açıklamada hangi metaforları kullanmaktadırlar? (b) Ortak özellikleri dikkate alındığında “köy” kavramına yönelik metaforları hangi gruplar altında toplanabilir? Araştırmanın sonucunda öğrencilerin genel olarak ‘’köy’’ kavramını; birlik – beraberlik duygularının yaşandığı, insan ilişkilerinin ve gelenek – göreneklerin ön planda olduğu bir mekân, sağlıklı huzurlu ve doğal yaşam, gelir düzeyi düşük ve imkânların kısıtlı, göç veren bir yer olarak ve doğal besin kaynaklarının bol olduğu bir yer olarak algıladıkları görülmüştür. Sonuç olarak bu çalışmamızda ortaya çıkan metaforlar köylerde de görev yapacak ve eğitime en büyük katkıyı yapacak olan günümüzün aday öğretmenlerinin geleceğin eğitimcilerinin ‘’köy’’ kavramına ilişkin sahip oldukları algıları anlamada önemli bir araştırma aracı olarak kullanılabilir.
Anahtar Kelimeler: Metafor, Öğretmen adayları, Köy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1 |