Öğretmenler
zaman zaman öğrencilerin uygun olmayan hareketleriyle karşılaşabilirler.
Öğrencilerin sistemli bir şekilde, planlayarak, kendilerince olumsuz olan veya
olabilecek bir duruma karşı gerçekleştirdikleri bu tepkiler direnç davranışı
olarak ifade edilmektedir. Öğretmenlerin, öğrenci direnç davranışlarının
farkında olması ve bu duruma yönelik stratejileri öğrenme-öğretme sürecinin
aksamaması açısından büyük önem taşımaktadır. Bu durum temel alınarak
ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin bakış açısından, öğrenci direnç
davranışlarına ilişkin görüşleri, stratejileri ve önerileri incelemek amacıyla
yapılan bu araştırma, fenomenolojik desende yapılan nitel bir çalışmadır. Veri
analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim
yılında Adana il merkezinde bulunan yedi devlet ortaokulunda görev yapan 70
öğretmen üzerinde yapılmıştır. Verilerin toplanmasında yazarlar tarafından
hazırlanan “Öğrenci Direnç Davranışlarına Yönelik Öğretmen Görüşme Formu”
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin direnç davranışlarına ilişkin
algılarının olumsuz olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin direnç davranışları
konusunda bilgilendirilmesi için ve direnç davranışlarıyla baş etme
stratejilerini uygulayabilmesi için hizmet içi eğitimler verilmesi
önerilebilir.
Direnç davranışları Öğrenci direnci Ortaokul Öğretmen Öğrenci
Teachers
may occasionally encounter inappropriate behaviors of students. These
reactions, which students make systematically, plan, against a situation that
is negative or possible to them, are expressed as resistance behavior. The fact
that the teachers are aware of student resistance behaviors and the strategies
for this situation are very important in terms of the failure of the learning-teaching
process. Based on this situation, this research, which was conducted with the
aim of examining the opinions, strategies and suggestions about student
resistance behaviors from the point of view of teachers working in secondary
schools, is a qualitative study conducted in phenomenological pattern.
Descriptive analysis was used in the data analysis. The study was carried out
on 70 teachers working in three state secondary schools located in the city
center of Adana in 2017-2018 academic year and in different socio-economic
levels (lower-middle-upper). "Teacher Interview Form for Student
Resistance Behavior" prepared by the authors was used in the collection of
the data. As a result of the study, it was seen that teachers' perceptions
about resistance behaviors were negative. It may be advisable to provide
in-service training to inform teachers about their resistance behavior and to
implement strategies to cope with resistance behaviors.
Resistance behaviours Student resistance Secondary school Teacher Student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |