Aim: The study was done as a descriptive study to determine the levels of hopelessness and the factors that influence the hopelessness of the senior students of School of Health and Medical Vocational High School.
Method: The population of the study was 240 senior students of Mersin University School of Health Department of Nursing and Midwifery, Mersin Medical Vocational High School Department of Nursing, Department of Dental Prosthesis, Emergency Medical Technicians. The study was conducted by 225 students in total. At the study, Beck Hopelessness Scale and a questionnaire form containing socio-demographic data were used. The data was evaluated by using SPSS 13.0 for Windows and were used to Shapiro Wilk Test, Mann Whitney U and Kruskall Wallis Tests. Statistics was taken p<0.05 as significance.
Findings: It was identified that 35.6% of students had the fear of becoming unemployed, and the students who had this fear the most are the ones at the Department of Dental Prosthesis. However, it was determined that there was a significant relation between employment anxiety and academic success.
Conclusion: It was determined that most of the students did't have employment anxiety; the ones who had this anxiety were more hopeless and their academic success was effective on their hopelessness. It is suggested that not only teachers and students views have to be taken in order to do something to increase the level of success, but also appropriate planning for employment opportunities has to be made while accepting students to departments.
Key words: hopelessness, midwifery, nursing
Amaç: Araştırma, Mersin Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu, Mersin Sağlık Meslek Lisesi son sınıf öğrencilerinin umutsuzluk düzeylerini ve etkileyen etmenleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın evrenini Mersin Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu Ebelik ve Hemşirelik, Mersin Sağlık Meslek Lisesi Hemşirelik, Diş Protez Teknikerliği, Acil Tıp Teknikerliği bölümlerinde öğrenim gören 240 son sınıf öğrenci oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşmak hedeflenmiş olup, toplam 225 öğrenci araştırmaya katılmayı kabul etmiştir. Çalışmada Beck Umutsuzluk Ölçeği ile sosyo-demografik bilgileri içeren anket formu kullanılmıştır. Veriler, 11.5 paket programı, MINITAB 15.0 paket programının demosu kullanılarak işlenmiş ve analiz edilmiştir. Ölçek puanına ait normallik kontrolü Shapiro Wilk testi ile yapılmış, normal dağılım göstermediği belirlenmiştir. Sosyo-demografik özelliklere göre ölçek puanları bakımından farklılıklar için Mann Whitney U ve Kruskall Wallis testleri kullanılmıştır. İkili karşılaştırmalar için Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Kategorik değişkenler arasındaki farklılıklar için Pearson ki-kare testi kullanılmıştır. İkili karşılaştırmalar için iki oran testi kullanılmıştır. Umutsuzluk düzeyini etkileyen faktörler çoklu regresyon analizi ile tespit edilmiştir. İstatistik anlamlılık düzeyi p<0.05 alınmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin % 35.6'sı iş bulma endişesi yaşadığı, en fazla iş endişesi yaşayan bölümün diş protez teknikerliği olduğu saptanmıştır (p<0.005). Öğrencilerin cinsiyet, öğrenim gördüğü okul ve bölüm ile umutsuzluk puanları arasında anlamlı ilişki olmadığı (p>0.005), iş bulma endişesi ve akademik başarı durumu ile anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır (p<0.005).
Sonuç: Öğrencilerin çoğunluğunun iş bulma endişesi yaşamadığı, yaşayan öğrencilerin daha umutsuz olduğu, umutsuzlukları üzerinde başarı durumlarının etkili olduğu belirlenmiştir. Başarının arttırılması için öğretim elemanlarının desteğinin gerekliliği, istihdamın sağlanabileceği kadar mezun verilmesinin iş bulma imkanlarını arttıracağı öngörüsündeyiz.
Anahtar kelimeler: umutsuzluk, ebelik, hemşirelik
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 1 |
SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, makalenin gönderilmesi ve yayınlanması dahil olmak üzere hiçbir aşamada herhangi bir ücret talep etmemektedir. Dergimiz, bilimsel araştırmaları okuyucuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyerek, içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır.