Sağlık kurumlarında hizmet kalitesi sağlık hizmetinin etkinliği için çok önemlidir. Bu bağlamda; çalışmanın amacı; hastaların sağlık kurumundan almış oldukları hizmete yönelik algıladıkları kalitenin, davranışsal niyetleri üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Nicel yöntemle yapılan araştırmada kullanılan veri toplama aracı üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde kişilerin tanımlayıcı özelliklerini içeren veriler, ikinci bölümde ise SERVQUAL ölçeği kullanılmıştır. Anketin üçüncü bölümünde hastaların davranışsal niyeti ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini bir özel hastanede sağlık hizmeti almış 18-65 yaş aralığındaki bireyler oluşturmaktadır. Gönüllü olarak çalışmaya katılmayı kabul eden 300 hasta araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda hastaların kalite algısı ve olumlu davranışsal niyetleri orta düzeyde çıkmıştır. Hastaların algıladıkları hizmet kalitesinin davranışsal niyetleri üzerinde etkisi olduğu belirlenmiştir. Sağlık hizmetlerinde kalitenin iyileştirilmesinin sağlık davranışlarını da olumlu yönde etkileyeceği göz önünde alındığında toplumun sağlığı için de önemli olduğu görülmektedir.
Service quality in healthcare institutions is very important for the effectiveness of healthcare services. In this context; Purpose of the study; The aim is to determine the effect of the quality perceived by patients regarding the service they receive from the health institution on their behavioral intentions. The data collection tool used in the research conducted with the quantitative method consists of three parts. In the first part, data containing the descriptive characteristics of the people were used, and in the second part, the SERVQUAL scale was used. In the third part of the survey, the patients' behavioral intention scale was used. The population of the study consists of individuals between the ages of 18-65 who received healthcare services in a private hospital. 300 patients who voluntarily agreed to participate in the study constitute the sample of the study. As a result of the research, patients' perception of quality and positive behavioral intentions were found to be at a moderate level. It has been determined that the service quality perceived by patients has an impact on their behavioral intentions. Considering that improving the quality of health services will also positively affect health behaviors, it is seen that it is also important for the health of the society.
Healthcare Institutions Perceived Quality Behavioral İntention Patient
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |
CC LİCENSE
Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.