Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müzikle İlk Okuma Yazma Öğretiminin İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerine, Yazma Hızlarına ve Yazma Hatalarına Etkisi

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 294 - 355, 15.07.2022
https://doi.org/10.29250/sead.1094188

Öz

Okuma yazmayı öğrenmek her bireyin en temel becerilerinden biridir. Bu becerinin kazanımı ve gelişimi ise kişinin aldığı başarılı bir ilk okuma yazma öğretiminden geçmektedir. Eğitim öğretimin başlangıç ve en önemli basmağı olan ilk okuma yazma öğretim sürecinin etkili gerçekleştirilmesi, henüz oyun çağında olan çocuklar için oldukça kritik bir öneme sahiptir. Dikkat süreleri oldukça az olan ve yaptığı etkinliklerden çabuk sıkılan çocuklara, eğitim verilirken çok farklı yöntemler kullanılmaktadır. Alanyazın tarandığında, ilk okuma yazma öğretim sürecinde müzikal içerikle ilk okuma yazma öğretimine yönelik çalışma olmadığı, var olan müzikal içeriklerin ise yaratıcılıktan ve akademik temelden uzak olduğu göze çarpmaktadır. Araştırma, bu ihtiyaçtan yola çıkılarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada araştırmacı tarafından ilk okuma yazma öğretimi sürecinde sesi hissetme, tanıma ve ayırt etme aşamasında her bir sesin öğretiminde uygulanmak üzere, öğretilen sesin daha iyi tanınması, hissedilmesi ve ayırt edilmesi için 29 çocuk şarkısı yazılmış ve bestelenmiştir. Araştırma sonunda ise çocuk şarkılarının, öğrencilerin yazma hızlarına ve yazma kurallarına uyma becerilerine etkisi tespit edilmiştir.
Araştırma Eskişehir ilinde yer alan orta sosyoekonomik düzeye sahip bir ilkokulda, deney ve kontrol grubu olmak üzere iki birinci sınıfın öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Deney grubunu 24, kontrol grubunu ise 19 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma yöntemi olarak gömülü (iç içe) karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın temelini yarı deneysel modelin alt alanlarından biri olan eşitlenmemiş kontrol gruplu model oluştururken, nitel araştırma yöntemleri ile de desteklenmiştir. Deney grubundaki öğrenciler 4 ay süreyle her hafta ve haftanın 2 ila 3 günü gözlemlenirken; kontrol grubu öğrencilerinin yazma durumları her ay sonunda kayda alınmıştır. Gözlem süresince elde edilen veriler 11 maddelik “Yazma Becerisi Gözlem Formu”na kaydedilmiş ve araştırma sonunda Excel programı ile analiz edilmiştir. Gözlem sürecinde kontrol grubuna hiç müdahalede bulunulmazken, deney grubunda araştırmacı tarafından 29 ses için yazılan ve bestelenen, 29 adet çocuk şarkısı kullanılarak ilk okuma yazma süreci tamamlanmıştır.
İlk okuma yazma öğretim süreci tamamlandığında, deney ve kontrol grubu öğrencileri okuryazar hale geldiklerinde, yazma becerileri dört farklı boyutta ölçülmüştür: (1. Bakarak yazma, 2. Söyleneni yazma, 3. Anladığını yazma ve 4. Bir konuda fikrini yazma). Bu ölçümlerden elde edilen veriler tablo ve grafiklere dönüştürülerek yorumlanmıştır. Bununla birlikte müzik destekli ilk okuma yazma öğretim sürecinin daha iyi aktarılması adına süreç boyunca kronolojik bir biçimde araştırmacı günlüklerine yer verilmiştir.
Araştırma sonucunda, iki grup arasında deney grubu lehine “Yazma Becerisi Gözlem Formu’nda yer alan 11 maddede ortalama %34’lük bir fark ortaya çıkarken; öğrencilerin dört boyutta ölçülen yazma hızı testlerinde iki grup arasında yine deney grubu lehine 3 dakika süreyle: Bakarak yazma becerisinde 27 harflik, söyleneni yazma becerisinde 61 harflik, anladığını yazma becerisinde 44 harflik ve bir konuda fikrini yazma becerisinde 14 harflik bir fark olduğu ortaya çıkmıştır.

Teşekkür

Araştırmada kullanılan çocuk şarkılarının bestelenmesi ve düzenlenmesi aşamasında bizlere yardımcı olana Sn. Öğr. Gör. Dr. Mehmet ALAN'a teşekkürü borç bilirim.

Kaynakça

  • Bailey, K.D. (1982). Methods of Social Research (2nd ed.). New York: The Free Press’den aktaran Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, s. 175-177.
  • Balaban Salı, J. (2015). Verilerin toplanması. A. Şimşek (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri içinde (s. 134-161). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları.
  • Baştuğ, M. ve Demirtaş Şenel, G. (2019). Her ses/harf için özel uygulamalı ilk okuma ve yazma öğretimi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bay, Y. (2008). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi (Ankara ili örneği). Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Bay, Y. (2010a). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma yazma öğrenen ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma hızları ve okuduğunu anlama düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 257-277.
  • Bay, Y. (2010b). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 3 (1), 164-181.
  • Biber Öz, N. (2001). İnsanın kültürel gelişiminde müzik eğitiminin önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (14) 1, 101-106.
  • Bolduc, J. (2008). The effects of music instruction on emergent literacy capacities among preschool children: A literature review. Early Childhood Research & Practice, 10 (1), 1-5.
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik (1 b.). (İ. D. Sarıoğlu, Çev.) İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Cresswell, J.W. ve Plano Clark, V.L. (2011). Designing and Conducting Mixed Methods Research (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Creswell, J.W. and Plano Clark, V.L. (2020). Karma yöntem araştırmalarına giriş: Tasarımı ve yürütülmesi. (Çev: A. Delice). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J.W., (2019). Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cunningham, A.E. ve Stanovich, K.E. (1997). Early reading acquisition and its relation to reading experience and ability 10 years later. Developmental Psychology, 33 (6), 934-944.
  • Çaydere Öztosun, Ö. ve Bulut Alır, E. (2017). İlkokuma eğitimi ve müzik. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (4), 2058-2080.
  • Çelikkol, Ö. (2007). Kelime kazanımında müziğin etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Dündar, M. (2003). Anaokulu ve ilköğretim birinci sınıfında ritim eğitimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (23) 2, 171-180.
  • Erbasan, Ö. ve Erbasan, Ü. (2020). Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretimi sürecinde karşılaştığı sorunlar. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8 (1), 113-125.
  • Ertek Babaç, E. ve Yıldız, G. (2018). Dil gelişiminde müziğin yeri. Fine Arts, 13 (3), 10-22.
  • Fisher, D. (2001). Early language learning with and without music. Reading Horizons, 42 (1), 39-49.
  • Gordon, R.L., Fehd, H.M. ve McCandliss, B.D. (2015). Does music training enhance literacy skills? A meta-analysis. Frontiers in Psychology, 6 (0), 1-16.
  • Güneş, F. (2019). İlk Okuma Yazma Öğretimi Yaklaşım ve Modeller. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Hargreaves, D.J. ve Zimmerman, M.P. (1992). Developmental theories of music Learning. R. Cowell (Ed.). Handbook of research on music teaching and learning içinde (s. 377-391). New York, NY: Schirmer Books.
  • Herbers, J.E., Cutuli, J., Supkoff, L.M., Heistad, D., Chan, C.K., Hinz, E. ve Masten, A.S. (2012). Early reading skills and academic achievement trajectories of students facing poverty, homelessness and high residental mobility. Educational Researcher, 41 (9), 366-374.
  • Küçüköncü, Y. (2000). Sınıf öğretmenliğinde müzik eğitimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (7), 8-12.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Munch, C. (1990). Ben bir orkestra şefiyim. İstanbul: Afa Yayınları.
  • Murphey, T. (1992). The discourse of pop songs. TESOL Quarterly, 26 (4), 770-774.
  • Murphey, T. (2010). Music and song. Oxford: Oxford University Press.
  • Özcan, A.F. ve Özcan, A.O. (2016). İlk okuma yazma öğrenmede çocukların yaşadıkları güçlükler, nedenleri ve çözüm önerileri nitel bir araştırma. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1), 69-103.
  • Senemoğlu, N. (2013). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Strickland, D.S. ve Riley-Ayers, S. (2006). Early literacy: Policy and practice in the preschool years. Preschool Policy Brief, 10 (0), 1-12.
  • Sulak, S.E. (2018). İlk okuma-yazma öğretim yöntemleri. F. Güneş ve S. Sidekli (Editörler). İlkokuma ve Yazma Öğretimi içinde (s. 103-159). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Şahin, B. (2021). Müzikle eğitimin ilk okuma yazma öğretimine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Şahin, B. ve Bay, Y. (2021). Müzikle İlk Okuma Yazma Öğretiminin İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Hızlarına ve Okuma Hatalarına Etkisi. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 6 (2), 141-164.
  • Şendurur, Y. ve Akgül Barış, D. (2002). Müzik eğitimi ve çocuklarda bilişsel başarı. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 165-174.
  • Şimşek, A. (2015). Araştırma modelleri. A. Şimşek (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri içinde (s. 80-106). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları.
  • Tan, N. (2016). İlkokul matematik derslerinde şarkı kullanımının öğrencilerin başarı, tutum ve sözcük dağarcığı üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
  • TDK. (1998). Türkçe sözlük (9.Baskı). Ankara: Türk Tarih Kurumu Basım Evi.
  • Tomlinson, M.M. (2013). Literacy and music in early childhood: Multimodal learning and design. Sage Open, 3 (3), 1-10.
  • Uçan A. (1996). İnsan ve müzik insan ve sanat eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (1984). Eğitim bilimleri sempozyumu bildiriler. Ankara’dan aktaran Çilden, Ş. (2001). Müzik, çocuk gelişimi ve öğrenme. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1), 1-8.
  • Uçan, A. (1994). Müzik eğitimi (temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Ünalan, Ş. (2012). Dil ve kültür. Ankara: Eskiyeni Yayınları.
  • Welch, G.F., Sergeant, D.C. ve White, P.J. (1998). The role of linguistic dominance in the acquisition of song. Research Studies in Music Education, 10 (1), 67-74.
  • Yangın, S., Sarıkaya, M. Bulut, S. ve Yangın, N. (2016). Fen bilimleri dersinde çocuk şarkıları ile desteklenmiş öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (8), 1-12.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, N., Taşçı, G. ve Fidan, M. (2013). İlkokul birinci sınıf öğretmenlerinin 60-66 aylık öğrencilerine ilişkin görüşleri. XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Yokuş, H. ve Önk Avşar, S. (2014). Müzik öğretmeni ve sınıf öğretmeni adaylarının eğitim müziği dağarına ilişkin yeterlilikleri. Sanat Eğitimi Dergisi, 2 (1), 50-63.

The Effect of Teaching Elementary Reading and Writing by Means of Music on First Grade Student’s Writing Skills, Writing Speeds and Writing Errors

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 294 - 355, 15.07.2022
https://doi.org/10.29250/sead.1094188

Öz

Learning to read and write is one of the most basic and necessary skills of every individual. Being able to learn this skill well requires a good first reading and writing education. Effective realization of teaching process of elementary reading and writing, which is the beginning and most important step of education, is of critical importance for our children who are still in the age of play. Many different methods are used when teaching children in today's age, who have a very short attention span and get bored very quickly from their activities. When the literature was scrutinized, in the teaching process of elementary reading and writing, it is striking that there is no study on teaching elementary reading and writing with musical content, and the existing musical content is far from creativity and academic basis. This research was conducted regarding this need. In the research, 29 children's songs were written and composed by the researcher in order to better recognize, feel and distinguish the taught sound, to be applied in the teaching of each sound at the stage of feeling, recognizing and distinguishing the sound in the teaching process of elementary reading and writing. At the end of the research, the impacts of children's songs on students' writing speed and ability to obey writing rules were determined.
The research was carried out in a primary school with a middle socio-economic level in the province of Eskişehir, in two 1st Grades, the experimental and the control group. The experimental group consisted of 24 students and the control group consisted of 19 students. Embedded (nested) mixed design was utilized as a method. While the unequal control group model, which is one of the sub-fields of the quasi-experimental model, forms the basis of the research, it is also supported by qualitative research methods. While the students in the experimental group were observed two to three days per week for 4 months, the writing status of the control group was recorded at the end of each month. The data obtained during the observation were recorded in the 11-item of "Writing Skills Observation Form" and analyzed with the Excel program at the end of the research. While no intervention was made to the control group during the observation process, the teaching process of elementary reading and writing was completed by using 29 children's songs written and composed by the researcher for 29 letters in the experimental group.
When the elementary reading and writing teaching process was completed and the students in the experimental and control groups became literate, their writing skills were evaluated in four different dimensions: (1. Writing by looking, 2. Writing what is being said, 3. Writing what they understand, and 4. Writing their opinion on a subject). The data obtained from these evaluations were interpreted by converting them into Tables and Charts. In addition, research diaries were included in a chronological order throughout the process so as to better convey the music-assisted elementary reading and writing teaching process.
As a result of the research, there was an average of 34% difference between the two groups in the 11 items calibrated in the "Writing Skill Observation Form" in favor of the experimental group. In the writing speed tests evaluated in four dimensions for three minutes, it was found that there was a difference between the two groups in favor of the experimental group: 27 letters in looking writing, 61 letters in writing what was said, 44 letters in writing what they understood, and 14 letters in writing their opinion on a subject.

Kaynakça

  • Bailey, K.D. (1982). Methods of Social Research (2nd ed.). New York: The Free Press’den aktaran Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, s. 175-177.
  • Balaban Salı, J. (2015). Verilerin toplanması. A. Şimşek (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri içinde (s. 134-161). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları.
  • Baştuğ, M. ve Demirtaş Şenel, G. (2019). Her ses/harf için özel uygulamalı ilk okuma ve yazma öğretimi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bay, Y. (2008). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi (Ankara ili örneği). Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Bay, Y. (2010a). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma yazma öğrenen ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma hızları ve okuduğunu anlama düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 257-277.
  • Bay, Y. (2010b). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 3 (1), 164-181.
  • Biber Öz, N. (2001). İnsanın kültürel gelişiminde müzik eğitiminin önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (14) 1, 101-106.
  • Bolduc, J. (2008). The effects of music instruction on emergent literacy capacities among preschool children: A literature review. Early Childhood Research & Practice, 10 (1), 1-5.
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik (1 b.). (İ. D. Sarıoğlu, Çev.) İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Cresswell, J.W. ve Plano Clark, V.L. (2011). Designing and Conducting Mixed Methods Research (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Creswell, J.W. and Plano Clark, V.L. (2020). Karma yöntem araştırmalarına giriş: Tasarımı ve yürütülmesi. (Çev: A. Delice). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J.W., (2019). Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cunningham, A.E. ve Stanovich, K.E. (1997). Early reading acquisition and its relation to reading experience and ability 10 years later. Developmental Psychology, 33 (6), 934-944.
  • Çaydere Öztosun, Ö. ve Bulut Alır, E. (2017). İlkokuma eğitimi ve müzik. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (4), 2058-2080.
  • Çelikkol, Ö. (2007). Kelime kazanımında müziğin etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Dündar, M. (2003). Anaokulu ve ilköğretim birinci sınıfında ritim eğitimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (23) 2, 171-180.
  • Erbasan, Ö. ve Erbasan, Ü. (2020). Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretimi sürecinde karşılaştığı sorunlar. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8 (1), 113-125.
  • Ertek Babaç, E. ve Yıldız, G. (2018). Dil gelişiminde müziğin yeri. Fine Arts, 13 (3), 10-22.
  • Fisher, D. (2001). Early language learning with and without music. Reading Horizons, 42 (1), 39-49.
  • Gordon, R.L., Fehd, H.M. ve McCandliss, B.D. (2015). Does music training enhance literacy skills? A meta-analysis. Frontiers in Psychology, 6 (0), 1-16.
  • Güneş, F. (2019). İlk Okuma Yazma Öğretimi Yaklaşım ve Modeller. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Hargreaves, D.J. ve Zimmerman, M.P. (1992). Developmental theories of music Learning. R. Cowell (Ed.). Handbook of research on music teaching and learning içinde (s. 377-391). New York, NY: Schirmer Books.
  • Herbers, J.E., Cutuli, J., Supkoff, L.M., Heistad, D., Chan, C.K., Hinz, E. ve Masten, A.S. (2012). Early reading skills and academic achievement trajectories of students facing poverty, homelessness and high residental mobility. Educational Researcher, 41 (9), 366-374.
  • Küçüköncü, Y. (2000). Sınıf öğretmenliğinde müzik eğitimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (7), 8-12.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Munch, C. (1990). Ben bir orkestra şefiyim. İstanbul: Afa Yayınları.
  • Murphey, T. (1992). The discourse of pop songs. TESOL Quarterly, 26 (4), 770-774.
  • Murphey, T. (2010). Music and song. Oxford: Oxford University Press.
  • Özcan, A.F. ve Özcan, A.O. (2016). İlk okuma yazma öğrenmede çocukların yaşadıkları güçlükler, nedenleri ve çözüm önerileri nitel bir araştırma. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1), 69-103.
  • Senemoğlu, N. (2013). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Strickland, D.S. ve Riley-Ayers, S. (2006). Early literacy: Policy and practice in the preschool years. Preschool Policy Brief, 10 (0), 1-12.
  • Sulak, S.E. (2018). İlk okuma-yazma öğretim yöntemleri. F. Güneş ve S. Sidekli (Editörler). İlkokuma ve Yazma Öğretimi içinde (s. 103-159). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Şahin, B. (2021). Müzikle eğitimin ilk okuma yazma öğretimine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Şahin, B. ve Bay, Y. (2021). Müzikle İlk Okuma Yazma Öğretiminin İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Hızlarına ve Okuma Hatalarına Etkisi. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 6 (2), 141-164.
  • Şendurur, Y. ve Akgül Barış, D. (2002). Müzik eğitimi ve çocuklarda bilişsel başarı. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 165-174.
  • Şimşek, A. (2015). Araştırma modelleri. A. Şimşek (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri içinde (s. 80-106). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları.
  • Tan, N. (2016). İlkokul matematik derslerinde şarkı kullanımının öğrencilerin başarı, tutum ve sözcük dağarcığı üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
  • TDK. (1998). Türkçe sözlük (9.Baskı). Ankara: Türk Tarih Kurumu Basım Evi.
  • Tomlinson, M.M. (2013). Literacy and music in early childhood: Multimodal learning and design. Sage Open, 3 (3), 1-10.
  • Uçan A. (1996). İnsan ve müzik insan ve sanat eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (1984). Eğitim bilimleri sempozyumu bildiriler. Ankara’dan aktaran Çilden, Ş. (2001). Müzik, çocuk gelişimi ve öğrenme. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1), 1-8.
  • Uçan, A. (1994). Müzik eğitimi (temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Ünalan, Ş. (2012). Dil ve kültür. Ankara: Eskiyeni Yayınları.
  • Welch, G.F., Sergeant, D.C. ve White, P.J. (1998). The role of linguistic dominance in the acquisition of song. Research Studies in Music Education, 10 (1), 67-74.
  • Yangın, S., Sarıkaya, M. Bulut, S. ve Yangın, N. (2016). Fen bilimleri dersinde çocuk şarkıları ile desteklenmiş öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (8), 1-12.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, N., Taşçı, G. ve Fidan, M. (2013). İlkokul birinci sınıf öğretmenlerinin 60-66 aylık öğrencilerine ilişkin görüşleri. XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Yokuş, H. ve Önk Avşar, S. (2014). Müzik öğretmeni ve sınıf öğretmeni adaylarının eğitim müziği dağarına ilişkin yeterlilikleri. Sanat Eğitimi Dergisi, 2 (1), 50-63.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burak Şahin 0000-0001-6597-9852

Yalçin Bay 0000-0002-8449-9931

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2022
Gönderilme Tarihi 27 Mart 2022
Kabul Tarihi 8 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, B., & Bay, Y. (2022). The Effect of Teaching Elementary Reading and Writing by Means of Music on First Grade Student’s Writing Skills, Writing Speeds and Writing Errors. The Journal of Limitless Education and Research, 7(2), 294-355. https://doi.org/10.29250/sead.1094188

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.