Olağanüstü şartlar yaşadığımız bugünler, sürdürülmesinde zorlanılan ama buna rağmen sürdürülmesi en gerekli
alanların birinin de eğitim-öğretim alanı olduğunu göstermiştir. Bu araştırma Doğu Karadeniz Bölgesi’nde
bulunan bir vakıf üniversitesinin sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunda ve sağlık bilimleri fakültesinde
öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma, Covid-19 pandemi sürecinde öğrencilerin
gerçekleştirdikleri e-öğrenme faaliyetlerine yönelik hazır bulunuşluk ve beklenti düzeylerinin tespit edilmesi
amacı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Gülbahar’dan (2012) elde edilen kişisel özellikler, teknolojiye erişim,
teknik beceriler, motivasyon ve tutum, başarıyı etkileyen faktörler olarak 5 faktörden ve 26 maddeden oluşan
hazır bulunuşluk ve beklenti ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler SPSS istatistiksel analiz
programı ile değerlendirilmiş, ölçeğin genel Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.93 olarak hesaplanmıştır.
Çalışmaya katılan 427 ön lisans ve lisans öğrencisinin cinsiyet, yaş, mezun olunan ortaöğretim kurumu,
okudukları ön lisans ve lisans program ve bölümleri, sahip oldukları AGNO, yaşadıkları coğrafik bölge, öğrenim
düzeyleri gibi özellikler açısından hazır bulunuşluk ve beklenti düzeyleri tespit edilmiştir. Buna göre; kadın
öğrencilerin erkek öğrencilere göre, 38 yaş ve üstü öğrencilerin daha düşük yaş gruplarına göre ve AGNO 2.50
ve üstü olan öğrencilerin daha düşük ortalamaya sahip öğrencilere göre hazır bulunuşluk ve beklenti düzeylerinin
yüksek olduğu görülmüştür.
E-öğrenme sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu hazır bulunuşluk beklenti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |