Türkiye’de yaygın eğitim programı veren halk eğitimi merkezlerinde kursiyerlere yaygın eğitim programında öngörülen kazanımların dışında, kurslarda yaptıkları çalışmalardan gelir elde etme imkânı sağlanmaktadır. Peki bu gelir elde etme hangi yollarla sağlanmaktadır? Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı; halk eğitimi merkezi kurslarında oluşturulan ürünlerin dijital pazarda satılmasına ilişkin kursiyer görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemi ve olgubilim deseninde yürütülen bu çalışmanın örneklemini, 2022 yılında Mardin ili Derik ilçesindeki Derik Halk Eğitimi Merkezi el sanatları, giyim ve yiyecek içecek hizmetleri kurslarına katılan 15 kadın kursiyer oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre kurs türleri, pazarlama yöntemleri ve eğitimler olmak üzere üç kategori ve sekiz alt kategori oluşmuştur. Katılımcıların halk eğitimi merkezinde el nakışları, dekoratif ahşap süsleme, filografi, iğne oyası, çocuk üst giysileri dikimi, drapaj tekniğiyle kadın elbise dikimi ve pastacılık kurslarına katıldıklarını belirtmişlerdir. Katılımcılar bu kurslarda oluşturdukları ürünleri satmak için kullandıkları platformları şöyle sıralamıştır: sergiler, halk pazarları, broşürler, sosyal medya pazarlaması, e-ticaret siteleri, web siteleri. Araştırma sonucunda birtakım öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |