Amaç: Bu
çalışma; Sosyal medyanın en önemli araçlarından olan Facebook ve
Twitter’ın sporcu,
antrenör, taraftar ekseninde, spor iletişimine olan etkilerinin incelenmesidir.
Metod: 2010
yılı ve sonrası yurt dışı literatür taranarak incelenmiştir. Literatürün
sistematik incelemesi için “prisma” (Moher, Liberati, Tetzlaff, ve Altman,
2009) protokolü kullanılmıştır. Çalışmaya, PubMed ve SPORTDiscus veri
tabanlarından elde edilen 36 araştırma dahil edilmiştir.
Bulgular ve Sonuçlar: 36
araştırmanın dahil edildiği çalışmaların bulgularına göre Facebook ve Twitter’ın spor medyasında kullanımının;
yeni bir taraftar grubunun ve taraftar tanımının oluşmasına, taraftarların
takip ettikleri başarılı sporcuları daha yakınlarında hissetmelerine, bireyleri
spora teşvik etme yönününde ve sporun pazarlanması için etkili bir araç olarak kullanılmasına, başarılı
sporcuların markalaşma sürecine katkı sağladığı görülürken, diğer taraftan,
sporcuların müsabaka döneminde sosyal kaygı, spor/performans kaygısında artışa,
sporcu-yönetici arasında rollerin değişmesine, spor medyasının yapısının
değişmesine neden olduğu gözlemlenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0