Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin Beden
Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranış düzeylerini belirlemek ve sosyodemografik
özelliklerle ilişkisi incelemektir. Bu amaç doğrulturunda çalışmaya, 150 (29
erkek, 121 kadın) öğrenci katılım göstermiştir. Araştırmada veri toplama aracı
olarak “Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği” ile “Kişisel Bilgi
Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde nonparametrik istatistiksel
yöntemlerden Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre toplanan verilerin normal dağılım göstermediği
belirlenmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin sportmenlik düzeylerinin yüksek
olduğu tespit edilmiştir. Kadın ve erkek öğrenciler arasında anlamlı farklılık
tespit edilmiştir. Ancak, sportmenlik ve fair-play konusunda bilgi sahibi
olmanın sportmenlik davranışında farklılık yaratmadığı ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0