Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin internet
bağımlılığı düzeylerinin spor ve farklı değişkenler açısından incelenmesi
amacıyla yapılmıştır.Betimsel türde, tarama modeli kullanılarak yapılan bu
çalışmanın hedef kitlesini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Atatürk
Üniversitesi’nde farklı bölümlerde öğrenim gören 849 kadın 449 erkek olmak
üzere toplam 1298 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada öğrencilerin internet
bağımlılığı düzeylerine ilişkin tutumlarını belirlemek için Hahn ve Jerusalem
(2001) tarafından tasarlanmış ve Şahin ile Korkmaz (2011) tarafından Türkçeye
uyarlaması yapılmış olan “İnternet Bağımlılığı” ölçeği uygulanmıştır. Verilerin
analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken;
demografik özelliklerin belirlenmesinde frekans dağılımı, iki farklı bağımsız
değişken ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkiyi belirlemek için T testi
ve ikiden fazla farklı değişken ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkiyi
belirlemek için Anova Waryans analizi testleri kullanılmıştır. Değişkenler
arasındaki fark P; 0,05 anlamlılık düzeyi esas alınarak yorumlanmıştır.Elde
edilen bulgulara göre; bireylerin internet bağımlılık düzeyleri ile cinsiyet,
internete erişim sağlama durumu, ebeveynlerin internet kullanma durumları,
internet kullanım süresi, internet kullanım amacı, sosyal medya üyeliği durumu,
öğrenim düzeyi, spor yapma durumu ve haftalık spor yapma sürelerinde anlamlı
farklılık tespit edilmiştir. Öğrencilerin yaptıkları spor türü ve spor yapma
amacı değişkenleri arasında anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür.Bireylerin
internet bağımlılığı düzeylerinde; erkek bireylerin kadın bireylerden; sosyal
medya üyeliği olanların olmayanlardan; ebeveynleri internet kullanan
öğrencilerin kullanmayanlardan, internet bağımlılık düzeylerinin daha yüksek
olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Spor yapma durumu değişkeninde ise spor yapmayan
bireylerin internet bağımlılığı puan ortalamalarının spor yapan bireylerden
yüksek olduğu tespit edilmiştir.
This research is done to investigate university
students’ internet addiction levels in terms of sports and different variables.
Target group of this descriptive and survey model research, is the 2017-2018 term students studying in
different departments and consist of 849 female, 449 male in total of
1298. “Internet Addiction” scale which
is contemplated by Hahn and Jerusalem (2001) and translated into to Turkish by
Şahin Korkmaz (2011) is used in order to determine attitude of students’
internet addiction levels. SPSS 22 package programme is used to analyze the
data. When analyzing the data, T test is used to determine the frequency
distribution of demographic characteristics and relationship between two
different variables and internet addiction.Anova Waryans analysis tests are
used to specify relationship between two variables and internet addiction.
Difference P; 0,05 between variables is interpreted based on level of
significance. According to the findings, meaningful differences are observed on
the internet addiction level of individuals, as; sexuality, access to internet,
internet usage of parents, usage time of internet, purpose of using internet,
social media membership, education level, doing sports and weekly hours of
doing sports. No meaningful differences are observed between sports type and
aim of doing sports. In comparison to individuals internet addiction levels,
male individuals have higher addiction level than female individuals, social
media account owners have higher addiction levels than the ones that do not have
social media account and individuals with internet user parents have higher
addiction levels than the individuals whose parents do not use internet.
Considering the situation of doing sports, individuals who do not do any sports
have higher levels of internet addiction compared to do individuals who do
sports.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0