Spora olan ilginin artmasında ve spora bağlılığın oluşmasında spor salonlarının hizmet kalitesinin belirleyici olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı düzenli olarak spor yapan bireylerin spor salonlarına yönelik hizmet kalitesi algısının spora bağlılığa etkisini açıklamaktır. Bu doğrultuda İstanbul ili Anadolu yakasında faaliyet gösteren spor salonları özelinde 417 kişinin gönüllü katılım gösterdiği bir çalışma gerçekleştirildi. Çalışmanın verileri kişisel bilgi formu, hizmet kalitesi ölçeği ve spora bağlılık ölçeği kullanılarak oluşturulan anket formu ile elde edildi. Oluşturulan anket formu Google Doc aracılığıyla katılımcılara uygulandı. Verilerin analiz aşamasında ilk olarak geçerlilik ve güvenilirlik analizleri yapıldıktan sonra araştırma hipotezlerini test etmek için korelasyon, regresyon, t test ve Anova analizleri yapıldı. Bulgular incelendiğinde ugulanan ölçeklerin çalışma grubu üzerinde geçerli ve güvenilir olduğu, hizmet kalitesi ve spora bağlılık arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu, hizmet kalitesinin spora bağlılık üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu, yaş ve spor yapma yılı açısından spora bağlılık düzeylerinde anlamlı fark olduğu görüldü. Yapılan araştırma neticesinde spor kültürünün arttığı günümüz koşullarında spor salonlarının sunduğu hizmet kalitesinin spor yapan bireylerin spora bağlılıklarının oluşmasında ve gelişmesindeki temel etken olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda spor salonlarının hizmet kalitesinin yüksek olmasının düzenli bir şekilde spor yapan bireylerin spora bağlılık düzeylerini arttırdığı söylenebilir.
Hizmet Kalitesi Spora Bağlılık Antrenman Geçerlilik Güvenilirlik.
It is thought that the service quality of sports halls is determinant in the increase of interest in sports and the formation of commitment to sports. The main purpose of this study is to explain the effect of the service quality perception towards sports halls of individuals who regularly do sports on their commitment to sports. In this direction, a study was carried out in which 417 people voluntarily participated in sports halls operating on the Anatolian side of Istanbul. The data of the study were obtained with a questionnaire form using personal information form, service quality scale and sports commitment scale. The created questionnaire was applied to the participants via Google Doc. In the analysis phase of the data, first, validity and reliability analyzes were performed, and correlation, regression, t-test and Anova analyzes were performed to test the research hypotheses. When the findings were examined, it was seen that the scales applied were valid and reliable on the study group, there was a positive relationship between service quality and sports commitment, service quality had a significant effect on sports commitment, and there was a significant difference in sports commitment levels in terms of age and year of doing sports. As a result of the research, it has been determined that the service quality provided by the sports halls in today's conditions where the sports culture has increased is the main factor in the formation and development of the commitment of the individuals who do sports. The high service quality of the gyms increases the level of commitment to sports of individuals who regularly do sports.
Service Quality Sport Commitment Training Validity Reliability.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0