Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Creativity Perception Levels of Individuals Prepared for Military School Aptitude Exams

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 3, 171 - 177, 30.12.2021

Öz

Creativity is the ability to apperceptive an issue clearly by using one’s imagination and then present an opinion or concept in relation to that. This study, it is aimed to examine the individual creativity perception levels of individuals preparing for military school exams in terms of some variables (age, gender, marital status, education level). The study consist of 204 people who preparing for military school exam in physical education and sports preparation courses. The Personal Information Form and Individual Creativity Factor which is sub-factor of the Organizational creativity scale created by the researcher was used as a data collection tool in the study. SPSS 22 software package used in the analysis of the study. The total mean score of the scale items was checked fort he analysis. Independent Sample t-Test was performed to determine among which groups was the difference. While perform analysis, the eror margin was taken as p<0,05. In the analyzes, it was observed that there was no significant difference in the individual creativity perception levels of the individuals preparing for the military school exams in terms of age, gender, marital status and education level variables. As a result, it was determined that the individual creativity perception levels of the individuals preparing for the military school exams were at a sufficient level and the variables were not effective on the individual creativity perception levels.As a result of this study, ındividual creativity perception levels of ındividuals preparing for the military school exams was detected statistically undifferentiate in terms of age, gender, marital status, education level. It has been observed sufficient level that the ındividual creativity perception levels of the ındividuals who are preparing for the military school exam.

Kaynakça

  • Akdeğirmen, E. (2015). Sosyal Medya Kullanımının İnovasyon, Bireysel Yaratıcılık ve Çalışan Performansına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Balay, R. (2010). Öğretim elemanlarının örgütsel yaratıcılık algıları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43(1), 41-78.
  • Canal, B. (2017). Örgütsel Özdeşleşmenin Bireysel Yaratıcılık Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma. Nevşehir. Yüksek Lisans Tezi. Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Güngör, S., Küçün, N.T. ve Sezgin, M. (2018). Girişimci öğretim elemanlarının psikolojik sermaye ve bireysel yaratıcılıklarının incelenmesi. Sosyal Bilimler Metinleri, 2, 50-64.
  • Hacımustafaoğlu, M.F. (2008). Personel Güçlendirme Algılarının Bireysel Yaratıcılığa Etkisi ve Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, İstanbul.
  • Pıçakçı, K. (2013). Örgüt İkliminin Bireylerin Yaratıcılık Performansı Üzerindeki Etkileri: Moda Sektöründe Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı. Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Kocaeli.
  • Sunar, M.A. (2020). Duygusal Zekanın Bireysel Yaratıcılık Üzerindeki Etkisinde Örgütsel Özdeşleşmenin Aracı Rolü. Yüksel Lisans Tezi. Artvin Çoruh Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Artvin.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve Spss ile Veri Analizi (2. baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yahşi, Ü.Y. & Özbek, O.T.D. (2014). Gençlik ve Spor Bakanlığı Personelinin Örgüt İklimi Algıları ile Örgütsel Yaratıcılık Düzeyleri. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Yenice, N. ve Yavaşoğlu, N. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik düzeyleri ile bireysel yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(2), 107- 128.

Askeri Okul Yetenek Sınavlarına Hazırlanan Bireylerin Yaratıcılık Algı Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 3, 171 - 177, 30.12.2021

Öz

Yaratıcılık, kişinin hayal gücünü kullanarak bir sorunu net bir şekilde kavrayabilmesi ve devamında bununla ilgili olarak bir görüş veya kavram ortaya koyabilmesidir. Bundan dolayı bu çalışmada, askeri okul sınavlarına hazırlanan bireylerin bireysel yaratıcılık algı düzeylerinin bazı değişkenler (yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi) bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya özel yetenek sınavlarına hazırlık kurslarında askeri okul yetenek sınavına hazırlanan 204 kişi katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu ve Örgütsel Yaratıcılık Ölçeği (ÖLÖ)’ nin alt faktörü olan Bireysel Yaratıcılık faktörü kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 22 istatistik programından yararlanılmıştır. Verilerin analizi için ölçek maddelerinin toplam puan ortalamasına bakılmıştır. Farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu tespit etmek için Independent Sample T-Testi yapılmıştır. Analizler yapılırken hata payı p<0,05 olarak alınmıştır. Analizlerlede, askeri okul sınavlarına hazırlanan bireylerin bireysel yaratıcılık algı düzeylerinde yaş, cinsiyet, medeni durum ve eğitim düzeyi değişkenleri açısından anlamlı fark olmadığı görülmüştür. Sonuç olarak askeri okul sınavlarına hazırlanan bireylerin bireysel yaratıcılık algı düzeylerinin yeterli düzeyde olduğu ve değişkenlerin bireysel yaratıcılık algı düzeyleri üzerinde etkili olmadığı tespit belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akdeğirmen, E. (2015). Sosyal Medya Kullanımının İnovasyon, Bireysel Yaratıcılık ve Çalışan Performansına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Balay, R. (2010). Öğretim elemanlarının örgütsel yaratıcılık algıları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43(1), 41-78.
  • Canal, B. (2017). Örgütsel Özdeşleşmenin Bireysel Yaratıcılık Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma. Nevşehir. Yüksek Lisans Tezi. Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Güngör, S., Küçün, N.T. ve Sezgin, M. (2018). Girişimci öğretim elemanlarının psikolojik sermaye ve bireysel yaratıcılıklarının incelenmesi. Sosyal Bilimler Metinleri, 2, 50-64.
  • Hacımustafaoğlu, M.F. (2008). Personel Güçlendirme Algılarının Bireysel Yaratıcılığa Etkisi ve Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, İstanbul.
  • Pıçakçı, K. (2013). Örgüt İkliminin Bireylerin Yaratıcılık Performansı Üzerindeki Etkileri: Moda Sektöründe Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı. Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Kocaeli.
  • Sunar, M.A. (2020). Duygusal Zekanın Bireysel Yaratıcılık Üzerindeki Etkisinde Örgütsel Özdeşleşmenin Aracı Rolü. Yüksel Lisans Tezi. Artvin Çoruh Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Artvin.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve Spss ile Veri Analizi (2. baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yahşi, Ü.Y. & Özbek, O.T.D. (2014). Gençlik ve Spor Bakanlığı Personelinin Örgüt İklimi Algıları ile Örgütsel Yaratıcılık Düzeyleri. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Yenice, N. ve Yavaşoğlu, N. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik düzeyleri ile bireysel yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(2), 107- 128.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makale
Yazarlar

Çetin Tan 0000-0003-1864-4472

Muhammed Güler

Mesut Bulut

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tan, Ç., Güler, M., & Bulut, M. (2021). Askeri Okul Yetenek Sınavlarına Hazırlanan Bireylerin Yaratıcılık Algı Düzeylerinin İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 5(3), 171-177.

Spor Eğitim Dergisi (SEDER), aşağıdaki indeks/veritabanlarında listelenmektedir: