Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Leather Time Management of Football Players in Elazig Province During the Covid 19 Process

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 3, 135 - 142, 30.12.2021

Öz

In this study, it is aimed to examine the leisure management of football players in Elazig in terms of some variables during the Covid 19 process. 99 football players participated in the study voluntarily. A questionnaire form in which demographic characteristics were questioned and Leisure Management Scale were applied to the participants. SPSS 22 package program was used in the analysis of the data. In the analyses, the t-test was used to determine the difference between marital status and leisure time training and leisure management, and the one-way Anova test was used to determine the difference between age, education status and income status and leisure management. Tukey test was used as post-hoc analysis to determine between which groups the differences were after the Anova test. The level of significance in the analyzes was determined as p<0.05. During the Covid 19 process, football players; While it was seen that there was a significant difference in the sub-dimensions of the leisure time management scale in terms of age, income status and leisure time training variables (p<0.05), there was no significant difference in the sub-dimensions in terms of the marital status and educational status variable (p>0.05). As a result, in our study, it was found that there was a difference in the leisure time management sub-dimension levels of the football players according to some variables and the leisure time management levels of the football players were high. When the time management of the football players was examined, it was found that they used the time well. It is thought that the participants should be encouraged to participate in activities in their spare time and to do individual sports during the covid 19 process.

Kaynakça

  • Akgül, B. M., Karaküçük, S. (2015) Boş zaman yönetimi ölçeği (geçerlik güvenirlik çalışması). International Journal Of Human Science, 12, (2), 1867-1880.
  • Aksoy, A. (2019). Beden eğitimi öğretmenlerinin boş zaman yönetimi, işkoliklik ve iş yaşam dengesi açısından incelenmesi (Antalya merkezi örneği). Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Ardahan, F. (2013). Rekreasyonel egzersiz güdüleme ölçeğinin rekreatif spor türüne göre incelenmesi: Antalya örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal bilimler Dergisi, 4(4), 95-108.
  • Arı, Ç. (2017). Pedagojik formasyonda kayıtlı öğretmen adaylarının boş zaman yönetimleri ve yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Doktora Tezi. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cihan, E., Şahbaz Pirinççi, C. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde genç popülasyonu yaşam kalitesinin fiziksel aktivite seviyesi ve depresyon düzeyi ile ilişkisi. Selçuk Sağlık Dergisi, 1, 41-53.
  • Çakır V. O. (2017). Üniversite öğrencilerin serbest zaman doyum düzeyleri ile serbest zaman yönetimleri arasındaki ilişki. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(3).
  • Çuhadar, A., Demirel, M., Er, Y., Serdar, E. (2019). Lise öğrencilerinde boş zaman yönetimi ve gelecek beklentisi ilişkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12.
  • Gürer, B., Dedeşah, U. E., Öz, N. & Acun, A. (2016). Beden eğitimi öğretmenlerinin zaman yönetiminin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 1-11.
  • Kaygusuz, Ö. & Gümüş. H. (2021). Çalışan kadınlarda boş zaman yönetimi ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının incelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 45-53.
  • Kiecolt-Glaser, J.K. (2009). Psychoneuroimmunology: Psychology’s gateway to the biomedical future. Perspectives on Psychological Science, 4, 367-9.
  • Shinew, K. J., Floyd, M. F. McGuire, F.A. & Noe, F. P. (1996). Class polarization and leisure activity preferences of African Americans: Intragroup comparisons. Journal of Leisure Research, 28(4), 219-232.
  • Tural, E. (2020). Covid 19 pandemi dönemi ev karantinasında fiziksel aktivite düzeyinin yaşam kalitesine etkisi. Van Sağlık Bilimleri Dergisi, 13, 10-7.
  • Wang, W.C., Kao, C.H., Huan, T. C, Wu, C.C. (2011). Free time management contributes to better quality of life: a study of undergraduate students in Taiwan. Journal of Happiness Studies, 12(4), 561-573.
  • Yazıcıoğlu, M. (2010). Boş zaman yönetimi ve rekreatif faaliyetler: memur emeklilerinin rekreatif faaliyetlerinin analizine ilişkin bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

Covid 19 Sürecinde Elazığ İlindeki Futbolcuların Boş Zaman Yönetimlerinin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 3, 135 - 142, 30.12.2021

Öz

Bu çalışmada Covid 19 sürecinde Elazığ ilindeki futbolcuların boş zaman yönetiminin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya gönüllü olarak 99 futbolcu katıldı. Katılımcılara demografik özelliklerin sorgulandığı anket formu ile Boş zaman Yönetim Ölçeği uygulandı. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanıldı. Analizlerde, medeni durum ve boş zamanlarınızda antrenman yapma durumu ile boş zaman yönetimi arasındaki farkı belirleyebilmek için t-testi, yaş, eğitim durumu ve gelir durumu ile boş zaman yönetimi arasındaki farkı belirleyebilmek için tek yönlü Anova testi kullanıldı. Anova testi sonrasında farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu tespit etmek amacıyla post-hoc analizi olarak Tukey testi kullanıldı. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlendi. Covid 19 sürecinde futbolcuların; yaş, gelir durumu ve boş zamanlarda antrenman yapma durumu değişkenleri açısından boş zaman yönetimi ölçeği alt boyutlar düzeylerinde anlamlı fark olduğu görülürken (p<0,05), medeni durum ve eğitim durumu değişkeni açısından alt boyutlarda anlamlı fark olmadığı görüldü (p>0,05). Sonuç olarak çalışmamızda futbolcuların, boş zaman yönetimi alt boyut düzeylerinde bazı değişkenlere göre farklılık görüldüğü ve futbolcuların boş zaman yönetim düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Futbolcuların zaman yönetimleri incelendiğinde zamanı iyi değerlendirdikleri bulunmuştur. Katılımcıların boş zamanlarında aktivitelere katılımı ve covid 19 sürecinde bireysel spor yapmaları için teşvik edilmesi gerektiği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akgül, B. M., Karaküçük, S. (2015) Boş zaman yönetimi ölçeği (geçerlik güvenirlik çalışması). International Journal Of Human Science, 12, (2), 1867-1880.
  • Aksoy, A. (2019). Beden eğitimi öğretmenlerinin boş zaman yönetimi, işkoliklik ve iş yaşam dengesi açısından incelenmesi (Antalya merkezi örneği). Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Ardahan, F. (2013). Rekreasyonel egzersiz güdüleme ölçeğinin rekreatif spor türüne göre incelenmesi: Antalya örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal bilimler Dergisi, 4(4), 95-108.
  • Arı, Ç. (2017). Pedagojik formasyonda kayıtlı öğretmen adaylarının boş zaman yönetimleri ve yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Doktora Tezi. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cihan, E., Şahbaz Pirinççi, C. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde genç popülasyonu yaşam kalitesinin fiziksel aktivite seviyesi ve depresyon düzeyi ile ilişkisi. Selçuk Sağlık Dergisi, 1, 41-53.
  • Çakır V. O. (2017). Üniversite öğrencilerin serbest zaman doyum düzeyleri ile serbest zaman yönetimleri arasındaki ilişki. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(3).
  • Çuhadar, A., Demirel, M., Er, Y., Serdar, E. (2019). Lise öğrencilerinde boş zaman yönetimi ve gelecek beklentisi ilişkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12.
  • Gürer, B., Dedeşah, U. E., Öz, N. & Acun, A. (2016). Beden eğitimi öğretmenlerinin zaman yönetiminin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 1-11.
  • Kaygusuz, Ö. & Gümüş. H. (2021). Çalışan kadınlarda boş zaman yönetimi ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının incelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 45-53.
  • Kiecolt-Glaser, J.K. (2009). Psychoneuroimmunology: Psychology’s gateway to the biomedical future. Perspectives on Psychological Science, 4, 367-9.
  • Shinew, K. J., Floyd, M. F. McGuire, F.A. & Noe, F. P. (1996). Class polarization and leisure activity preferences of African Americans: Intragroup comparisons. Journal of Leisure Research, 28(4), 219-232.
  • Tural, E. (2020). Covid 19 pandemi dönemi ev karantinasında fiziksel aktivite düzeyinin yaşam kalitesine etkisi. Van Sağlık Bilimleri Dergisi, 13, 10-7.
  • Wang, W.C., Kao, C.H., Huan, T. C, Wu, C.C. (2011). Free time management contributes to better quality of life: a study of undergraduate students in Taiwan. Journal of Happiness Studies, 12(4), 561-573.
  • Yazıcıoğlu, M. (2010). Boş zaman yönetimi ve rekreatif faaliyetler: memur emeklilerinin rekreatif faaliyetlerinin analizine ilişkin bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makale
Yazarlar

Süreyya Yonca Sezer

Baha Engin Çelikel

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sezer, S. Y., & Çelikel, B. E. (2021). Covid 19 Sürecinde Elazığ İlindeki Futbolcuların Boş Zaman Yönetimlerinin İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 5(3), 135-142.

Spor Eğitim Dergisi (SEDER), aşağıdaki indeks/veritabanlarında listelenmektedir: