Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SEVİM BURAK'I BESLEYEN DAMARLAR

Yıl 2007, Sayı: 17, 45 - 59, 13.02.2007

Öz

Cumhuriyet devri Türk edebiyatının önemli yazarlarından olan Sevim
Burak, fantastik öyküleri ve farklı duruşu ile önem arz eder. Özellikle 1965
yılında yayımlanan Yanık Saraylar adlı eseri, dikkatlerin üzerine
çevrilmesinde etkili olmuştur. Yazar, edebiyat dünyasındaki bu konumuna
çeşitli kaynaklardan beslenerek gelebilmiştir. Burak, bu kaynaklardan taklit
düzeyinde olmamak kaydıyla çeşitli ilhamlar almış, bunu öykülerine
yansıtmıştır. Bu çalışmada, S. Burak'ın yetişmesine katkıda bulunan Kafim,
Dostoyevski, Samuel Beckett gibi isimlerle beraber, onun öykü dünyasının
temelinde duran Tevrat unsuru ele alınmıştır.

Kaynakça

  • AKI, Niyazi, (2001), Yakup Kadri Karaosmanoğlu, İnsan-Eser-Fikir-Üslup, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BATAILLE, Georges, (1997), Edebiyat ve Kötülük (Çev.; Ayşegül Sönmezay), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • BEZİRCİ, Asım, (1965), "Yanık Saraylar Dolayısıyla Sevim Burak'a Bazı Sorular", Soyut, S.2, s.3-11.
  • BURAK, Sevim, (1966, Nisan), "Yanık Sarylar - Demir Özlü'ye Cevap, Hikaye ya da İmge ya da Tansık", Yeni Dergi, S. 19, s. 300-305.
  • BURAK, Sevim, (1982a), Afrika Dansı, İstanbul: Adam Yayınları.
  • BURAK, Sevim, (1982b), Sahibinin Sesi, İstanbul: Adam Yayınları.
  • BURAK, Sevim, (1983), Yanık Saraylar, stanbul: Adam Yayınları.
  • BURAK, Sevim, (2004), Mach 1 'dan Mektuplar, stanbul: Om Yayınları.
  • DELEUZE, Gilles - Claire Parnet, (1990), Diyaloglar (Çev.; Ali Akay), İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • DEMİRALP, Oğuz, (1995), "Konak Artıkları", Okuma Defteri, İstanbul: YKY.
  • DOSTOYEVSKI, (1994), Öteki (Çev.; Nihal Yalaza Taluy), İstanbul: Varlık Yayınları. ECEVİT, Yıldız, (2001), Türk Romanında Postmodernist ı\çılımlar, İstanbul: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.
  • FARSİ, Moşe, (2002a), Tora ve Aftara, I. Kitap Bereşit, İstanbul: Gözlem Yayınları.
  • FARSİ, Moşe, (2002b), Tora ve Aftara, il. Kitap Şemot, stanbul: Gözlem Yayınları.
  • GÜÇBİLMEZ, Beliz, (2003), "Tekinsiz Tiyatro: Sahibinin Sesi/Sevim Burak'ın Metninde Tekinsiz Teatral/ik ve Minör Ses'in Temsili", Tiyatro Araştırma Dergisi, S.16, s.4-17.
  • GÜMÜŞ, Semih, (2003, Aralık), "Bir Türk Edebiyatı Var mı?", Adam Sanat, S.215, s.20-27.
  • GÜNGÖRMÜŞ, Nilüfer, (2003, Temmuz-Ağustos), "A'dan Z'ye Sevim Burak", Kitap-/ık [Armağan], S. 63, s.3-57.
  • HANÇERLİOGLU, Orhan, (2000), Bordamıza Vuran Deniz - Yedinci Gün, stanbul: Remzi Kitabevi. HIZIR, Nusret, (1985), Bilimin Işığında Felsefe, İstanbul: Adam Yayınları.
  • İLERİ, Selim, (2005), "Yanık Saraylar Primadonnası", Kar Yağıyor Hayatıma, İstanbul: Doğan Kitap Yayınları.
  • İLKSAVAŞ, Yaşar, (1982, Mayıs}, "Yanık Saraylar Serüveniyle On Üç Yıl Yaşadım", Gösteri, S.18, s.8-11.
  • İZMİRLİ, Mübeccel, (1966, Nisan), "Sevim Burak", Yeni Ufuklar, S.167, s.57- 62.JULIET, Charles, (2000), Samuel Beckett ile Görüşmeler (Çev.; Sema Rifat), İstanbul: Om Yayınları.
  • KAFKA, Franz, (2003), Mavi Oktav Defterleri (Çev.; Osman Çakmakçı), İstanbul: Bordo-Siyah Yayınları.
  • KOÇAKOGLU, Bedia, (2006), Sevim Burak Hayatı-Eserleri-Sanatı, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, YLT, Konya, (Danışman: Doç. Dr. Alim Gür)
  • LAING, R. D., (1993), Bölünmüş Benlik, İstanbul: Kabalcı Yayınları.
  • ZULLIGER, Hans, (2000), Suçlu Çocuklar ve Çocuk Mahkemeleri (Çev.; Kamuran Şipal), İstanbul: Cem Yayınları.
  • ZWEIG, Stefan, (2000), Üç Büyük Usta (Çev.; Ayda Yörükan), İstanbul: Türkiye İş Bank. Yayınları. www.kimkimdir.gen.tr, (12.01.2006).

THE STREAKS THAT FED OF SEViM BURAK

Yıl 2007, Sayı: 17, 45 - 59, 13.02.2007

Öz

Sevim Burak, one of the important writer of the Republican Turkish Literature period, is different with her fantastic stories and style Epecially Yanık Saraylar, published in 1965, makes her popular. in fact, she is influenced by diff erent sources when she tries to gain that important position in the literary area. She is under the effect of these sources in the level of imitation. in this essay Kafka, Dostoyevski and Samuel Beckett, who are important in her career, and Tora that her stories depend on are going to be studied. 

Kaynakça

  • AKI, Niyazi, (2001), Yakup Kadri Karaosmanoğlu, İnsan-Eser-Fikir-Üslup, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BATAILLE, Georges, (1997), Edebiyat ve Kötülük (Çev.; Ayşegül Sönmezay), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • BEZİRCİ, Asım, (1965), "Yanık Saraylar Dolayısıyla Sevim Burak'a Bazı Sorular", Soyut, S.2, s.3-11.
  • BURAK, Sevim, (1966, Nisan), "Yanık Sarylar - Demir Özlü'ye Cevap, Hikaye ya da İmge ya da Tansık", Yeni Dergi, S. 19, s. 300-305.
  • BURAK, Sevim, (1982a), Afrika Dansı, İstanbul: Adam Yayınları.
  • BURAK, Sevim, (1982b), Sahibinin Sesi, İstanbul: Adam Yayınları.
  • BURAK, Sevim, (1983), Yanık Saraylar, stanbul: Adam Yayınları.
  • BURAK, Sevim, (2004), Mach 1 'dan Mektuplar, stanbul: Om Yayınları.
  • DELEUZE, Gilles - Claire Parnet, (1990), Diyaloglar (Çev.; Ali Akay), İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • DEMİRALP, Oğuz, (1995), "Konak Artıkları", Okuma Defteri, İstanbul: YKY.
  • DOSTOYEVSKI, (1994), Öteki (Çev.; Nihal Yalaza Taluy), İstanbul: Varlık Yayınları. ECEVİT, Yıldız, (2001), Türk Romanında Postmodernist ı\çılımlar, İstanbul: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.
  • FARSİ, Moşe, (2002a), Tora ve Aftara, I. Kitap Bereşit, İstanbul: Gözlem Yayınları.
  • FARSİ, Moşe, (2002b), Tora ve Aftara, il. Kitap Şemot, stanbul: Gözlem Yayınları.
  • GÜÇBİLMEZ, Beliz, (2003), "Tekinsiz Tiyatro: Sahibinin Sesi/Sevim Burak'ın Metninde Tekinsiz Teatral/ik ve Minör Ses'in Temsili", Tiyatro Araştırma Dergisi, S.16, s.4-17.
  • GÜMÜŞ, Semih, (2003, Aralık), "Bir Türk Edebiyatı Var mı?", Adam Sanat, S.215, s.20-27.
  • GÜNGÖRMÜŞ, Nilüfer, (2003, Temmuz-Ağustos), "A'dan Z'ye Sevim Burak", Kitap-/ık [Armağan], S. 63, s.3-57.
  • HANÇERLİOGLU, Orhan, (2000), Bordamıza Vuran Deniz - Yedinci Gün, stanbul: Remzi Kitabevi. HIZIR, Nusret, (1985), Bilimin Işığında Felsefe, İstanbul: Adam Yayınları.
  • İLERİ, Selim, (2005), "Yanık Saraylar Primadonnası", Kar Yağıyor Hayatıma, İstanbul: Doğan Kitap Yayınları.
  • İLKSAVAŞ, Yaşar, (1982, Mayıs}, "Yanık Saraylar Serüveniyle On Üç Yıl Yaşadım", Gösteri, S.18, s.8-11.
  • İZMİRLİ, Mübeccel, (1966, Nisan), "Sevim Burak", Yeni Ufuklar, S.167, s.57- 62.JULIET, Charles, (2000), Samuel Beckett ile Görüşmeler (Çev.; Sema Rifat), İstanbul: Om Yayınları.
  • KAFKA, Franz, (2003), Mavi Oktav Defterleri (Çev.; Osman Çakmakçı), İstanbul: Bordo-Siyah Yayınları.
  • KOÇAKOGLU, Bedia, (2006), Sevim Burak Hayatı-Eserleri-Sanatı, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, YLT, Konya, (Danışman: Doç. Dr. Alim Gür)
  • LAING, R. D., (1993), Bölünmüş Benlik, İstanbul: Kabalcı Yayınları.
  • ZULLIGER, Hans, (2000), Suçlu Çocuklar ve Çocuk Mahkemeleri (Çev.; Kamuran Şipal), İstanbul: Cem Yayınları.
  • ZWEIG, Stefan, (2000), Üç Büyük Usta (Çev.; Ayda Yörükan), İstanbul: Türkiye İş Bank. Yayınları. www.kimkimdir.gen.tr, (12.01.2006).
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Arkeoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bedia Koçakoğlu

Yayımlanma Tarihi 13 Şubat 2007
Gönderilme Tarihi 13 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Koçakoğlu, B. (2007). SEVİM BURAK’I BESLEYEN DAMARLAR. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi(17), 45-59.

Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.