Resmi istatistiklere göre Türkiye'de yaklaşık sekiz milyon yükseköğretim öğrencisi
bulunmaktadır. Yani Türkiye nüfusunun sekizde biri yükseköğretime devam etmektedir. Bu çalışmada, yükseköğretim öğrencilerinin fiziksel ve sosyal çevreleri açısından uzaktan
eğitim sürecinde yaşanan dijital uçurum ele alınmaktadır. Türkiye'de ilk COVID-19 vakaları
2020 Mart ayının ikinci haftasında görüldüğünde, örgün eğitim derhal durdurulmuştur ve
2020-2021 eğitim öğretim yılı bitene kadar örgün eğitim uzaktan eğitimle devam etmiştir ve
2021-2022 yükseköğretim yılına kısmen (yaklaşık %40) uzaktan eğitimle başlanmıştır. Bu
çalışma, COVID-19 salgını sırasında kentsel alanda veya kırsal alanda yaşama durumunu ve
yaşanılan mekânın etkisini karşılaştırmak için Türkiye'de Ankara Yıldırım Beyazıt
Üniversitesi'nden (AYBÜ) lisans ve lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) öğrencilerine
odaklanmaktadır. Literatür taraması tamamlandıktan sonra orijinal verilerin toplanması için
öncelikle etik kurulu onayı alındı ve bu onaydan sonra Haziran ve Eylül 2020 tarihleri
arasında otuz dört öğrenciyle Telefon ve Skype görüşmeleri yapılmıştır. Daha sonra ortaya
çıkan ana temalar (örneğin konum, kentsel ve kırsal alanlar, uzaktan eğitim) ışığında NVivo
programı da kullanılarak elde edilen veriler analiz edilmiştir. Şehir merkezinde yaşayan
öğrenciler, bu salgının üstesinden gelmek için hem psikolojik hem de sosyal ve ekonomik
olarak daha fazla zorluk yaşadıklarını belirtmişlerdir. Diğer taraftan, kırsal alanda ya da
şehir çeperlerinde yaşayan ve internet aracılığı ile eğitim materyalleri ve olanaklarına
erişebilen öğrenciler pandemi boyunca daha bağımsız, güvenli ve üretken olduklarını
belirtmişlerdir.
COVID-19 ev şehirsel-kırsal alanlar yükseköğretim uzaktan eğitim
According to official statistics, there are approximately eight million higher education
students in Turkey. In other words, one-eighth of Turkey's population continues to higher
education in Turkey. In this study, the digital divide in distance education in terms of the
physical and social environment of higher education students is discussed. When the first
COVID-19 cases were recorded in Turkey in the second week of March 2020, formal
education was immediately stopped with distance education until finishing 2020-2021
education year and 2021-2022 higher education year started with partly (approximately %40)
distance education. This paper focusses on undergraduate (BA) and postgraduate students
(both MA and PhD) from Ankara Yildirim Beyazit University (AYBU) in Turkey to compare
the function of living in the urban area or rural area during the COVID-19 pandemic. After
finishing literature review and getting ethical approval for collecting original data, Phone
and Skype interviews between June and September 2020 has done with thirty-four students.
Then, the datasets analyzed with the NVivo program with regards to emerged main themes
(e.g., location, urban and rural areas, and distance education). In this study, students living
in the city center stated that they experienced more psychological, social and economic
difficulties in order to overcome this pandemic. Students who live in rural or suburban areas
and can access educational materials and facilities with secure internet access have been
found to be more independent, safe and productive during the COVID-19 pandemic.
COVID-19 home urban-rural areas higher education distance education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Felsefe, Sosyoloji, Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 46 |
Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.