Amaç: Çocuk istismarı günümüzün en önemli sosyal problemleri arasında yer almaktadır. Bu çalışmada diş hekimliği öğrencilerinin çocuklarda istismara ilişkin bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya Erciyes Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde 2019 yılında eğitim gören birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencileri olmak üzere toplamda 483 öğrenci dahil edilmiştir. Öğrencilere çocuk istismarının fiziksel ve sosyal belirtilerinin tanımı, yasal ve etik sorumlulukları hakkında farkındalıkları ve öğrencilerin talepleri ile ilgili sorular içeren bir anket formu yöneltilmiş ve elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ile ki-kare testi kullanılmış ve p<0,05 istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin tamamı (% 100) anket formunu doldurmuştur. Öğrencilerin soruları doğru yanıtlama oranları sırasıyla birinci sınıflar % 68,9, ikinci sınıflar % 69,8, üçüncü sınıflar % 74,2, dördüncü sınıflar % 76,4 ve beşinci sınıflar % 79,7 şeklindedir. Üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıfların doğru cevap oranları birinci ve ikinci sınıflardan istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksektir (p<0,05). Öğrencilerin çoğunluğu çocuk istismarı hakkında ileri eğitime ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir.
Sonuç: Diş hekimliği öğrencilerinin şüpheli çocuk istismarı vakalarının teşhis ve raporlanması ile ilgili eğitim gereksinimleri karşılanmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Selcuk Dental Journal Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.