Amaç: COVID-19 pandemi sürecinde alınan önlemler sonucunda, Türkiye’de bir süre uzaktan eğitime geçilmiş ve sonrasında tekrar yüz yüze eğitime devam edilmiştir. Bu dönemde öğrencilerde kaygı ve depresyon gözlenebilmektedir. Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitimden yüz yüze eğitime geçiş sonrasındaki dönemde klinik uygulamalar yapmakta olan diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin, kaygı ve depresyon düzeylerinin değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya Akdeniz Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 4. ve 5. sınıf öğrencileri dahil edildi. Öğrencilerin kaygı düzeyleri Spielberger Durumluk ve Sürekli Kaygı Ölçeği (STAI-I ve STAI-II) ile, depresyon düzeyleri ise Beck Depresyon Ölçeği (BDÖ) ile değerlendirildi. Verilerin analizinde SPSS versiyon 28 kullanıldı ve p<0.05 değeri istatiksel olarak anlamlı kabul edildi.
Bulgular: Çalışmaya katılan 165 öğrencinin ortalama STAI-I skoru 51.17±10.86, STAI-II skoru 46.65±9.04, BDÖ skoru 15.85±9.16 idi. Öğrencilerin % 86.67’sinde durumluk kaygı, % 80’inde sürekli kaygı, % 41.2’sinde depresyon tespit edildi. 4. sınıfların ortalama STAI-I skoru (53.85±9.69), 5. sınıfların ortalama STAI-I skorundan (48.58±11.34) anlamlı derecede yüksek bulundu. (p=0.002).
Sonuç: Uzaktan eğitimden yüz yüze eğitime geçiş sonrası dönemde çalışmamıza katılan öğrencilerin kaygı ve depresyon oranlarının yüksek olduğu görülmüştür. Diş hekimliği fakültelerinde klinik uygulamalar da yapmakta olan bu öğrencilere, gerekli durumlarda psikolojik destek sağlanması düşünülebilir.
Yok
Background: As a result of the measures taken during the COVID-19 pandemic process, distance education was started for a while in Turkey and then face-to-face education was continued again. During this period, students may experience anxiety and depression. The aim of this study is to evaluate the anxiety and depression levels of dentistry students who are performing clinical practices in the post-transition period from distance education to face-to-face education.
Methods: Fourth and Fifth grade students studying at Akdeniz University Faculty of Dentistry were included in the study. Students' anxiety levels were evaluated with the Spielberger State and Trait Anxiety Inventory (STAI-I and STAI-II), and their depression levels were evaluated with the Beck Depression Inventory (BDI). SPSS version 28 was used in the analysis of the data and p< 0.05 was considered to be statistically significant.
Results: The mean STAI-I score of 165 students participating in the study was 51.17±10.86, STAI-II score was 46.65±9.04, BDI score was 15.85±9.16. State anxiety was found in 86.67 %, trait anxiety in 80%, and depression in 41.2 % of the students. The mean STAI-I score of 4th graders (53.85±9.69) was significantly higher than the 5th grade's mean STAI-I score (48.58±11.34) (p=0.002).
Conclusion: It was observed that the anxiety and depression rates of the students who participated in our study after the transition from distance education to face-to-face education were high. It may be considered to provide psychological support to these students, who also carry out clinical practices in dentistry faculties, when necessary.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 8 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Selcuk Dental Journal Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.