Bu çalışmanın amacı, otel
işletmelerinde müşteriler ile daha çok iletişim kuran (iletişim süresi daha
fazla olan) çalışanların hizmet verme yatkınlığı düzeylerini belirlemek ve
hizmet verme yatkınlığının iş tatmini üzerindeki etkisini incelemektir.
Çalışmada, amaca göre örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Buna göre alan
araştırması, Nevşehir’deki otel işletmelerinin (3, 4 ve 5 yıldızlı)
çalışanlarından oluşmaktadır. Anket yoluyla toplanan veriler, faktör analizi,
korelasyon ve regresyon gibi istatistiksel analiz yöntemleri ile analiz
edilmiştir. Araştırmada öncelikle otel çalışanlarının hizmet verme yatkınlığı
düzeylerinin yüksek olduğu ve özellikle müşteriye özel ve önemli olduğunu
hissettirme yatkınlıklarının diğer yatkınlıklarına göre daha baskın olduğu
tespit edilmiştir. Daha sonra hizmet verme yatkınlığı ile iş tatmini arasında olumlu
ve önemli ilişki olduğu ve hizmet verme yatkınlığının iş tatminini olumlu ve
önemli etkilediği bulunmuştur. Sonuçlar ayrıca, hizmet verme yatkınlığı
boyutlarından hizmetleri başarılı bir şekilde sunma arzusu ve müşteriye özel ve
önemli olduğunu hissettirme ihtiyacının, iş tatminini önemli etkileyen boyutlar
olduğunu göstermiştir.
Hizmet verme yatkınlığı iş tatmini çalışanlar otel işletmeleri
The
aim of this study is to determine the level of service orientation of hotel
employees who interact most with customers and to investigate the effect of
service orientation on job satisfaction. In this study, purposive sampling
method was preferred. Therefore, the field research was consisted of frontline
employees of hotels (three, four, and five star) in Nevsehir. Data which were
gathered via survey was analyzed with statistically analysis of factor,
correlation, and regression. Firstly, results indicated that workers scored
highly on service orientation, and need to deliver was the dominant trait of
them. Secontly, it was found that service orientation was positively and
significantly associated with job satisfaction, and service orientation
affected job satisfaction positively and significantly. The results also showed
that the dimensions of service orientation which affected job satisfaction
significantly were need to deliver and need to pamper.
Service orientation job satisfaction frontline employees hotels
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 19 Sayı: 41.YIL ÖZEL SAYISI |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.