Bu
araştırmada e-ticaret endüstrisinde sosyal medya pazarlama aktivitelerinin
tüketici algısına etkisini ölçmek içim geliştirilen Sosyal Medya Pazarlama
Aktiviteleri (SMPA) ölçeğinin Türkçeye uyarlanması amaçlanmaktadır. Araştırma
kapsamında ölçme aracı Türkçeye çevrilmiştir. Araştırmaya kolayda örnekleme ile
seçilen 707 denek katılmıştır (n=707). KMO katsayısı 0,908 bulunmuştur. Ölçeğin
tümüne ilişkin iç tutarlılık katsayısı α = 0,939’dir. Sonuç
olarak 2 faktörden oluşan 15 maddelik ölçme aracı, Türk araştırmacıların
kullanımına hazır hale getirilmiştir.
Sosyal Medya Aktiviteleri Pazarlama Ölçeği Sosyal Medya Sosyal Medya Pazarlama Ölçek Uyarlama
In this study, the
author have aimed to adapt the Social Media Marketing Activities (SMMA) scale for
to measure perceived social media marketing activities in an e-commerce
context. During the course of this study, the IMS was first translated into
Turkish. A total of 707 surveyers from Turkey were selected using convenient sampling
to participate in this study (n=707). The Kaiser-Meyer-Olkin measure of
sampling adequacy is 0,908. The internal
consistency for the entire scale was α = 0,939. In conclusion, an instrument
consisting of 15 items, 2 factors was prepared for Turkish researchers.
Social Media Marketing Activities Scale Social Media Social Media Marketing Scale Adoptation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 21 Sayı: 2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.