Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Plastik Atıklar ve Geri Dönüşüm Kavramına Yönelik Tutumları

Yıl 2018, Cilt: 21 Sayı: 2, 448 - 470, 30.11.2018

Öz

Plastik ve katı atıklar, günümüz çevre
problemlerini tetiklemekte, doğal çevrenin bozulmasını hızlandırmakta ve toplum
yaşantısını olumsuz etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı meslek yüksekokulu
öğrencilerinin plastik atıklar ve geri dönüşüm kavramının çevreye etkilerine
yönelik bilgi, duygu ve davranış boyutları bağlamında tutumlarını
belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama modeli
esas alınmıştır.
Araştırmanın
çalışma grubu maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenen 2017 – 2018
eğitim öğretim yılında dört farklı üniversite bünyesinde sekiz farklı meslek
yüksekokulunda öğrenim gören 1035 meslek yüksekokulu öğrencisinden
oluşmaktadır.  Veri toplama aracı olarak
“Çevre, Geri Dönüşüm, Plastik ve Plastik Atıklar Konularında Tutum Ölçeği”
kullanılmış ve verilerin analizinde SPSS programından yararlanılarak veriler
yüzde, frekans, aritmetik ortalama, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H
kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda, meslek
yüksekokulu öğrencilerinin plastik atıklar ve geri dönüşüm kavramının çevreye
olan etkileri bağlamında bilgi, duygu ve davranış düzeylerinin olumlu olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Ancak verilen cevaplar irdelendiğinde, meslek
yüksekokulu öğrencilerinin bilgi, duygu ve davranış boyutlarına ilişkin bazı
ölçek maddelerinde olumsuz tutum sergiledikleri tespit edilmiştir. Meslek
yüksekokulu öğrencilerinin plastik atıklar ve geri dönüşümün çevreye olan
etkilerine yönelik alt boyutlar ortalama puanlar arası anlamlı fark edilmiş ve
öğrencilerin plastik atıklar ve geri dönüşümün çevreye olan etkilerini bilgi
düzeyinde daha iyi bildiklerini fakat bu bildiklerini davranışa yansıtmadıkları
sonucuna ulaşılmıştır.
Ayrıca
öğrencilerin bu konulara yönelik tutumları cinsiyet, sınıf, lise mezuniyet
alanı, okunan temel bölüm alanı, aylık harcama miktarı ve mezuniyet sonrası
çalışma isteği durumu değişkenlerine göre de araştırılmış ve sonuçları
tartışılmıştır. Çalışma sonuçları dikkate alındığında meslek yüksekokulu
öğrencilerine yönelik verilebilecek etkinlikler temelli çevre eğitimi dersleri,
bu bireylerin sürdürülebilir bir çevre anlayışı farkındalığı kazandırılmasına
olanak sağlayacaktır.

Kaynakça

  • Acaray, C. (2014). Fen ve teknoloji öğretiminde proje tabanlı öğrenme yönteminin çevre bilgisine ve enerji farkındalığına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Ad, V. N. K. & Demirci, N. (2012). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarını bilim dalları ve termodinamik yasaları ile ilişkilendirme düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3). 19-46.
  • Akyüz, S., Yarat, A. & Egil, E. (2011). Bisfenol-A içerikli dental materyallere güncel yaklaşım, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(3), 190-195.
  • Altın, M., Bacanlı, H., Yıldız, K. (2002). Biyoloji Öğretmeni Adaylarının Çevreye Yönelik Tutumları, Orta Doğu Teknik Üniversitesi V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Özet Kitabı, 16-18 Eylül Ankara.
  • Avan, Ç., Aydınlı, B., Bakar, F. & Alboga, Y. (2011). Preparing attitude scale to define students‟ attitudes about environment, recycling, plastic and plastic waste. International Electronic Journal of Environmental Education, 1(3), 179-191.
  • Baymur, F. (1994). Genel Psikoloji. İstanbul: Anka Yayınevi
  • Benzer, E. & Şahin, F. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre okuryazarlığının proje tabanlı öğrenme süresince örnek olaylarla değerlendirilmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 35, 55-83
  • Büyüköztürk Ş., Çakmak, E. K., Akgün Ö. E., Karadeniz Ş. & Demirel F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çabuk, B. & Karacaoğlu, C., (2003). Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2),189-198. Ankara.
  • Çelen, Ü., Yıldız, A., Atak, N., Tabak, R.H. & Arısoy, M. (2002). Ankara Üniversitesi Sağlık Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Çevre Duyarlılığı ve İlişkili Faktörler” 8. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Diyarbakır. Kongre Kitabı, s.421
  • Çetinkaya S. (2009). Endokrin çevre bozucular ve ergenlik üzerine etkileri. Dicle Tıp Dergisi, 36(1),59-66.
  • Disinger, J. F., & Roth, C. E. (1992). Environmental literacy. ERIC/CSMEE Digest, 1-7.
  • Doğan, M. (1997). Türkiye Ulusal Çevre Stratejisi ve Eylem Planı Eğitim Ve Katılım Grubu Raporu. Ankara: DPT Müsteşarlığı ve Türkiye Çevre Vakfı.
  • Erdal, H., Erdal, G. & Yücel, M. (2013). Üniversite öğrencilerinin çevre bilinç düzeyi araştırması: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği, Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 4, 57-65.
  • Eroğlu-Doğan, E. (2013). Knowledge Levels and Attitudes of Prospective Teachers and Biologist Candidates towards the Environment. Elementary Education Online, 12(2), 413-424.
  • Erol, G. (2005). Sınıf Öğretmenliği İkinci Sınıf Öğrencilerinin Çevre ve Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Göktürk, İ. E., Aktaş, M. A. & Göktürk, Ü. (2013). Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokullarının Eğitim Sürecinde; Uygulama Açısından Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Electronic Journal of Vocational Colleges, Özel Sayı: 1-8.
  • Güler Ç. & Çobanoğlu, Z. (1997). Plastikler. Ankara: Çevre Sağlığı Temel Kaynak Dizisi. No: 46. Sağlık Bakanlığı TSH Genel Müdürlüğü.
  • Kalaycı, Ş. (2008). Spss uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kara, C. (1999). Mass media and environmental knowledge of secondary school students in Hong Kong. The Environmentalist, 19, 85-97.
  • Karakaş, H. & Çidem, İ. (2017). Akademisyenlere göre meslek yüksekokullarındaki sorunlar ve çözüm önerileri: Cumhuriyet üniversitesi ve Gaziosmanpaşa üniversitesi örneği. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 12(1), 27-44.
  • Karasar, N. (2012 ). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Kaya, E., Akıllı M. & Sezek, F. (2009). Lise öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının cinsiyet açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(18), 43-54
  • Kiziroğlu, İ. (2001). Ekolojik potpuri. Ankara: Takav Matbaacılık Yayıncılık
  • Kılıç, S., (2013). Yüksek öğretimde çevre eğitiminin çevre bilinci oluşumuna etkisi: Niğde Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Örneği, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(1), 63-80.
  • Kılıç, R. & Urgun, N. (2016). Türkiye'de yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelmenin ülke ekonomisine etkileri ve Türkiye’nin enerjideki dışa bağımlılığının azaltılmasına yönelik katkıları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 47, 148-166
  • Kömürcü, M. C. (2018). Plastik atıkların çevreye olan zararları nedir? http://www.milliyet.com.tr/Plastik-atiklarin-cevreye-olan-zarari-nedir--molatik-7714/ adlı internet sitesinden 21.06.2018 tarihli erişim sağlanmıştır.
  • LaGreGa, M.D.,Buckingham,P.L. & Evans,J.R. (1994). Hazardous Waste Management, McGrawHill, NY.
  • Marin, M. & Yıldırım U. (2004). Çevre sorunlarına çağdaş yaklaşımlar. İstanbul: Beta Yayıncılık
  • Meriç, G. & Kayranlı, B. (2003). Endüstriyel katı atık yönetimi. 5. Ulusal Çevre Mühendisliği Kongresi, Adana.
  • Oğuz D, Çakcı I. & Kavas S. (2011). Yükseköğretimde öğrencilerin çevre bilinci. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, (12), 34-39.
  • Özdemir, O., Yıldız, A., Ocaktan, E. & Sarışen, Ö. (2004). Tıp fakültesi öğrencilerinin çevre sorunları konusundaki farkındalık ve duyarlılıkları. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 57(3), 117-127.
  • Özmen, D., Çetinkaya, Ç. & Nehir,S. (2005). Üniversite öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik tutumları, TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 4 (6), 330-344.
  • Öztürk M. (2001). Plastikler ve geri kazanılması. İstanbul: Y.T.Ü İnşaat Mühendisliği Yayınları.
  • Öztürk, T. & Zayimoğlu-Öztürk, F. (2015). Öğretmen Adaylarının Çevre ve Çevre Eğitimi ile İlgili Görüşleri “Ordu Üniversitesi Örneği”. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(33), 115-132.
  • Sargın, A.S., Baltacı, F., Katipoğlu, M., Erdik, C., Arbatlı, M.S., Karaardıç, H.,Yumuşak, A.& Büyükcengiz, M. (2016). Öğretmen adaylarının çevreye karşı bilgi, davranış ve tutum düzeylerinin araştırılması, Education Sciences (NWSAES), ICO650, 11 (1),1-22.
  • Spiegelman, H. & Sheehan, B. (2004). The future of waste, BioCycle 45, (1): 59.
  • Şama, E. (2003) Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2), 99-110.
  • Şenyurt, A., Bayık, T.,A. & Özkahraman, Ş. (2011).Üniversite Öğrencilerinin Çevresel Konulara Duyarlılıklarının İncelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(1), 8-15.
  • Talay, İ., Gündüz, S. & Akpınar, N. (2004). On the status of environmental education and awareness of undergraduate students at Ankara University, Turkey. International journal of Environment and Pollution, 21(3), 293-308.
  • Taştepe, T. & Aral, N. (2014). Üniversite öğrencilerinin çevresel bilgi ve tutumlarının incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 142-153.
  • Teksöz, G., Şahin, E. & Ertepınar, H. (2010). Çevre okuryazarlığı, öğretmen adayları ve sürdürülebilir bir gelecek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 307-320.
  • Vaizoğlu, S., Altıntaş, H., Temel, F., Ahrabi, F.A., Aydoğan, D., Bostancı, S., Duran, A., Koçkesen, D., Turan, N. & Güler, Ç. (2005). Tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin çevre bilincinin değerlendirilmesi. Türk Silahlı Kuvvetleri Koruyucu Hekimlik Bülteni, 4 (4), 151-171.
  • Vaughan, C., Gack, J., Solorazano, H., & Ray, R. (2003). The effect on environmental education on school children, their parents, and community members: a study of intergenerational and intercommunity learning. The Journal of Environmental Education, 34(3), 12-21.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A., Morgil,İ., Aktuğ, P. & Göbekli, İ. (2002) Ortaöğretim ve üniversite öğrencilerinin çevre, çevre kavramları ve sorunları konusundaki bilgileri ve öneriler, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 156-162
  • YÖK (2018). Yükseköğrenim bilgi yönetim sistemi. Yüksek Öğrenim Kurumu, Ankara
  • Yücel, S. & Morgil, İ. (1998). Yükseköğretimde çevre olgusunun araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 84-91.
  • URL 1. http://ekolojist.net/londrada-plastik-atiklarla-odeme-yapiliyor adlı internet sitesinden 21.06.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.

Vocatıonal School Students' Attitude for Plastic Wastes and Recycling Concepts

Yıl 2018, Cilt: 21 Sayı: 2, 448 - 470, 30.11.2018

Öz

Plastic and solid wastes
trigger current environmental problems, accelerate the deterioration of the
natural environment and adversely affect community life. The purpose of this
study is to determine the attitudes of vocational school students in terms of
information, emotional and behavioral dimensions of environmental effects of
plastic waste and recycling concept.
The
survey was based on the quantitative research method.
The research group of the
study consisted of 1035 vocational school students in eight different
vocational school at four different universities in 2017 - 2018 academic year
determined by maximum diversity sampling method. "Environmental,
Recycling, Plastic and Plastic Wastes Attitude Scale" was used as a data
collection tool and the data were analyzed by using SPSS program, using the
percentage, frequency, arithmetic mean, Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis H. As
a result of the obtained data, it was concluded that the level of knowledge,
emotion and behavior of vocational school students in terms of environmental
effects of plastic waste and recycling concept is positive. However, when the
answers given were examined, it was determined that vocational school students
exhibited negative attitudes towards some scale items related to their
information, emotion and behavioral dimensions. The subscales related to the
effects of vocational school students on plastic waste and recycling were found
to be significant between the mean scores and it was concluded that students
know better the effects of plastic waste and recycling on environment at the
knowledge level but they do not reflect these knowledge to behavior. Also, students
attitudes towards these subjects were investigated according to gender, class,
high school graduation field, basic department, amount of monthly expenditure
and post-graduation study request status and their results are discussed.
Considering the study results, environmental education courses based on
activities that can be provided for vocational school students will enable them
to gain a sense of sustainable environmental understanding.

Kaynakça

  • Acaray, C. (2014). Fen ve teknoloji öğretiminde proje tabanlı öğrenme yönteminin çevre bilgisine ve enerji farkındalığına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Ad, V. N. K. & Demirci, N. (2012). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarını bilim dalları ve termodinamik yasaları ile ilişkilendirme düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3). 19-46.
  • Akyüz, S., Yarat, A. & Egil, E. (2011). Bisfenol-A içerikli dental materyallere güncel yaklaşım, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(3), 190-195.
  • Altın, M., Bacanlı, H., Yıldız, K. (2002). Biyoloji Öğretmeni Adaylarının Çevreye Yönelik Tutumları, Orta Doğu Teknik Üniversitesi V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Özet Kitabı, 16-18 Eylül Ankara.
  • Avan, Ç., Aydınlı, B., Bakar, F. & Alboga, Y. (2011). Preparing attitude scale to define students‟ attitudes about environment, recycling, plastic and plastic waste. International Electronic Journal of Environmental Education, 1(3), 179-191.
  • Baymur, F. (1994). Genel Psikoloji. İstanbul: Anka Yayınevi
  • Benzer, E. & Şahin, F. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre okuryazarlığının proje tabanlı öğrenme süresince örnek olaylarla değerlendirilmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 35, 55-83
  • Büyüköztürk Ş., Çakmak, E. K., Akgün Ö. E., Karadeniz Ş. & Demirel F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çabuk, B. & Karacaoğlu, C., (2003). Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2),189-198. Ankara.
  • Çelen, Ü., Yıldız, A., Atak, N., Tabak, R.H. & Arısoy, M. (2002). Ankara Üniversitesi Sağlık Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Çevre Duyarlılığı ve İlişkili Faktörler” 8. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Diyarbakır. Kongre Kitabı, s.421
  • Çetinkaya S. (2009). Endokrin çevre bozucular ve ergenlik üzerine etkileri. Dicle Tıp Dergisi, 36(1),59-66.
  • Disinger, J. F., & Roth, C. E. (1992). Environmental literacy. ERIC/CSMEE Digest, 1-7.
  • Doğan, M. (1997). Türkiye Ulusal Çevre Stratejisi ve Eylem Planı Eğitim Ve Katılım Grubu Raporu. Ankara: DPT Müsteşarlığı ve Türkiye Çevre Vakfı.
  • Erdal, H., Erdal, G. & Yücel, M. (2013). Üniversite öğrencilerinin çevre bilinç düzeyi araştırması: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği, Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 4, 57-65.
  • Eroğlu-Doğan, E. (2013). Knowledge Levels and Attitudes of Prospective Teachers and Biologist Candidates towards the Environment. Elementary Education Online, 12(2), 413-424.
  • Erol, G. (2005). Sınıf Öğretmenliği İkinci Sınıf Öğrencilerinin Çevre ve Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Göktürk, İ. E., Aktaş, M. A. & Göktürk, Ü. (2013). Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokullarının Eğitim Sürecinde; Uygulama Açısından Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Electronic Journal of Vocational Colleges, Özel Sayı: 1-8.
  • Güler Ç. & Çobanoğlu, Z. (1997). Plastikler. Ankara: Çevre Sağlığı Temel Kaynak Dizisi. No: 46. Sağlık Bakanlığı TSH Genel Müdürlüğü.
  • Kalaycı, Ş. (2008). Spss uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kara, C. (1999). Mass media and environmental knowledge of secondary school students in Hong Kong. The Environmentalist, 19, 85-97.
  • Karakaş, H. & Çidem, İ. (2017). Akademisyenlere göre meslek yüksekokullarındaki sorunlar ve çözüm önerileri: Cumhuriyet üniversitesi ve Gaziosmanpaşa üniversitesi örneği. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 12(1), 27-44.
  • Karasar, N. (2012 ). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Kaya, E., Akıllı M. & Sezek, F. (2009). Lise öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının cinsiyet açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(18), 43-54
  • Kiziroğlu, İ. (2001). Ekolojik potpuri. Ankara: Takav Matbaacılık Yayıncılık
  • Kılıç, S., (2013). Yüksek öğretimde çevre eğitiminin çevre bilinci oluşumuna etkisi: Niğde Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Örneği, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(1), 63-80.
  • Kılıç, R. & Urgun, N. (2016). Türkiye'de yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelmenin ülke ekonomisine etkileri ve Türkiye’nin enerjideki dışa bağımlılığının azaltılmasına yönelik katkıları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 47, 148-166
  • Kömürcü, M. C. (2018). Plastik atıkların çevreye olan zararları nedir? http://www.milliyet.com.tr/Plastik-atiklarin-cevreye-olan-zarari-nedir--molatik-7714/ adlı internet sitesinden 21.06.2018 tarihli erişim sağlanmıştır.
  • LaGreGa, M.D.,Buckingham,P.L. & Evans,J.R. (1994). Hazardous Waste Management, McGrawHill, NY.
  • Marin, M. & Yıldırım U. (2004). Çevre sorunlarına çağdaş yaklaşımlar. İstanbul: Beta Yayıncılık
  • Meriç, G. & Kayranlı, B. (2003). Endüstriyel katı atık yönetimi. 5. Ulusal Çevre Mühendisliği Kongresi, Adana.
  • Oğuz D, Çakcı I. & Kavas S. (2011). Yükseköğretimde öğrencilerin çevre bilinci. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, (12), 34-39.
  • Özdemir, O., Yıldız, A., Ocaktan, E. & Sarışen, Ö. (2004). Tıp fakültesi öğrencilerinin çevre sorunları konusundaki farkındalık ve duyarlılıkları. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 57(3), 117-127.
  • Özmen, D., Çetinkaya, Ç. & Nehir,S. (2005). Üniversite öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik tutumları, TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 4 (6), 330-344.
  • Öztürk M. (2001). Plastikler ve geri kazanılması. İstanbul: Y.T.Ü İnşaat Mühendisliği Yayınları.
  • Öztürk, T. & Zayimoğlu-Öztürk, F. (2015). Öğretmen Adaylarının Çevre ve Çevre Eğitimi ile İlgili Görüşleri “Ordu Üniversitesi Örneği”. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(33), 115-132.
  • Sargın, A.S., Baltacı, F., Katipoğlu, M., Erdik, C., Arbatlı, M.S., Karaardıç, H.,Yumuşak, A.& Büyükcengiz, M. (2016). Öğretmen adaylarının çevreye karşı bilgi, davranış ve tutum düzeylerinin araştırılması, Education Sciences (NWSAES), ICO650, 11 (1),1-22.
  • Spiegelman, H. & Sheehan, B. (2004). The future of waste, BioCycle 45, (1): 59.
  • Şama, E. (2003) Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2), 99-110.
  • Şenyurt, A., Bayık, T.,A. & Özkahraman, Ş. (2011).Üniversite Öğrencilerinin Çevresel Konulara Duyarlılıklarının İncelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(1), 8-15.
  • Talay, İ., Gündüz, S. & Akpınar, N. (2004). On the status of environmental education and awareness of undergraduate students at Ankara University, Turkey. International journal of Environment and Pollution, 21(3), 293-308.
  • Taştepe, T. & Aral, N. (2014). Üniversite öğrencilerinin çevresel bilgi ve tutumlarının incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 142-153.
  • Teksöz, G., Şahin, E. & Ertepınar, H. (2010). Çevre okuryazarlığı, öğretmen adayları ve sürdürülebilir bir gelecek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 307-320.
  • Vaizoğlu, S., Altıntaş, H., Temel, F., Ahrabi, F.A., Aydoğan, D., Bostancı, S., Duran, A., Koçkesen, D., Turan, N. & Güler, Ç. (2005). Tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin çevre bilincinin değerlendirilmesi. Türk Silahlı Kuvvetleri Koruyucu Hekimlik Bülteni, 4 (4), 151-171.
  • Vaughan, C., Gack, J., Solorazano, H., & Ray, R. (2003). The effect on environmental education on school children, their parents, and community members: a study of intergenerational and intercommunity learning. The Journal of Environmental Education, 34(3), 12-21.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A., Morgil,İ., Aktuğ, P. & Göbekli, İ. (2002) Ortaöğretim ve üniversite öğrencilerinin çevre, çevre kavramları ve sorunları konusundaki bilgileri ve öneriler, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 156-162
  • YÖK (2018). Yükseköğrenim bilgi yönetim sistemi. Yüksek Öğrenim Kurumu, Ankara
  • Yücel, S. & Morgil, İ. (1998). Yükseköğretimde çevre olgusunun araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 84-91.
  • URL 1. http://ekolojist.net/londrada-plastik-atiklarla-odeme-yapiliyor adlı internet sitesinden 21.06.2018 tarihinde erişim sağlanmıştır.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hamdi Karakaş

Menekşe Taş Divrik

Burkay Divrik

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karakaş, H., Taş Divrik, M., & Divrik, B. (2018). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Plastik Atıklar ve Geri Dönüşüm Kavramına Yönelik Tutumları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 21(2), 448-470.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.