Mass media are regarded as a fourth power after the legislative,
executive and judiciary. Today, the most effective and widely used mass
communication tool is the Internet. The Internet is frequently used by
politicians as an auxiliary and complementary tool in our country and will
continue to be used thereafter. Internet media, which has a significant impact
on the community, has acquired a structure that allows bidirectional
communication with the development of Web 2.0. Together with traditional mass
media, political parties benefit from the full range of internet opportunities
to interact with voters. In this study, the corporate web pages are analyzed
comparatively during the local elections of the AK PARTİ, CHP, İYİ PARTİ, MHP
and HDP which have a group in the parliament. The institutional Web pages of
political parties were evaluated by comparing them in terms of their
functionality and design features. According to the findings obtained with
content analysis management, it was determined that political parties
frequently used the corporate Web pages to inform propaganda and public
opinion.
Kitle iletişim araçları; yasama, yürütme ve yargıdan sonra
dördüncü bir güç olarak kabul görmektedir. Günümüzde en etkili ve yaygın
kullanılan kitle iletişim aracı ise internettir. İnternet ülkemizde
siyasetçiler tarafından yardımcı ve tamamlayıcı bir araç olarak sıklıkla
kullanılmaktadır ve bundan sonra da kullanılmaya devam edecektir. Toplum
üzerinde önemli etkisi olan internet medyası, Web 2.0’ın gelişimiyle birlikte
çift yönlü iletişime olanak tanıyan yapıya kavuşmuştur. Siyasi partiler, geleneksel
kitle iletişim araçlarıyla birlikte, seçmenlerle etkileşim halinde olabilmek
için internetin bütün imkânlarından faydalanmaktadır. Bu çalışmada, mecliste
grubu bulunan AK PARTİ, CHP, İYİ PARTİ, MHP ve HDP'nin 31 Mart 2019 yerel
seçimleri süresince kurumsal Web sayfaları karşılaştırmalı olarak analiz
edilmektedir. Siyasi partilerin kurumsal Web sayfaları, işlevsellik ve
tasarımsal özellikleri bakımından karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. İçerik
analizi yönetimi ile elde edilen bulgulara göre, Siyasi partilerin, kurumsal
Web sayfalarını propaganda ve kamuoyunu bilgilendirme amacıyla sıklıkla
kullandığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.