Bu çalışmanın amacı turizm ve otel işletmeciliği programındaki önlisans öğrencilerinin Selçuk’ a yönelik ne tür metaforik algılara sahip olduklarının irdelenmesidir. Çalışma grubu 2018/2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören ve öğrenim süresince Selçuk’ta kalan 1. ve 2. sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 60 (33E, 27K) öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma, verinin toplandığı ve çözümlendiği yol açısından nitel araştırma kapsamında olgubilim deseninin kullanılmasıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt temelli örneklemeden faydalanılmıştır. Çalışmada (1)Selçuk (İzmir) ilçesinde aktif olarak öğrenim gören turizm ve otel işletmeciliği programı önlisans öğrencilerinin Selçuk’ a ilişkin geliştirdikleri metaforlar nelerdir? (2)Katılımcıların geliştirdiği bu metaforlar ortak özellikleri bakımından hangi kavramsal kategoriler altında toplanabilir? sorularına yanıt aranmıştır. Çalışmanın verileri “Selçuk….gibidir çünkü……” şeklindeki açık uçlu soru ile elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre önlisans öğrencileri Selçuk’a yönelik toplam 38 adet geçerli metafor geliştirmiştir ve bu metaforlar ortak özellikleri bakımından incelenerek 4 kategori altında değerlendirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin Selçuk çekimyerini en çok huzur metaforu ile ilişkilendirdiği tespit edilmiştir.
The aim of this study is to investigate the metaphorical perceptions of associate degree students studying in tourism and hotel management program towards Selçuk. The study group of this research is composed of 60 students (33M, 27F) of grades 1 and 2 studying in 2018/2019 academic year and live in Selçuk. The study was carried out by using phenomenology design within the scope of qualitative research in terms of the way the data was collected and analyzed. In order to determine the study group, criterion- based sampling technique was used. Following questions have been investigated in this study: (1)What are the metaphors relating to Selçuk developed by the associate students of the tourism and hotel management program actively studying in Selçuk (İzmir)? (2)What conceptual categories can these metaphors developed by the participants be combined in terms of their common characteristics? In the study, the data were obtained with open-ended question “Selçuk is like…..,because……”. According to the research findings, associate students developed 38 metaphors for Selçuk and these metaphors were examined in terms of their common characteristics and evaluated under 4 categories. In the study, it was found that the students mostly associate Selçuk with the metaphor of peace.
Metaphor Selçuk Associate Students Tourism Metaphorical Perceptions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 23 Sayı: 1 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.