Covid-19 pandemisinin başlamasıyla beraber öğrenciler, özellikle ilk iki eğitim-öğretim yılında gerek ilk ve orta öğretimde gerekse yüksek öğretimde akranlarıyla fiziksel etkileşimden ve sosyal bir öğrenme ortamından yoksun bir şekilde eğitimlerine devam etmişlerdir. Bu dönemlerde tüm eğitim kurumları hızlı bir şekilde online eğitime geçmesine ve bazı platformlar ile sosyal etkileşim kurmaya çalışmasına rağmen hem eğitimciler hem de öğrenciler için eğitimin en kötü yılları olduğu yapılan akademik çalışmalar ile ifade edilmektedir. Pandeminin dijitalleşmeye olan etkisi nedeniyle eğitim yöntemlerinde de birçok farklı model geliştirilmiş ve öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerinin ve birbirleriyle etkileşimin daha yüksek olduğu üç boyutlu modeller üzerine yoğunlaşılmıştır.
Çalışmanın amacı günümüzde çokça tartışılan ve üç boyutlu sanal dünyayı ifade eden Metaverse kavramının, eğitim modeli olarak kullanılabilirliğini tartışmak ve muhasebe eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik bazı değerlendirmelerde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, literatürden hareketle Metaverse kavramı çeşitli yönleriyle ele alınmış Metaverse ortamında yapılan eğitim çalışmalarının avantajlarına ve dezavantajlarına değinilerek muhasebe eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.
40. TÜRKİYE MUHASEBE EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
With the onset of the Covid-19 pandemic, especially in the first two academic years, students in both primary and secondary education and higher education have continued their education without physical interaction with their peers and without a social learning environment. In these terms, although all educational institutions quickly switched to online learning model and tried to establish social interaction with some platforms, it is expressed by academic studies that it was the worst years of education for both educators and students. Due to the effect of the pandemic on digitalization, many different models have been developed in education methods and three-dimensional models have been focused on, where students' readiness levels and interaction with each other are higher.
The aim of the study is to discuss the usability of the Metaverse concept, which is widely discussed today and expresses the three-dimensional virtual world, as an education model and to make some evaluations about its usability in accounting education. In parallel with this purpose, in the study, the concept of Metaverse has been discussed in various aspects based on the literature, and some suggestions have been made for its usability in accounting education by referring to the advantages and disadvantages of educational studies conducted in Metaverse environment.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Eylül 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 25 Sayı: Özel Sayı |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.