ÖZET
Bu çalışmanın temel amacı, ortaokul
8. sınıf öğrencilerinin fotosentez konusundaki grafikleri çizme, okuma ve
yorumlamada karşılaştıkları güçlükleri tespit etmektir. Araştırmanın
örneklemini, toplam 76 ortaokul 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada
veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli 16 soru ve açık uçlu üç
soru maddesinden oluşan bir test kullanılmıştır. Testten elde edilen hem nicel
hem de nitel verilerle öğrencilerin grafik çizme, okuma ve yorumlama ile ilgili
güçlülerinin ve yanılgıların olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin açık uçlu
sorular kapsamında, grafik çizimlerinden literatürde daha önceden yeterince
ifade edilmeyen birtakım grafik çizimleriyle ilgili yanılgılarının varlığı belirlenmiştir.
The main purpose of this study was to reveal middle
school 8th grade students’ difficulties with the graph drawing, reading and
interpreting about photosynthesis topic. Sample of the study comprises of
76students at 8th grade in the middle school. A test consisting of 16
multiple-choices question items and three open-ended question items were used
to collect data. The quantitative and qualitative data obtained from the test
revealed that the students had difficulty and misconceptions with drawing,
reading and interpreting of graphs. From the students’ drawings of graphs
related to the open-ended test items, it was also determined that there were a
few misconceptions about graph drawings.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |