Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HALKLA İLİŞKİLER UZMANI İLE SPİN DOKTORU ARASINDAKİ TEMEL FARK: ETİK

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 27 - 36, 29.01.2019

Öz

Halkla
ilişkiler, yirminci yüzyılda ortaya çıkmış ve günümüzde önemini artıran bir
meslektir. Her meslek gibi, halkla ilişkiler mesleği de etik kurallar ile
çerçevelenmiştir. Ancak özellikle 1980’li yıllardan sonra ortaya çıkan spin
gerçekliği ile karşılaşmaktayız. Gerçeklerin üzerini örterek medyayı yalan
kurgular ile yönlendirme anlamına gelen spin, halkla ilişkiler mesleğine zarar
vermektedir. Medyaya spini yerleştiren kişilere spin doktoru adı verilmektedir.
Spin doktoru ile halkla ilişkiler uzmanı arasındaki en büyük fark, halkla
ilişkiler uzmanının etik kurallara uyma zorunluluğudur. Bu çalışma, kuramsal
çerçevede halkla ilişkiler uzmanı ile spin doktoru arasındaki farklılıklara
odaklanarak etiğin halkla ilişkiler açısından önemine değinmektedir.      

Kaynakça

  • Baskin, O.; Aronoff, C.; Lattimore, D. (1997). Public Relations: The Profession and the Practice. McGraw-Hill.
  • Cutlip, S. M.; Center, A. H.; Broom, G.M. (2000). Effective Public Relations. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
  • Dilenschneider, R. L. (1998). “Book Reviews: Spin Cycle”, Public Relations Review, 24 (4): 557-561.
  • Encyclopedia of Public Relations (2005). Encyclopedia of Public Relations. (Ed. R. L. Heath). Vol: 2, Thousand Oaks, California: Sage.
  • Erdoğan, İ. (2008). Teori Ve Pratikte Halkla İlişkiler. Ankara: Erk Yayınları.
  • Foa, M. (2006). “Görünmez Tehlike: Spin Doktorları Medya Etik Kurallarını Nasıl Atlarlar”, İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi, (Çev. H. Eraslan), 23, 205-210.
  • Görpe, S. (2001). Halkla İlişkiler Kavramları. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Grunig, J. and Hunt, T. (1984). Managing Public Relations. Belmont CA: Thomson Wadsworth.
  • Harlow, R. F. (1976). “Building a Public Relations Definition”, Public Relations Review, Winter (1976), 2/4: 34-42.
  • Hutton, James G. (1999). “The Definition, Dimension and Domain of Public Relations”, Public Relations Review, 25 (2): 199-214.
  • IPRA (2018). IPRA Codes, https://www.ipra.org/member-services/code-of-conduct/ , Accessed on: 27.04.2018.
  • Kalender, A. (1999). “Türkiye’de Halkla İlişkilerin Meslekleşmesi: Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”. Selçuk İletişim. 1(1): 24-33.
  • Kalender, A. (2008). “Halkla İlişkiler: Kavramlar, Tanımlar Ve Uygulama Alanları”. Halkla İlişkiler. Ed. A. Kalender ve M. Fidan), Konya: Tablet Yayınları, 11-47
  • Peltekoğlu, F. B. (1998). Halkla İlişkiler Nedir. İstanbul: Beta
  • Seitel, F. P. (2001). The Practice of Public Relations. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
  • Ustakara, F. (2014). “Küreselleşmenin Sürükleyici Gücü Halkla İlişkiler Ve Halkla İlişkileri Dönüştüren Küreselleşme”, Global Media Journal, 5 (9): 338-351.
  • Ustakara, F.; Aydemir, M. (2015). “Şeytanın Avukatından Başkanın Adamlarına: Asimetrik İletişim Ve Spin Döngüsünde Gerçeklik Üretimi”, Selçuk İletişim, 9 (1): 72-93.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fuat Ustakara

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ustakara, F. (2019). HALKLA İLİŞKİLER UZMANI İLE SPİN DOKTORU ARASINDAKİ TEMEL FARK: ETİK. Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 27-36.