Sosyal
medya, Web 2.0 teknolojisinin gelişme göstermesi sonrası, etkileşimli web
ortamlarının yaşandığı, kullanıcıların arkadaşlık, iş, sohbet, sanal topluluk
gibi bağlantılar oluşturmasına olanak sağlayan yeni iletişim ortamıdır. Bireylerin
çeşitli amaçlar ve gereksinimler dolayısıyla sosyal medya kullanımı
sergiledikleri bir gerçektir. Bu araştırma, Aksaray Üniversitesi İslami İlimler
Fakültesi’nde öğrenim gören 305 öğrenci üzerinden İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin
sosyal medya kullanım motivasyonlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Araştırmada veriler anket tekniği ile elde edilmiş, elde edilen veriler frekans
analizleri ve merkezi eğilim istatistikleri ile değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada
katılımcıların, sosyal medyayı daha çok iletişim ve çevreden haberdar olma
motivasyonları nedeniyle kullandıkları; buna karşın sosyal medyayı yalnızlıktan
bir kurtuluş, bir gruba aidiyet hissetme, yetenekleri ortaya çıkarılabilecek
bir mecra olarak kabul etme gibi nedenlerin tercihleri üzerinde önemli olmadığı
sonucu elde edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |
https://asosindex.com.tr/index.jsp?modul=journal-page&journal-id=725
https://www.acarindex.com/journals/simetrik-iletisim-arastirmalari-dergisi-1291#
https://journalseeker.researchbib.com/view/issn/2667-5692
https://journal-index.org/index.php/asi/article/view/7761
https://www.sindexs.org/JournalList.aspx?ID=7744
https://www.worldcat.org/search?q=n2%3A2667-5692&qt=advanced&dblist=638
Önemli Not: Dergimizin 3. Cilt 4. sayı çalışma kabul tarihleri 15 Mart 2024-30 Nisan 2024 arası olarak belirlenmiştir. Yazarların bu hususa dikkat etmeleri gerekmektedir.