Bu çalışma, Covid-19 pandemisinin Türkiye bankacılık sektörü üzerindeki etkilerini incelemektedir. Pandemi nedeniyle yaşanan ekonomik durgunluk, artan kredi riskleri ve düşük faiz oranları, bankaların kârlılığını ciddi olarak etkilemiştir. Çalışmada, pandemi öncesi ve sonrası dönemlerde bankaların aktif kârlılığındaki dalgalanmalar analiz edilerek, kârlılığı etkileyen faktörler belirlenmiştir. Özellikle takipteki krediler, şube sayısı ve reel faiz oranlarının kârlılığı düşürdüğü, özkaynak artışının ise olumlu katkı sağladığı görülmüştür. Pandemi sırasında bankalar, şube ağlarını genişleterek ve kredi/mevduat oranlarını artırarak kârlılıklarını desteklemeye çalışmıştır. Bu sonuçlar, Türk bankacılık sektörünün pandemi koşullarında kârşılaştığı zorlukları ve bu süreçte alınan önlemlerin etkisini anlamamıza yardımcı olmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2 |