İslam tarihi boyunca medreseler eğitim ve öğretim alanında çok önemli
hizmetler yapmış mümtaz kurumlardır. IX. asırda Selçuklular döneminde
Nizamiye Medreseleri kurumsal olarak teşekkül etmiş, Zengîler, Eyyûbîler
ve Memlûklerin gayretleriyle bu eğitim kurumları daha da geliştirilmiştir.
Anadolu coğrafyasına Selçuklular tarafından taşınan bu kadim geleneğe
Osmanlılar da sahip çıkmış ve dönemin şartlarına uygun yeniliklerle geliştirmeye çalışmışlardır. Bu köklü geleneğe dayanan Doğu medreseleri,
yetiştirdiği insan profili ile topluma büyük katkılar sağlamıştır. Türkiye’de
Cumhuriyetin ilk yıllarında gelen yasağa rağmen medreseler, halkın teveccühü sayesinde fiili varlığını muhafaza etmiş, eğitim faaliyetlerini belli bir
işleyiş çerçevesinde devam ettirmiştir. Gaziantep medreseleri bu bağlamda
ele alınmış, bu medreselerin cumhuriyet sonrası doğu medreseleri ekseninde
kuruluş tarihi-1984-2016- ve faaliyetleri incelenerek dini ve sosyal hayata
yansıması araştırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1 |
DERGİ TARİHÇESİ
Derginin Önceki Adı | ISSN | YIL |
Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 2148-385X | 2014-2021 |
Yayımlanacak Makalelerin iThenticate İntihal Taraması Zorunludur.