Beden ve tüketim ile ilgili olan bu çalışma,
sekülerleşme perspektifinden bedenin tüketim nesnesi haline geldiğini
savunmakta ve bedenin
tüketim sürecinde araçsal konumlanışını tartışmaya açmaktadır. Bedenin araçsal
konumlanışının hangi boyutlarda gerçekleştiği bu çalışmanın temel problemini
oluşturmaktadır. Klasik/geleneksel dönemden sonra keşfedilen ve özgürleştirilen beden, tüketime
tutsak edilmekte, hatta bedenin kendisi haz, fetişleştirme, imaj üretimi, prestij
sergileyicisi ve imaj aracı olarak tüketim nesnesi olmakta, beden,
fetişleştirme/kutsanma, değiş tokuş/imaj, statü, kimlik ve haz/arzu aracı
olarak konumlandırılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |
DERGİ TARİHÇESİ
Derginin Önceki Adı | ISSN | YIL |
Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 2148-385X | 2014-2021 |
Yayımlanacak Makalelerin iThenticate İntihal Taraması Zorunludur.