Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

South Korean Government's Cultural Policies and Regulations For the Movie Industry

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 1, 147 - 172, 30.03.2019

Öz

The South Korean government’s cultural policies and regulations for the movie industry are analyzed from the perspective of political economy in an historical context. The role of the Korean Film Council (KOFIC) in the development of the movie industry and the current and the future problems of the industry are also discussed.

Kaynakça

  • Ahn, S. J. (2012). The Pusan International Film Festival: South Korean Cinema and Globalization. Hong Kong: Hong Kong University Press.
  • Berg, S.H. (2015). Creative Cluster Evolution: The Case of the Film and TV Industries in Seoul. SK, European Planning Studies, 23(10), 1993-2008.
  • Binark, M. (2018). Film Endüstrisi ve Sinema Kültürünün Gelişmesinde Busan Film Komisyonu’nun Rolü. Moment Dergi, 5(1), 105-115.
  • Choi, Y.G. & Jeon, C.R. (2016). K -Culture 10. Seul: HangukMunhwaSa. (Korece)
  • Hartley, J., Potts, J., Cunningham, S., Flew, T., Keane, M. & Banks, J. (2018). Yaratıcı Endüstrilerde Temel Kavramlar. (Çev. A. Tolungüç vd.) Ankara: Başkent Üniversitesi YAKEM Yayınları.
  • Jang, G. & Paik, W.K. (2012). Korean Wave a Tool for Korea’s New Cultural Diplomacy, Advances in Applied Sociology, 2(3): 196-202.
  • Kim, H.J (TY). A History of Korean Film Policies, Introduction to Korea Film. (s.351-355). Busan: KOFIC.
  • Kim, M.H. (TY). Trends in the Structure of the Korean Film Industry, Introduction to Korea Film. (s. 413-419). Busan: KOFIC.
  • Kim, M. (2011). The Role of the Government in Cultural Industry: Some Observation From Korea’s Experience, Keio Communication Review, 33, 163-182.
  • Kim, Y.J. (2007). Korean Film Directors: Lee Chang Dong. Seul: KOFIC.
  • KOCCA. (2018). 2018 (2018’in İlk Yarısı İçerik Endüstrisi Yönelim Analizi Raporu: Film Endüstrisi). Kasım. Naju: KOCCA. (Korece)
  • KOFIC. (2018A) Korean Cinema 2017. Busan: KOFIC.
  • KOFIC. (2018B). Status and Insight: Korean Film Industry 2017. Busan: KOFIC.
  • KOFIC. (2017). Korea Shooting Guide. Busan: KOFIC.
  • KOFICE. (2018). HallyuwaMunhwaSongJek Hallyu 2000 Nyen. Seul: KOFICE. (Korece)
  • KOFICE. (2017). GırrobarHallyuTırendı. Seul: KOFICE. (Korece) Kyung, M.H. (2018). Kore Tarihi (Çev. A. S. Doğru). İstanbul: Feylesof.
  • Kwon, S.H. & Kim, J. (2014). The Cultural Industry Policies of Korean Government and the Korean Wave. International Journal of Cultural Policy, 20:4, 422-439.
  • Kwon, S. H. & Kim, J. (2013). From Censorship to Active Support: The Korean State and Korea’s Cultural Industries. The Economic and Labour Relatons Review, 24(4):517-532.
  • Parc, J. (2016). The Effects of Protection in Cultural Industries: The Case of The Korean Film Policies, International Journal of Cultural Policy. DOI: 10.1080/10286632.2015.1116526
  • Shim, D. (2013). Korean Cinema Industry and Cinema Regionalizm in East Asia, N. Otmazgin ve E. Ben-Ari (Ed.) Popular Culture CoPructions and Colobarations in East Asia. (S.52-67). Singapore: NUS Press & Kyoto University Press.
  • Kişisel Görüşmeler:
  • Dr. Baek Seung Hyeok, KOCCA (Kore Yaratıcı İçerik Ajansı), Gelecek Politikaları Araştırması Takım Lideri, 5 Nisan 2018, Naju (Korece).
  • Kang Choi, KOCIS (Kore Kültür ve Enformasyon Merkezi), Uluslararası Araştırma Analizi Sorumlu Müdür, 21 Mart 2018, Seul (Korece).
  • Kim Hong Chon, KOFIC (Kore Film Konseyi), Araştırmacı, 24 Nisan 2018, Busan (İngilizce).
  • Lee Yong Suk, SBS Drama Hub Kıdemli Yapımcı ve Yönetmen, 26 Nisan 2018, Seul (İngilizce).

Güney Kore Hükümetlerinin Kültür Politikaları ve Sinema Endüstrisi Destekleri

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 1, 147 - 172, 30.03.2019

Öz

Bu çalışmada Güney Kore hükümetlerinin yaratıcı içerik endüstrilerinden biri olan sinema endüstrisine yönelik kültür politikaları ve düzenlemeleri tarihsel bir bağlamda ve ekonomi politik bakış açısıyla değerlendirilmiştir. Kore Film Konseyi’nin (KOFIC) Kore’de sinema endüstrisinin gelişmesindeki rolü ele alınmıştır. Ayrıca, Kore sinema endüstrisinin mevcut ve gelecek sorunları sıralanmıştır.

Kaynakça

  • Ahn, S. J. (2012). The Pusan International Film Festival: South Korean Cinema and Globalization. Hong Kong: Hong Kong University Press.
  • Berg, S.H. (2015). Creative Cluster Evolution: The Case of the Film and TV Industries in Seoul. SK, European Planning Studies, 23(10), 1993-2008.
  • Binark, M. (2018). Film Endüstrisi ve Sinema Kültürünün Gelişmesinde Busan Film Komisyonu’nun Rolü. Moment Dergi, 5(1), 105-115.
  • Choi, Y.G. & Jeon, C.R. (2016). K -Culture 10. Seul: HangukMunhwaSa. (Korece)
  • Hartley, J., Potts, J., Cunningham, S., Flew, T., Keane, M. & Banks, J. (2018). Yaratıcı Endüstrilerde Temel Kavramlar. (Çev. A. Tolungüç vd.) Ankara: Başkent Üniversitesi YAKEM Yayınları.
  • Jang, G. & Paik, W.K. (2012). Korean Wave a Tool for Korea’s New Cultural Diplomacy, Advances in Applied Sociology, 2(3): 196-202.
  • Kim, H.J (TY). A History of Korean Film Policies, Introduction to Korea Film. (s.351-355). Busan: KOFIC.
  • Kim, M.H. (TY). Trends in the Structure of the Korean Film Industry, Introduction to Korea Film. (s. 413-419). Busan: KOFIC.
  • Kim, M. (2011). The Role of the Government in Cultural Industry: Some Observation From Korea’s Experience, Keio Communication Review, 33, 163-182.
  • Kim, Y.J. (2007). Korean Film Directors: Lee Chang Dong. Seul: KOFIC.
  • KOCCA. (2018). 2018 (2018’in İlk Yarısı İçerik Endüstrisi Yönelim Analizi Raporu: Film Endüstrisi). Kasım. Naju: KOCCA. (Korece)
  • KOFIC. (2018A) Korean Cinema 2017. Busan: KOFIC.
  • KOFIC. (2018B). Status and Insight: Korean Film Industry 2017. Busan: KOFIC.
  • KOFIC. (2017). Korea Shooting Guide. Busan: KOFIC.
  • KOFICE. (2018). HallyuwaMunhwaSongJek Hallyu 2000 Nyen. Seul: KOFICE. (Korece)
  • KOFICE. (2017). GırrobarHallyuTırendı. Seul: KOFICE. (Korece) Kyung, M.H. (2018). Kore Tarihi (Çev. A. S. Doğru). İstanbul: Feylesof.
  • Kwon, S.H. & Kim, J. (2014). The Cultural Industry Policies of Korean Government and the Korean Wave. International Journal of Cultural Policy, 20:4, 422-439.
  • Kwon, S. H. & Kim, J. (2013). From Censorship to Active Support: The Korean State and Korea’s Cultural Industries. The Economic and Labour Relatons Review, 24(4):517-532.
  • Parc, J. (2016). The Effects of Protection in Cultural Industries: The Case of The Korean Film Policies, International Journal of Cultural Policy. DOI: 10.1080/10286632.2015.1116526
  • Shim, D. (2013). Korean Cinema Industry and Cinema Regionalizm in East Asia, N. Otmazgin ve E. Ben-Ari (Ed.) Popular Culture CoPructions and Colobarations in East Asia. (S.52-67). Singapore: NUS Press & Kyoto University Press.
  • Kişisel Görüşmeler:
  • Dr. Baek Seung Hyeok, KOCCA (Kore Yaratıcı İçerik Ajansı), Gelecek Politikaları Araştırması Takım Lideri, 5 Nisan 2018, Naju (Korece).
  • Kang Choi, KOCIS (Kore Kültür ve Enformasyon Merkezi), Uluslararası Araştırma Analizi Sorumlu Müdür, 21 Mart 2018, Seul (Korece).
  • Kim Hong Chon, KOFIC (Kore Film Konseyi), Araştırmacı, 24 Nisan 2018, Busan (İngilizce).
  • Lee Yong Suk, SBS Drama Hub Kıdemli Yapımcı ve Yönetmen, 26 Nisan 2018, Seul (İngilizce).
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Değini
Yazarlar

Mutlu Binark 0000-0002-7458-5203

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Binark, M. (2019). Güney Kore Hükümetlerinin Kültür Politikaları ve Sinema Endüstrisi Destekleri. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 10(1), 147-172.

sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.