Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 8, 266 - 283, 29.12.2019
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.554855

Öz

Kaynakça

  • Ade, Maren (Yönetmen). (2016). Toni Erdmann [Film].Ade, Maren (Yönetmen). (2003). The Forest for the Trees [Film].Ade, Maren (Yönetmen). (2009). Everyone Else [Film].Bakhtin, Michail (2001), Karnavaldan Romana, (Çev: Cem Soydemir), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Baudelaire, Charles ( 2011). Modern Hayatın Ressamı (Çev: Ali Berktay), İstanbul: İletişim Yayınları.Bauman, Zygmunt (2001). Bireyselleşmiş Toplum, (Çev: Yavuz Alagon), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Bauman, Zygmunt (2014). Sosyolojik Düşünmek (Çev: Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Bayram, Nazlı (2006). Varlıklı ve Egemen Olmayan Bir Aylak: Turist Ömer. (Editör), K. Yazıcı. Kahkaha ve Hüzün. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, s. 104- 114. Beck, Ulrich (1996). Risk Society: Towards a New Modernity, London: SAGE. Beck, Ulrich (2005). Siyasallığın İcadı, (Çev: Nihal Ülner), İstanbul: İletişim Yayınları.Benjamin, Walter (2004). Charles Baudelaire: Kapitalizmin Yükseliş Çağında Bir Lirik Şair, (Çev: Ahmet Cemal), Pasajlar, İstanbul: YKY, s. 108-201. Berman, Marshall (1994). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, (Çev: Ümit Altuğ, Bülent Peker), İstanbul: İletişim Yayınları. 4857 Sayılı İş Kanunu. http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.4857.pdf Erişim, (1.4. 2019)Giddens, Anthony (2012). Modernliğin Sonuçları, (Çev. E. Kuşdil), İstanbul: Ayrıntı. Gros, Frederic (2018). Yürümenin Felsefesi, (Çev. Albina Ulutaşlı), İstanbul: Kolektif Kitap Yayınevi. Haneke, Michael (Yönetmen). (2009). Beyaz Kurdele, Das weiße Band [Film].Lefebvre, Henri (2012). Gündelik Hayatın Eleştirisi I, (Çev: Işık Ergüden), İstanbul: Sel Yayıncılık. Provida, Myrto (2018). Can women have it all? The (in)compatibility of work and family in Kristine Bilkau’s Die Glücklichen and Maren Ade’s Toni Erdmann. University of Waterloo and the Universitaet Mannheim. Master Tezi. Mannheim, Almanya. Russell, Bernard (1992). Aylaklığa Övgü. İstanbul: Cem Yayınevi.Sennett, Richard (2002). Kamusal İnsanın Çöküşü. (Çev. Serpil Durak Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Sennett, Richard (2005). Karakter Aşınması. Yeni Kapitalizmde İşin Kişilik Üzerindeki Etkileri, (Çev. Barış Yıldırım), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Simmel, George (1996). “Metropol ve Zihinsel Yaşam”, (Çev: Bahar Öcal Düzgören), Cogito. Kent ve Kültürü: 8: 81-89. Simmel, George (2011). Modern Kültürde Çatışma, (Çev: Tanıl Bora vd.), İstanbul: İletişim Yayınlar. Talu, Nilüfer (2010). Modernlik Söylemi: Endişeli Bakışlarda Modern Birey. METU. Journal of the Faculty of Architecture. 27(2): 141-171.Tomlinson, John (2004). Küreselleşme ve Kültür, (Çev. Arzu Eker), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Wagner, Peter (2005). Modernliğin Sosyolojisi, (Çev: Mehmet Küçük), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Toni Erdmann Filminde Modern Yaşam Paradoksları, Alt Politika ve Oyun

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 8, 266 - 283, 29.12.2019
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.554855

Öz

Bu çalışmada, Maren Ade’nin yönetmenliğini yaptığı Toni Erdmann (2016) filmi,  modern kent yaşamı, rekabetçi iş ilişkileri, aylaklık ve modern bireyin duygusal olarak bağlanamama sorunu bağlamında analiz edilmektedir. Çalışmada, günümüz modernliğinin, aile ilişkilerini de tahrip edebilen özelliklerine, filmdeki baba kız ilişkisi ve modern yaşam içinde yitip giden diğer insani ilişkiler ekseninde odaklanılmaktadır. Çalışmada, modernliğin bireyselleşme, yersiz yurtsuzlaşma, rekabet, rasyonellik gibi özelliklerinin filmsel anlatıya aktarılması değerlendirilmekte; filmin toplumsal ve kültürel bir eleştiri metni olarak önemi ortaya konmaya çalışılmaktadır. Çalışmanın amacı, Maren Ade’nin modernizme toplumsal ve kültürel eleştiriler getiren Toni Erdmann filminde, tematik ve sinematografik tercihleriyle ne tür bir söylem ortaya koyduğunu araştırmaktır. Bu noktada, film, bu kahramanların iş ve aile yaşamındaki eylemleri ve ifadeleri üzerinden analiz edilmektedir. Çalışma, sinema filmini, bir modernizm eleştiri metni olarak ele alması bakımından önem taşımaktadır. Sonuç olarak, filmde, modernliğin bireyler üzerinde yarattığı tahribatların, modern kentler, aile ilişkileri, iş yaşamındaki rekabet ve hırs dolayımıyla gösterildiği; kadın kahramanın bu zorlu ortamdan arınabilmesinin, babasının ona gösterdiği insani ilişkiler geliştirme ve yaşamı eğlenceli kılma yoluyla olduğu vurgulanmaktadır. 

Kaynakça

  • Ade, Maren (Yönetmen). (2016). Toni Erdmann [Film].Ade, Maren (Yönetmen). (2003). The Forest for the Trees [Film].Ade, Maren (Yönetmen). (2009). Everyone Else [Film].Bakhtin, Michail (2001), Karnavaldan Romana, (Çev: Cem Soydemir), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Baudelaire, Charles ( 2011). Modern Hayatın Ressamı (Çev: Ali Berktay), İstanbul: İletişim Yayınları.Bauman, Zygmunt (2001). Bireyselleşmiş Toplum, (Çev: Yavuz Alagon), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Bauman, Zygmunt (2014). Sosyolojik Düşünmek (Çev: Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Bayram, Nazlı (2006). Varlıklı ve Egemen Olmayan Bir Aylak: Turist Ömer. (Editör), K. Yazıcı. Kahkaha ve Hüzün. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, s. 104- 114. Beck, Ulrich (1996). Risk Society: Towards a New Modernity, London: SAGE. Beck, Ulrich (2005). Siyasallığın İcadı, (Çev: Nihal Ülner), İstanbul: İletişim Yayınları.Benjamin, Walter (2004). Charles Baudelaire: Kapitalizmin Yükseliş Çağında Bir Lirik Şair, (Çev: Ahmet Cemal), Pasajlar, İstanbul: YKY, s. 108-201. Berman, Marshall (1994). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, (Çev: Ümit Altuğ, Bülent Peker), İstanbul: İletişim Yayınları. 4857 Sayılı İş Kanunu. http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.4857.pdf Erişim, (1.4. 2019)Giddens, Anthony (2012). Modernliğin Sonuçları, (Çev. E. Kuşdil), İstanbul: Ayrıntı. Gros, Frederic (2018). Yürümenin Felsefesi, (Çev. Albina Ulutaşlı), İstanbul: Kolektif Kitap Yayınevi. Haneke, Michael (Yönetmen). (2009). Beyaz Kurdele, Das weiße Band [Film].Lefebvre, Henri (2012). Gündelik Hayatın Eleştirisi I, (Çev: Işık Ergüden), İstanbul: Sel Yayıncılık. Provida, Myrto (2018). Can women have it all? The (in)compatibility of work and family in Kristine Bilkau’s Die Glücklichen and Maren Ade’s Toni Erdmann. University of Waterloo and the Universitaet Mannheim. Master Tezi. Mannheim, Almanya. Russell, Bernard (1992). Aylaklığa Övgü. İstanbul: Cem Yayınevi.Sennett, Richard (2002). Kamusal İnsanın Çöküşü. (Çev. Serpil Durak Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Sennett, Richard (2005). Karakter Aşınması. Yeni Kapitalizmde İşin Kişilik Üzerindeki Etkileri, (Çev. Barış Yıldırım), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Simmel, George (1996). “Metropol ve Zihinsel Yaşam”, (Çev: Bahar Öcal Düzgören), Cogito. Kent ve Kültürü: 8: 81-89. Simmel, George (2011). Modern Kültürde Çatışma, (Çev: Tanıl Bora vd.), İstanbul: İletişim Yayınlar. Talu, Nilüfer (2010). Modernlik Söylemi: Endişeli Bakışlarda Modern Birey. METU. Journal of the Faculty of Architecture. 27(2): 141-171.Tomlinson, John (2004). Küreselleşme ve Kültür, (Çev. Arzu Eker), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Wagner, Peter (2005). Modernliğin Sosyolojisi, (Çev: Mehmet Küçük), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özge Güven Akdoğan 0000-0002-5540-0445

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Güven Akdoğan, Ö. (2019). Toni Erdmann Filminde Modern Yaşam Paradoksları, Alt Politika ve Oyun. SineFilozofi, 4(8), 266-283. https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.554855