Runflat system is the primary system which allows safe travel after the blowout of the vehicle tire. The vehicles which don’t have Runflat system lose their mobility after the tire blow-out. Runflat system generally used for military field. They are also used for ambulances, fire trucks, public service vehicles and civilian vehicles. In this study, mechanical properties of kestamid (PA06) material used in Runflat system base dynamic analysis was done by using finite elements method. The study is based on 22,5” rim model Runflat system of Toma vehicle. The results were obtained by the force application of 49050 Newton (N) on each Runflat system bearing in mind the total weight of vehicle. In the dynamic analysis, when the vehicle was traveling at a speed of 50 km / h, it was made by striking the stone and crashing into the pit. As a result of dynamic analysis, maximum strain value of the Runflat system at the first impact was found to be 51,195 MPa. Total maximum strain value was found to be 51,197 MPa at the moment of first impact with pit.
Runflat sistemi araç lastiğinin patladıktan sonra güvenli olarak yol almasını sağlayan sistemlerin başında yer almaktadır. Runflat sistemi olmayan araçlar lastik patladıktan sonra hareket kabiliyetini kaybetmektedirler. Runflat sistemi genel olarak askeri alanda kullanılmakla beraber ambulans, itfaiye, toplu taşıma ve sivil araçlarda da kullanılmaktadır. Bu çalışma kapsamında Runflat sisteminde kullanılan kestamid (PA06) malzemesin mekanik özellikleri baz alınarak sonlu elemanlar yöntemiyle dinamik analizi yapılmıştır. Analiz çalışmasında Toma aracında kullanılan 22,5” jant modeline uygun olan Runflat sistemi esas alınmıştır. Araç toplam ağırlığı göz önünde bulundurularak Runflat başına düşen 49050 Newton (N) yük uygulaması ile analiz çalışmaları yapılmıştır. Dinamik analiz çalışmaları aracın 50 km/h hızla yol alırken taşa çarpması ve çukura çarpması göz önünde bulundurularak yapılmıştır. Analiz çalışmaları sonucunda Runflat sisteminin taşa ilk çarpma anında toplam gerilme değeri maksimum 51,195 MPa olarak bulunmuştur. Runflat sisteminin çukura ilk çarpma anında toplam gerilme değeri maksimum 51,197 MPa olarak elde edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |