Bu makalede ihramlı olmanın evliliğe engel olup
olmadığı hususuna açıklık getirilmeye çalışılmıştır. İslam fıkhına göre sahih
bir evlilik akdinin inşası için belirli şartların bulunması gerekli görülmüştür.
O şartlardan biri evlenecek kadın ve erkeğin aralarında evlenmeye mani bir
haramlık bulunmuyor olmasıdır. Esasında muharremât olarak ifade edilen nikâh
engelleri kavramı evlenilmesi yasak olan kadınları nitelemektedir. Fakat bu kadınlar
açısından erkekler de aynı kapsamda değerlendirilir. Evlilik engelleri sürekli
ve geçici olmak üzere iki kısma ayrılır. İhramlı olma vasfı geçici bir durum
olduğundan ihramlı bir kadınla evlilik meselesi geçici evlilik engelleri bağlamında
ele alınmaktadır. İhramlı olmanın evlenmeye mani olup olmadığı hususunda
temelde iki görüş bulunmaktadır. Her iki görüş sahibi fakihler bazı deliller
zikretmiştir. Âlimlerin pek çoğu ihramlı olmanın evlilik akdi yapmaya engel
olduğu kanaatini benimsemiştir. İhramın evliliğe engel olmadığını ifade eden başta
Hanefîler olmak üzere bir kısım fakih buna karşı çıkmıştır. Hanefî fakihler yasağın
ihramlı halde nikâhlanmak olmadığını, aksine bu sırada cinsel ilişki kurmak
olduğunu belirtmiştir. İhramlı halde cinsel ilişki kurulamayacağı hususundaki
görüş birliği aslında Hanefîlerin
kanaatlerini desteklemektedir.
In this article, it has been tried to clarify
whether being ignorant is an obstacle to marriage. According to Islamic fiqh,
certain conditions were required for the construction of a valid marriage
contract. One of those conditions is that there is no obstacle to marriage
between men and women who will marry. The concept of marriage barriers, which
is basically referred to as muharramât, characterizes women who are forbidden
to marry. But according to these women, men are evaluated within the same
scope. Marriage barriers are divided into two parts, permanent and temporary.
Since it is a temporary situation, the issue of marriage to a woman with a
woman is handled within the context of temporary marriage barriers. There are
basically two opinions as to whether or not being offended prevents marriage.
The scholars with both views cited some evidence. Many scholars have agreed
that being irrelevant prevents marriage contract in ihram. Many scholars,
especially the Hanafi jurists, who stated that the ihram is not an obstacle to
marriage, opposed this. Hanafi jurists stated that the ban was not to be
married in ihram, on the contrary to have sexual intercourse during this time.
The consensus that no sexual intercourse can be established in the form of
support, in fact, supports the opinions of Hanafis.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 24 |
Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.