Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TARİHİN TEKNOLOJİ İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMESİNİN TARİH BİLİNCİNİN OLUŞMASINA ETKİLERİ (ISPARTA ÖRNEĞİ)

Yıl 2021, , 765 - 773, 24.11.2021
https://doi.org/10.30692/sisad.1005937

Öz

Isparta merkezdeki göz önünde bulunan ve önemli özellikleri olan bazı tarihi mekânların ne zaman ve hangi şartlarda yapıldığını, yapıldığı dönemde hangi faaliyetlerde bulunulduğunu, bu mekânların günümüzde, insanlar üzerindeki psikososyal ve kültürel etkilerini, hayatımızın önemli bir parçası haline gelen cep telefonları ile kısa, tanıtıcı bir video çekerek veya mekânları fotoğraflayarak sosyal medyada ve sosyal çevre arasında paylaşmayı çalışmaya başlandı. Böylece, teknolojinin olumsuz imajını kırmayı ve faydalı alanlarda da kullanılabileceğini gösterme hedeflendi. Bu amaçla, görevlendirilen iki öğrenci, tarihi mekânlar ve özellikleri ile ilgili araştırma yaparak, araştırdıkları mekanın video ve fotoğraflarını çekip aynı zamanda çekim yapılan mekanın tanıtımı yapılarak, yaptıkları araştırmayı da arkadaşları ile sosyal medyada ve çeşitli platformlarda paylaşmışlardır. Çalışma içerisinde elde edilen bilgilerin en hızlı ve etkili bir biçimde sosyal çevreye ulaştırabilmenin yöntemleri üzerinde durulmuştur. Her fırsatta ebeveynlerin ve çevredeki kişilerin yoğun eleştirilerine maruz kalınan cep telefonları ve tabletlerin daha etkin ve faydalı şekilde kullanılabilecek bir cihaz olabileceğini düşünülerek çalışmaya yön verilmiştir.
Çalışmaya başlarken hedef kitle ve amaçlar çerçevesinde hem yaşanılan şehrin tarihi değerlerinin ve kültürel altyapısının açığa çıkarılmasını, hem de bu özelliklerin günümüz gençliğinin eli ile bundan sonraki nesillere aktarılmasını ve yaşatılmasını hedeflenmiştir

Kaynakça

  • ATA, Bahri; ‘’Atatürk Tarih Öğretimi ve Müzeler’’, Türk Yurdu, 160, Ankara, 2000, ss.85-90.
  • DURA, Cihan (file:///F:/T%C3%9CB%C4%B0TAK/KAYNAKCA/TAR%C4%B0H%20B%C4%B0L%C4%B0NC%C4%B0%20VE%20%C3%96NEM%C4%B0.html ) 20.04.2021
  • AYDIN, Necati (file:///F:/T%C3%9CB%C4%B0TAK/KAYNAKCA/NEDEN%20TAR%C4%B0H.html) 21.04.2021
  • KARAMAN, Mehmet Ali, “Tarih Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğrenci Başarısına Katkısı”, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2008.
  • KAYMAKCI, Selahaddin; ‘’Sosyal bilgiler öğretimine teknolojinin bir yansıması: Paylaşım siteleri’’ İçinde D. Dilek (Ed.), Sosyal Bilgiler Eğitimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2016, ss. 709-720.
  • KAYMAKCI, Selahaddin; ‘’Yeni sosyal bilgiler programının ve ders kitaplarının bilim ve teknolojiye yaklaşımı’’ İçinde B. Ata (Ed.), Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2013, ss. 13-37.
  • DEMİRCİOĞLU, İsmail Hakkı; Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Anı Yayıncılık, 4.Baskı, 2014. DEMİRCİOĞLU, İsmail Hakkı ;Tarih öğretiminin amaçları, ‘’Tarih Nasıl Öğretilir ‘’ 2010, C.1,ss.65-70.
  • DEMİRCİOĞLU, İsmail Hakkı ; (http://kirmizilar.com/tr/index.php/konuk-yazarlar2/1584-medeniyet-insasinda-tarih-bilincinin-yeri-ne-olmalidir ) 25.04.2021

The Effects of Integrating History with Technology on the Formation of Historical Consciousness (The Case of Isparta)

Yıl 2021, , 765 - 773, 24.11.2021
https://doi.org/10.30692/sisad.1005937

Öz

By taking a short, introductory video or photographing the places with our mobile phones, we can not lose sight of when and under what conditions some historical places in the center of Isparta were built, what activities were carried out during the period, the psychosocial and cultural effects of these places on people today. We set out with the intention of sharing it on social media and among our friends. Thus, we aimed to break the negative image of technology and show that it can also be used in useful areas. For this purpose, two students we assigned were asked to do research on historical places and their features, to take videos and photos of the place they researched, to promote the place while shooting, to share their research with their friends on social media and on various platforms, and to use this information in the fastest and most effective way. We thought about how we could make it reach others somehow. We thought that our mobile phones and tablets, which we were subjected to intense criticism from our parents and people around us at every opportunity, could be a device that could be used more effectively and beneficially, and we decided on this project.
At the beginning of the project, we set out by determining our target audience and purpose. With the work to be done, we aimed to reveal the historical values and cultural infrastructure of our city, and to transfer these features to the next generations with the hands of today's youth and to keep them alive.

Kaynakça

  • ATA, Bahri; ‘’Atatürk Tarih Öğretimi ve Müzeler’’, Türk Yurdu, 160, Ankara, 2000, ss.85-90.
  • DURA, Cihan (file:///F:/T%C3%9CB%C4%B0TAK/KAYNAKCA/TAR%C4%B0H%20B%C4%B0L%C4%B0NC%C4%B0%20VE%20%C3%96NEM%C4%B0.html ) 20.04.2021
  • AYDIN, Necati (file:///F:/T%C3%9CB%C4%B0TAK/KAYNAKCA/NEDEN%20TAR%C4%B0H.html) 21.04.2021
  • KARAMAN, Mehmet Ali, “Tarih Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğrenci Başarısına Katkısı”, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2008.
  • KAYMAKCI, Selahaddin; ‘’Sosyal bilgiler öğretimine teknolojinin bir yansıması: Paylaşım siteleri’’ İçinde D. Dilek (Ed.), Sosyal Bilgiler Eğitimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2016, ss. 709-720.
  • KAYMAKCI, Selahaddin; ‘’Yeni sosyal bilgiler programının ve ders kitaplarının bilim ve teknolojiye yaklaşımı’’ İçinde B. Ata (Ed.), Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2013, ss. 13-37.
  • DEMİRCİOĞLU, İsmail Hakkı; Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Anı Yayıncılık, 4.Baskı, 2014. DEMİRCİOĞLU, İsmail Hakkı ;Tarih öğretiminin amaçları, ‘’Tarih Nasıl Öğretilir ‘’ 2010, C.1,ss.65-70.
  • DEMİRCİOĞLU, İsmail Hakkı ; (http://kirmizilar.com/tr/index.php/konuk-yazarlar2/1584-medeniyet-insasinda-tarih-bilincinin-yeri-ne-olmalidir ) 25.04.2021
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER
Yazarlar

Fazilet Cemile Armağan 0000-0001-7065-6177

Yayımlanma Tarihi 24 Kasım 2021
Gönderilme Tarihi 7 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Armağan, F. C. (2021). TARİHİN TEKNOLOJİ İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMESİNİN TARİH BİLİNCİNİN OLUŞMASINA ETKİLERİ (ISPARTA ÖRNEĞİ). Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(3), 765-773. https://doi.org/10.30692/sisad.1005937
AMA Armağan FC. TARİHİN TEKNOLOJİ İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMESİNİN TARİH BİLİNCİNİN OLUŞMASINA ETKİLERİ (ISPARTA ÖRNEĞİ). SSAD. Kasım 2021;5(3):765-773. doi:10.30692/sisad.1005937
Chicago Armağan, Fazilet Cemile. “TARİHİN TEKNOLOJİ İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMESİNİN TARİH BİLİNCİNİN OLUŞMASINA ETKİLERİ (ISPARTA ÖRNEĞİ)”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 5, sy. 3 (Kasım 2021): 765-73. https://doi.org/10.30692/sisad.1005937.
EndNote Armağan FC (01 Kasım 2021) TARİHİN TEKNOLOJİ İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMESİNİN TARİH BİLİNCİNİN OLUŞMASINA ETKİLERİ (ISPARTA ÖRNEĞİ). Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 5 3 765–773.
IEEE F. C. Armağan, “TARİHİN TEKNOLOJİ İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMESİNİN TARİH BİLİNCİNİN OLUŞMASINA ETKİLERİ (ISPARTA ÖRNEĞİ)”, SSAD, c. 5, sy. 3, ss. 765–773, 2021, doi: 10.30692/sisad.1005937.
ISNAD Armağan, Fazilet Cemile. “TARİHİN TEKNOLOJİ İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMESİNİN TARİH BİLİNCİNİN OLUŞMASINA ETKİLERİ (ISPARTA ÖRNEĞİ)”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 5/3 (Kasım 2021), 765-773. https://doi.org/10.30692/sisad.1005937.
JAMA Armağan FC. TARİHİN TEKNOLOJİ İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMESİNİN TARİH BİLİNCİNİN OLUŞMASINA ETKİLERİ (ISPARTA ÖRNEĞİ). SSAD. 2021;5:765–773.
MLA Armağan, Fazilet Cemile. “TARİHİN TEKNOLOJİ İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMESİNİN TARİH BİLİNCİNİN OLUŞMASINA ETKİLERİ (ISPARTA ÖRNEĞİ)”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 5, sy. 3, 2021, ss. 765-73, doi:10.30692/sisad.1005937.
Vancouver Armağan FC. TARİHİN TEKNOLOJİ İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMESİNİN TARİH BİLİNCİNİN OLUŞMASINA ETKİLERİ (ISPARTA ÖRNEĞİ). SSAD. 2021;5(3):765-73.

22785  15895    15433     15434     15435     17587    18452        18278      18279         18453        19048