Bu araştırmanın amacı; beden
eğitimi öğretmen adaylarının iletişim beceri düzeylerini bazı değişkenlere göre
incelemektir. Çalışma, 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında Karadeniz Teknik
Üniversitesi ve Gümüşhane Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde
öğrenim gören toplam 344 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada veri toplama araçları olarak; araştırmacı tarafından hazırlanan
“Kişisel Bilgi Formu” ve Korkut
(1997) tarafından geliştirilen “İletişim Becerilerini
Değerlendirme Ölçeği” (İBDÖ) kullanılmıştır. Çalışmada tarama modeli
kullanılmıştır.
Verilerin
değerlendirilmesinde istatistiksel yöntem olarak; betimsel istatistikler,
bağımsız gruplar için t-Testi ve Tek Yönlü varyans Analizinden yararlanılmış,
anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıştır. Araştırma
verilerinin analizinde SPSS 21.00 programı kullanılmıştır. Araştırmanın
sonucunda öğretmen adaylarının iletişim beceri düzeylerinin cinsiyet,
üniversite, yaşadıkları yerleşim yeri spor branşı ile ilgilenme durumu puanları
arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bulgular literatür
ışığında tartışılmış
ve ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda
öneriler geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | SPOR BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |