Uluslararası şirketler günümüz rekabetçi iş dünyasında, zorlu
rekabet ortamındaki yerini bulmak için çok hızlı bir şekilde değişmeli ve
gelişmelidir. Bu değişikliği hızlı ve sistematik bir şekilde yapabilmek için
bir ayrıcalık ve başarının anahtarı önemlidir. Çevik gelişim; bir operatörün
faaliyet gösterdiği sektörde meydana gelen değişimlere ve gelişmelere hızlı
cevap vermek için geliştirilen sistematik bir bakış açısıdır. Pazarlama,
sektördeki değişikliklere anında tepki veremezse, işletmenin faaliyetleri
etkilenir ve bu başarısızlığa neden olur. Bu çalışmanın amacı, şirketleri zor
şartlarda çevik olmalarını destekleyen önemli faktörleri belirlemektir. Bu
bağlamda Pegasus Havayolları'nın durumu, 2013 yılından itibaren halka
açıldığında şirketin yıllık raporu kullanılarak analiz edildi. Bu çalışmanın
sonucunda, Pegasus Havayolları'nın çevikliğe katkıda bulunan önemli faktörlerle
yüzleşerek çevik bir şirket olduğu kanıtlanmıştır. Bu çalışma, zorlu koşulların
ve pazardaki rekabetin üstesinden gelmek için ticari faaliyetlerle ilgili
stratejiler sunmaya çalıştığı için literatüre iyi katkı sağlıyor. Çalışma,
yeterli sayıda örnek içeren deneysel bir çalışma ile geliştirilebilir.
International companies have to change and develop very rapidly in order to find
their place in the fierce competition environment of today's world. It is
important, a privilege and a key to success to be able to make this change
quickly and systematically. Agile development; is a systematic perspective
developed to respond quickly to changes and developments that have occurred in
the sector in which an operator operates. If marketing cannot give immediate reactions
to the changes in the sector, the activities of the business are affected, and
this brings failure. The purpose of this study is to determine significant
factors that support companies to be agile in harsh conditions. In this regard, the case of Pegasus Airlines
has been analyzed using annual report of the company starting from 2013 when
the company went public. As a consequence of this study, it has been proved
that Pegasus Airlines is an agile company by confronting the key factors that
contribute to agility. This study contributes to literature well since it tries
to offer strategies concerning business operations to overcome harsh conditions
and competition in the market. The study can be improved by an empirical study including
a satisfactory number of samples.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | İKTİSAT-İŞLETME-FİNANS-PAZARLAMA-ULUSLARARASI İLŞ. |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |