Ağ düzenekleri içerisine yerleşik örgütlerin, bu sisteme dahil olmayan örgütlerin sahip olamayacağı kaynak ve bilgilere ulaşabileceği literatürde tartışılan konulardan biridir. Örgüt teorisi literatüründe, örgütlerin ağlara katılma nedenleri tartışılagelmiştir. Bu çalışmada, iş insanlarının bulundukları sosyal ağların yerleşik olunan bağlamdan etkilenen özgün niteliklerinin olup olmadığının ve iş insanlarının bu ağlara katılma nedenlerine dair literatürdeki tartışmaların tespit edilmesi hedeflenmektedir. Bu çalışmada örgütsel alanda örgütün içinde bulunduğu ağ düzeneklerine dair oluşan geniş yazına dayanarak, girişimci aktörlerin bu ağlar içinde bulunma nedenlerine yönelik tartışmaların tespiti amaçlanmıştır. Örgütsel ağlara katılım nedenlerine ilişkin yapılan yazın taraması sonucu, sosyal ağların nitelikleri, işlevleri ve kişilerin bu ağlara katılım nedenleri veya gerekçelerine ilişkin birçok tartışmalar olduğu ortaya koymuştur. Bu çerçevede ilk olarak, iş insanlarının dahil oldukları sosyal ağlar ile rekabet avantajı sağlayacak üstünlükler elde ettikleri, örgütler açısından kritik nitelikli kaynaklara ulaşmak konusunda üstünlük sağladıkları savı öne sürülmektedir. İkinci olarak da sosyal ağların yerleşikliği ve iş insanlarının içinde yaşadıkları kültürel ve kurumsal bağlamın bu ağ yapıları ve ilişkilerine etkisi kritik bir araştırma sorunsalını oluşturmaktadır. Araştırmamızda girişimcilerin hangi temel saiklerle ağlara katıldıklarına yönelik tartışmalar tespit edilmiştir.
It is one of the issues discussed in the literature that organizations embedded in network mechanisms can access resources and information that organizations not included in this system can not have. In the organizational theory literature, the reasons for organizations to join networks have been discussed. In this study, it is aimed to determine whether the social networks of business people have unique characteristics that are affected by the context in which they are located and the discussions in the literature about the reasons for business people to join these networks. In this study, it is aimed to determine the debates about the reasons for entrepreneurial actors to be in these networks, based on the extensive literature on the network mechanisms in the organizational field. As a result of the literature review on the reasons for participation in organizational networks, it has been revealed that there are many discussions about the characteristics and functions of social networks and the reasons or reasons for people's participation in these networks. In this framework, firstly, it is argued that business people gain advantages that will provide competitive advantage with the social networks they are involved in, and that they gain superiority in accessing critical resources for organizations. Secondly, the resilience of social networks and the impact of the cultural and institutional context in which business people live on these network structures and relations constitute a critical research problem. In our research, discussions on the main motivations of entrepreneurs participating in networks have been identified.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |