Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 249 - 256, 24.07.2019
https://doi.org/10.30692/sisad.544638

Öz

Kaynakça

  • Adelaar, K. (n.d.). Malay - the national language of Malaysia.
  • Abbotta, Jason P.; Sophie Gregorios-Pippasb. (2000). Islamization in Malaysia: processes and dynamics. Contemporary Politics, 135–151.
  • Bin Ahmad, Z.-A. (1928). Jawi Spelling. Journal of the Malayan Branch of the Royal Asiatic Society, 81-104.
  • el-Attas, S. (2004). Islam and Secularism. Kuala Lumpur: International Institute of İslamic Thought and Civilization.
  • Freedman, A. (2009). Civil Society, Moderate Islam, and Politics in Indonesia and Malaysia. Journal of Civil Society, 107-127.
  • Gomez, E. (2007). Politics in Malaysia, The Malay dimension. Canada: Taylor & Francis Group.
  • Hashim, R. (n.d.). The Reformation Of Muslim Education In Malaysia: Ensuring Relevance And Overcoming Challenges.
  • Hiroko, K. (2017). Problems Of Islamic Education In Colonial And Post-Colonial Malaysia: An Analysis Based On Al-Attas’s Notion Of Knowledge. Qalbu, 82-107.
  • Hooker, V. (2003). Short History of Malaysia : linking east and west. Singapur: Allen & Unwin.
  • Jalil, M. (2014). The Roles of Malays in the Process of Islamization of the Malay World A Preliminary Study. I n t e r nat ional Jour nal o f Nusant a r a I s lam, 11-20.
  • Mamat, I. (2016). Transmission Of Islamic Reform (Islah) From Egypt To Malaysia: A Study Of Hasan Al-Banna’s Legacy. International Journal of Business, Economics and Law, 23-30.
  • Neo, H. (2011). “They hate pigs, Chinese farmers everything!” Beastly Racialization. Antipode, 1-24.
  • Osman, Mohamed Nawab Mohamed Osman; Ms Saleena Saleem. (2016). The Impact of Islamic Civil Society Organisations on Malaysian Islam and Politics. Malaysia Update, 1-10.
  • Özay, M. (2013). Malezya’da Din-Devlet İliskisine Kısa Bir Bakıs: Dr. Mahathir Mohamad Dönemi İslamlastırma Politikaları ve Yansımaları. Tarih Kültür ve Sanat Arastırmaları Dergisi, 106-128.
  • Poulin, M. (1993). Islamization And Legal Reform In Malaysia: The Hudud Controversy of 1992. Southeast Asian Affairs, 224-242.
  • Reşad, S.-i. (1911). Malezya Müslümanları. Sebil-i Reşad, 444-446.
  • Ufen, A. (2009). Mobilising Political Islam: Indonesia and Malaysia Compared. Commonwealth & Comparative Politics, 308–333.
  • Zook, D. (2010). Making Space for Islam: Religion, Science, and Politics in Contemporary Malaysia. The Journal of Asian Studies, 1143-1166.

BİR TOPLUMSAL DEĞİŞİM HAREKETİ OLARAK MALAY TOPLUMUNDA SİYASAL İSLAM

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 249 - 256, 24.07.2019
https://doi.org/10.30692/sisad.544638

Öz

Bu
çalışmada son yarım asırdır Malezya toplumunda, sosyo-ekonomik ve kültürel
olarak büyük değişiklere öncülük eden İslamileşme hareketi incelenecektir. 19. yüzyıldan
itibaren birçok İslam ülkesinde tartışılan İslamileşme düşüncesi en başarılı
uygulama alanını şüphesiz Malezya’da bulmuştur. Malay dünyasında kökleri 7.
yüzyıla dayanan İslam, Malezya toplumunda bir bütün olarak kurumsallaşması ancak
bağımsızlık sonrasında başlayan davet ve tebliğ çalışmalarıyla olmuştur. Ülkede
nüfusun yarısını oluşturan gayrimüslimlere rağmen Müslüman Malaylar yarım asır
süren bir mücadele sonrasında toplumu dönüştürmeyi başarmıştır.1970’li yıllarda
Ezher gibi İslami üniversitelerden mezun olan öğrencilerin başlatmış olduğu
davet ve tebliğ çalışmaları ile başlayan kamusal alanın İslamileşmesi süreci
1980’li yıllarda eğitim alanında İslamileşmeyi getirmiştir. Liberal milliyetçi
UMNO partisi ve PAS İslam partisinin öncülük ettiği sürece 1990’lı yıllarda
İslamileşmenin, finans ve yargı dahil birçok alanda kurumsallaşmasını
sağlamıştır. Bu çalışmada Malezya Müslümanlarının İslamileşme tarihi ve İslamileşmenin
modern dönemde toplumsal dönüşüm üzerindeki etkisi incelenecektir. Ayrıca bu
değişim sürecinin nedenleri ve bu değişime öncülük eden kişi ve kurumlar tartışılacaktır.

Kaynakça

  • Adelaar, K. (n.d.). Malay - the national language of Malaysia.
  • Abbotta, Jason P.; Sophie Gregorios-Pippasb. (2000). Islamization in Malaysia: processes and dynamics. Contemporary Politics, 135–151.
  • Bin Ahmad, Z.-A. (1928). Jawi Spelling. Journal of the Malayan Branch of the Royal Asiatic Society, 81-104.
  • el-Attas, S. (2004). Islam and Secularism. Kuala Lumpur: International Institute of İslamic Thought and Civilization.
  • Freedman, A. (2009). Civil Society, Moderate Islam, and Politics in Indonesia and Malaysia. Journal of Civil Society, 107-127.
  • Gomez, E. (2007). Politics in Malaysia, The Malay dimension. Canada: Taylor & Francis Group.
  • Hashim, R. (n.d.). The Reformation Of Muslim Education In Malaysia: Ensuring Relevance And Overcoming Challenges.
  • Hiroko, K. (2017). Problems Of Islamic Education In Colonial And Post-Colonial Malaysia: An Analysis Based On Al-Attas’s Notion Of Knowledge. Qalbu, 82-107.
  • Hooker, V. (2003). Short History of Malaysia : linking east and west. Singapur: Allen & Unwin.
  • Jalil, M. (2014). The Roles of Malays in the Process of Islamization of the Malay World A Preliminary Study. I n t e r nat ional Jour nal o f Nusant a r a I s lam, 11-20.
  • Mamat, I. (2016). Transmission Of Islamic Reform (Islah) From Egypt To Malaysia: A Study Of Hasan Al-Banna’s Legacy. International Journal of Business, Economics and Law, 23-30.
  • Neo, H. (2011). “They hate pigs, Chinese farmers everything!” Beastly Racialization. Antipode, 1-24.
  • Osman, Mohamed Nawab Mohamed Osman; Ms Saleena Saleem. (2016). The Impact of Islamic Civil Society Organisations on Malaysian Islam and Politics. Malaysia Update, 1-10.
  • Özay, M. (2013). Malezya’da Din-Devlet İliskisine Kısa Bir Bakıs: Dr. Mahathir Mohamad Dönemi İslamlastırma Politikaları ve Yansımaları. Tarih Kültür ve Sanat Arastırmaları Dergisi, 106-128.
  • Poulin, M. (1993). Islamization And Legal Reform In Malaysia: The Hudud Controversy of 1992. Southeast Asian Affairs, 224-242.
  • Reşad, S.-i. (1911). Malezya Müslümanları. Sebil-i Reşad, 444-446.
  • Ufen, A. (2009). Mobilising Political Islam: Indonesia and Malaysia Compared. Commonwealth & Comparative Politics, 308–333.
  • Zook, D. (2010). Making Space for Islam: Religion, Science, and Politics in Contemporary Malaysia. The Journal of Asian Studies, 1143-1166.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İKTİSAT-İŞLETME-FİNANS-PAZARLAMA-ULUSLARARASI İLŞ.
Yazarlar

Metin Zengın

Yayımlanma Tarihi 24 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 26 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zengın, M. (2019). BİR TOPLUMSAL DEĞİŞİM HAREKETİ OLARAK MALAY TOPLUMUNDA SİYASAL İSLAM. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 249-256. https://doi.org/10.30692/sisad.544638
AMA Zengın M. BİR TOPLUMSAL DEĞİŞİM HAREKETİ OLARAK MALAY TOPLUMUNDA SİYASAL İSLAM. SSAD. Temmuz 2019;3(2):249-256. doi:10.30692/sisad.544638
Chicago Zengın, Metin. “BİR TOPLUMSAL DEĞİŞİM HAREKETİ OLARAK MALAY TOPLUMUNDA SİYASAL İSLAM”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3, sy. 2 (Temmuz 2019): 249-56. https://doi.org/10.30692/sisad.544638.
EndNote Zengın M (01 Temmuz 2019) BİR TOPLUMSAL DEĞİŞİM HAREKETİ OLARAK MALAY TOPLUMUNDA SİYASAL İSLAM. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3 2 249–256.
IEEE M. Zengın, “BİR TOPLUMSAL DEĞİŞİM HAREKETİ OLARAK MALAY TOPLUMUNDA SİYASAL İSLAM”, SSAD, c. 3, sy. 2, ss. 249–256, 2019, doi: 10.30692/sisad.544638.
ISNAD Zengın, Metin. “BİR TOPLUMSAL DEĞİŞİM HAREKETİ OLARAK MALAY TOPLUMUNDA SİYASAL İSLAM”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3/2 (Temmuz 2019), 249-256. https://doi.org/10.30692/sisad.544638.
JAMA Zengın M. BİR TOPLUMSAL DEĞİŞİM HAREKETİ OLARAK MALAY TOPLUMUNDA SİYASAL İSLAM. SSAD. 2019;3:249–256.
MLA Zengın, Metin. “BİR TOPLUMSAL DEĞİŞİM HAREKETİ OLARAK MALAY TOPLUMUNDA SİYASAL İSLAM”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 2, 2019, ss. 249-56, doi:10.30692/sisad.544638.
Vancouver Zengın M. BİR TOPLUMSAL DEĞİŞİM HAREKETİ OLARAK MALAY TOPLUMUNDA SİYASAL İSLAM. SSAD. 2019;3(2):249-56.

22785  15895    15433     15434     15435     17587    18452        18278      18279         18453        19048