Etnosentrizm
bir kişinin ait olduğu ortamı diğer ortamlardan daha üstün görmesidir. Tüketici
etnosentrizmi ise; bir kişinin içinde bulunduğu ortama ait bir ürünü tüketip,
diğer ürünleri reddetmesine dayanmaktadır.
Tüketicilerin yerli markaları tercih etmelerini teşvik eden çalışmalar sadece
ulusal ölçekte olmamakta, daha da yerele inmektedir. Ülkemizde nerdeyse
her ilde, o ile ait bir veya birkaç marka mevcuttur. Bu çalışma ile de
tüketicilerin kendi illerine ait markalarla ilgili olarak etnosentrik bir
düşünceye sahip olup olmadığı anlaşılmak istenmiştir. Çalışmada öncelikle alanyazın
taraması yapılmıştır. Alanyazın olarak; memlekette üretilen ürünlere ve
markalara karşı görüşlerin ne olduğu konusunda alanyazın kısıtı olduğu için
“etnosentrizm” kavramından bahsedilmiştir. Araştırmanın anket bölümü ise, üç
bölümden meydana gelmektedir. Bu bölümler; öncelikle Tüketici Etnosentrik Eğilim Ölçeği (CETSCALE), ardından katılımcıların
memleket markalarına karşı görüşleri ölçeği ve son olarak demografik
özelliklerdir. Araştırma Tokat ilinde yapılmış olup, bu ilde yaşayan
yurttaşların görüşleri alınmıştır. Araştırma bulgularına çalışma içinde yer verilmiş olup, genel olarak
vatandaşların tüketici etnosentrizmi eğilimi içerisinde oldukları görülmüştür.
Memleket markaları etnosentrizm tüketici etnosentrizmi tüketici davranışları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İKTİSAT-İŞLETME-FİNANS-PAZARLAMA-ULUSLARARASI İLŞ. |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |