Amaç: Araştırma hemşirelik öğrencilerinde empatik eğilim ve uygulama alanında şiddet yönetimi yeterliliği arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır.
Metot: Araştırma tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak yapılmıştır. Araştırma, Türkiye’nin doğusunda bulunan bir üniversitenin hemşirelik bölümünde 2024-2025 bahar döneminde öğrenim gören hemşirelik öğrencileri ile Mart 2024 – Haziran 2024 tarihleri arasında yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini, Türkiye’nin doğusunda bir üniversitenin Hemşirelik Bölümü’nde 2024-2025 bahar döneminde öğrenim gören hemşirelik öğrencileri (N=812) oluşturmuştur. OpenEpi Version-3 “Evreni Bilinen Örneklem Seçimi” kullanılarak yapılan güç analizinde %80 etki büyüklüğü ve %95 güven aralığı ile örneklem 287 öğrenci olarak belirlenmiştir. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Empatik Eğilim Ölçeği ve Hemşirelik Öğrencileri için Uygulama Alanlarında Şiddet Yönetimi Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada Hemşirelik öğrencilerinin uygulama alanında şiddet yönetimi yeterlik ölçeği puan ortalamasının 93.72±27.03 ve Empatik eğilim ölçeği puan ortalamasının 65.12±8.52 olduğu bulunmuştur. Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin empatik eğilim ölçeği ortalaması ile uygulama alanında şiddet yönetimi yeterliliği ölçeği ve bütün alt boyut ortalamaları arasında pozitif yönde anlamlı zayıf ilişki tespit edilmiştir.
Sonuç: Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin ortanın üstünde empatik eğilime ve uygulama alanlarında şiddet yönetimi yeterliliğine sahip olduğu, öğrencilerin empatik eğilimi arttıkça uygulama alanında şiddet yönetimi yeterliliğinin de arttığı görülmüştür.
Klinik uygulama Empatik eğilim Hemşirelik öğrencisi Şiddet yönetimi
Objective: The study aimed to examine the relationship between empathic tendency and violence management competence in clinical practice among nursing students.
Materials and Method: This correlational study was conducted among nursing students enrolled in the spring semester of the 2024-2025 academic year at a university in the eastern region of Türkiye between March 2024 and June 2024. The study population consisted of nursing students (N=812) enrolled in the spring semester in academic year. The sample size was determined to be 287 students using OpenEpi version 3 "Sample Size Calculation for a Known Population" with an effect size of 80% and a confidence interval of 95%. Data were collected using a personal information form, the Empathic Tendency Scale and the Violence Management Competence Scale for Nursing Students in Clinical Practice.
Results: The study found that the mean score of nursing students on the Clinical Violence Management Skills Scale was 93.72 ± 27.03 (28, 140), while the mean score on the Empathic Tendency Scale was 65.12 ± 8.52 (41, 91). A weak but statistically significant positive correlation was observed between the mean score on the Empathic Tendency Scale and both the overall mean score and the sub-dimensions of the Violence Management Competence Scale (P<0.001, P<0.05).
Conclusion: The study concluded that nursing students have above-average levels of empathic tendency and violence management competence in clinical practice. It was observed that as students' empathic tendencies increased, their competence in managing violence in clinical settings also improved.
Clinical practice Empathetic tendency Nursing stundent Violence management
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |