Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Application of Mastic Asphalt Using Rubber Added Modified Bitumen

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1, 95 - 107, 25.06.2023
https://doi.org/10.51764/smutgd.1049296

Öz

Transportation is the movement of people and goods from one place to another place. Besides there are many transportation systems in our country, road transportation has the most important place and has a share of 95 percent. Highways are structures that are built flexibly and rigidly on the ground floor and allow fast, safe and comfortable passage of vehicles. A road network that has an orderly distribution has become an important element in the development of countries. Because a strong and comfortable road network provides easy access to energy resources, fast and timely delivery of the products produced and saving time. Today, it is obvious that many studies need to be done in bitumen by adding various additives to bitumen in order to make the roads built more comfortable and durable. While polymer modification is now being applied effectively, it comes up to the agenda that it will provide better compaction and economic contributions by increasing the processability properties. Thanks to such additives, the workability feature can contribute to performance. In this study, different proportions of rubber additives, modified bitumen and mastic asphalt applications were discussed. Today, SMA (Stone, Mastic, Asphalt) layer is used as a high quality wear layer. SMA layers, which are generally obtained from mixtures of 70 - 80% coarse aggregate, 20 - 30% fine aggregate and 6 - 8% asphalt type (high amount of space between aggregates) stands out due to its features such as being more resistant to permanent damage and abrasion, higher quality and being more homogeneous and impermeable. any project success is defined by techniques improved quantity to facilitate effective cost control, cost and time estimation.

Kaynakça

  • A.Çağlar, Çağlar, H., Sağlam, G., Çitoğlu, O., & Bayraktar, Y. (2017). “Geri dönüştürülmüş Agregaların İnşaat Sektöründe Yeniden Kullanımı”. 1. Uluslararası Türk Dünyası Mühendislik ve Fen Bilimleri Kongresi. Antalya.
  • Avcı, E. (. (2009). Sıcak İklimli Bölgelerde Kullanılan Asfalt Betonu Karışım Değişkenlerinin Kaplama Tabakası Performansına Etkisi. Isparta: Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Büyüksaraçoğlu, Y. (2009). Asfalt Yol İnşaatının Tedarik Zincirinin Simülasyon Tabanlı Modellenmesi. Doctoral dissertation, Institute of natural and Applied Sciences.
  • Ceylan, S. (2006). Bitümlü sıcak karışımlarda filler olarak carboniferous-triassic kayaç tozlarının kullanılması ve etkisi. Konya: Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,.
  • F.Orhan. (2012). Bitümlü Karışımlar Laboratuvar Çalışmaları. Ankara: Karayolları Genel Müdürlüğü, Üstyapı Geliştirme Daire Başkanlığı, Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığı.
  • İmamoğlu, C. T. (2012). Atık Lastik Katkılı Asfalt Kaplamaların Trafik Gürültü Sönümlemesindeki Etkileri. Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Karacasu, M. O. (2015). A study on the rheological properties of recycled rubber-modified asphalt mixtures. The Scientific World Journal.
  • M.Ilıcalı. (2001). Asfalt ve Uygulamaları. İstanbul: İSFALT.
  • O, R. P., X, W., Z, W., & H, C. (2018). Farklı Yaşlanma İşlemlerinden Sonra SBS/CRP Modifiye Bitümün Sıcaklık Duyarlılığı Özellikleri .
  • Ömer, F., & Agar, E. (2017). Petrol ürünleri-Parlama ve alevlenme noktası belirleme - Cleveland açık gemi yöntemi. Ankara: Türk Standartları Enstitüsü,.
  • Torun, S. (2015). Bitümlü sıcak karışımlarda katkı maddesi olarak Pr Plast S kullanımının araştırılması.
  • TS EN 15326 + A1. (2010). Bitüm ve Bitümlü Bağlayıcılar, Yoğunluk ve Özgül Kütle Tayini, Kılcal Kapaklı Piknometre Yöntemi,. Ankara: TSE.
  • TSEN14770. (2012). Bitüm ve bitümlü bağlayıcılar-Kompleks kesme modülü ve faz açısının belirlenmesi - Dinamik Kesme Reometresi (DSR). Ankara: Türk Standartları Enstitüsü.
  • Türk Dil Kurumu, . (2018). Asfalt Nedir? : ‘http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_yanlis&view=yanlis&kelimez=50 adresinden alındı
  • Zhang, X. Z. (2018). Asfalt Karışımının Düşük Dereceli Agrega, Kauçuk Asfalt ve Kükürt Giderme Alçı Artıkları ile Hazırlanmasının Fizibilite Değerlendirmesi. Malzemeler.

Kauçuk Katkılı Modifiye Bitüm Kullanılarak Mastik Asfalt Uygulaması

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1, 95 - 107, 25.06.2023
https://doi.org/10.51764/smutgd.1049296

Öz

Ulaşım, insanların ticari metaların ve eşyaların belirli bir konumdan başka bir konuma taşınmasıdır. Türkiye’de birçok ulaşım sistemi bulunmakla birlikte karayolu ulaşımı, ulaşım sisteminin %95’lik kısmını teşkil etmesi nedeni ile önemli bir yere sahiptir. Karayolu, taban zemini üzerine esnek ve rijit olarak inşa edilen, araçların hızlı, güvenli ve konforlu geçişine olanak veren yapılardır. Düzenli bir dağılama sahip bir karayolu ağı, ülkelerin kalkınmasında önemli bir unsur haline gelmiştir. Güçlü ve konforlu bir karayolu ağı, enerji kaynaklarına kolay ulaşılmasını, üretilen ürünlerin hızlı ve zamanında yerine teslim edilmesini ve zamandan tasarruf edilmesini sağlar. Günümüzde inşa edilen yolların, talepleri karşılayacak şekilde sağlam, konforlu ve uzun ömürlü olabilmesi için karayolu yapımında bağlayıcı olarak kullanılan bitümün, bu ihtiyacı karşılayacak nitelikte olması gerekmektedir. Bu gereklilikler göz önüne alınarak bitüme çeşitli modifikasyonlar uygulanması yoluyla, bitümün özelliklerinin iyileştirilmesi ve aynı zamanda daha ekonomik alternatiflerin oluşturulması, araştırmacılar için hedef haline gelmiştir. Özellikle polimer modifikasyon'lu katkılar sayesinde işlenebilme özelliği, performansa katkı sağlayabilmektedir. Gerçekleştirilen bu çalışmada değişik oranlarda kauçuk katkı malzemesi, modifiye bitüm ve mastik asfalt uygulanmaları ele alınmıştır. Günümüzde, yüksek kaliteli aşınma tabakası olarak SMA (Taş Mastik Asfalt) tabakası kullanılmaktadır. Bu tabaka; Genellikle %70–80 kaba agrega, %20–30 ince agrega ve %6–8 gibi oldukça yüksek bir asfalt türü ve kesikli bir granülometriye sahip (agregalar arası boşluk miktarı yüksek) karışımlardan elde edilir. Kısaca SMA olarak bilinen bu tabakalar, kalıcı hasarlara ve aşınmaya karşı daha dirençlidir. Ayrıca daha kaliteli, daha homojen ve geçirimsiz olma gibi, özellikleri sebebiyle öne çıkmaktadır. Herhangi bir projenin başarısı, projelerde etkin maliyet kontrolünü kolaylaştıracak gelişmiş miktar, maliyet ve süre tahmin teknikleri ile tanımlanır.

Kaynakça

  • A.Çağlar, Çağlar, H., Sağlam, G., Çitoğlu, O., & Bayraktar, Y. (2017). “Geri dönüştürülmüş Agregaların İnşaat Sektöründe Yeniden Kullanımı”. 1. Uluslararası Türk Dünyası Mühendislik ve Fen Bilimleri Kongresi. Antalya.
  • Avcı, E. (. (2009). Sıcak İklimli Bölgelerde Kullanılan Asfalt Betonu Karışım Değişkenlerinin Kaplama Tabakası Performansına Etkisi. Isparta: Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Büyüksaraçoğlu, Y. (2009). Asfalt Yol İnşaatının Tedarik Zincirinin Simülasyon Tabanlı Modellenmesi. Doctoral dissertation, Institute of natural and Applied Sciences.
  • Ceylan, S. (2006). Bitümlü sıcak karışımlarda filler olarak carboniferous-triassic kayaç tozlarının kullanılması ve etkisi. Konya: Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,.
  • F.Orhan. (2012). Bitümlü Karışımlar Laboratuvar Çalışmaları. Ankara: Karayolları Genel Müdürlüğü, Üstyapı Geliştirme Daire Başkanlığı, Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığı.
  • İmamoğlu, C. T. (2012). Atık Lastik Katkılı Asfalt Kaplamaların Trafik Gürültü Sönümlemesindeki Etkileri. Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Karacasu, M. O. (2015). A study on the rheological properties of recycled rubber-modified asphalt mixtures. The Scientific World Journal.
  • M.Ilıcalı. (2001). Asfalt ve Uygulamaları. İstanbul: İSFALT.
  • O, R. P., X, W., Z, W., & H, C. (2018). Farklı Yaşlanma İşlemlerinden Sonra SBS/CRP Modifiye Bitümün Sıcaklık Duyarlılığı Özellikleri .
  • Ömer, F., & Agar, E. (2017). Petrol ürünleri-Parlama ve alevlenme noktası belirleme - Cleveland açık gemi yöntemi. Ankara: Türk Standartları Enstitüsü,.
  • Torun, S. (2015). Bitümlü sıcak karışımlarda katkı maddesi olarak Pr Plast S kullanımının araştırılması.
  • TS EN 15326 + A1. (2010). Bitüm ve Bitümlü Bağlayıcılar, Yoğunluk ve Özgül Kütle Tayini, Kılcal Kapaklı Piknometre Yöntemi,. Ankara: TSE.
  • TSEN14770. (2012). Bitüm ve bitümlü bağlayıcılar-Kompleks kesme modülü ve faz açısının belirlenmesi - Dinamik Kesme Reometresi (DSR). Ankara: Türk Standartları Enstitüsü.
  • Türk Dil Kurumu, . (2018). Asfalt Nedir? : ‘http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_yanlis&view=yanlis&kelimez=50 adresinden alındı
  • Zhang, X. Z. (2018). Asfalt Karışımının Düşük Dereceli Agrega, Kauçuk Asfalt ve Kükürt Giderme Alçı Artıkları ile Hazırlanmasının Fizibilite Değerlendirmesi. Malzemeler.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Salih Aluç 0000-0002-5229-0439

Adem Ahıskalı

Erken Görünüm Tarihi 27 Mayıs 2023
Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2021
Kabul Tarihi 26 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aluç, S., & Ahıskalı, A. (2023). Application of Mastic Asphalt Using Rubber Added Modified Bitumen. Sürdürülebilir Mühendislik Uygulamaları Ve Teknolojik Gelişmeler Dergisi, 6(1), 95-107. https://doi.org/10.51764/smutgd.1049296