Girişimciliğin, genetik bir özellik olmanın yanında eğitim ve öğrenme
sonucunda edinilen bir davranış değişikliği olduğu birçok araştırmacı tarafından
ifade edilmektedir. Bu bağlamda girişimcilik potansiyelinin ortaya çıkarılmasında
en önemli görülen faktörlerden biri eğitimdir. Girişimcilik eğitiminde amaç bir
kişide girişimcilik potansiyeline yönelik olarak gizli kalmış bir takım
özelliklerin ortaya çıkmasına ve böylece kişilerin kendi işini kurarak bağımsız
çalışabilmelerine olanak sağlamaktır. Ayrıca, girişimcilik eğitimi bireylerin
öz yetenekleri ile ilgili farkındalıklarının artmasını sağlamaktadır ve bu farkındalık
da girişimcilik potansiyeli üzerindeki etkili olmaktadır.
Bu araştırmanın amacı, öz
yeterlilik algısı ve girişimcilik potansiyeli açısından girişimcilik eğitimi
alan ve almayan öğrenciler arasındaki farklılıkların araştırılmasıdır. Bu amaca yönelik olarak öz yeterlilik algısı,
girişimcilik potansiyeli ve girişimcilik eğitimi alma durumuna ilişkin
literatürden elde edilen ölçekler kullanılarak anket formu yapılandırılmıştır.
Bu anket formu aracılığıyla bir devlet üniversitesinde öğrenim gören İşletme
Bölümü öğrencilerinden veri toplanmıştır.
Çalışmanın
sonunda elde edilen bulgular literatürde var olan sonuçlar ile karşılaştırılacaktır.
Ayrıca bulgular tartışılacak ve araştırmacılar ve uygulamacılar için öneriler
sunulacaktır.
Girişimcilik Eğitimi Öz Yeterlilik Algısı Girişimcilik Potansiyeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2016 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 37 Girişimcilik Özel Sayısı |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.