Bu çalışma, eğitim hizmetlerinin
sunumunda yerel yönetimler ile merkezi idarenin yetki dağılımına açıklık
kazandırmak, bu aşamada ortaya çıkacak yönetimsel bazı sıkıntıların
giderilmesine katkı sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda
Türkiye genelinde yedi Coğrafik bölgeden 21 ilde (büyükşehir, il ve ilçe
bazında) merkezi idare temsilcisi olarak milli eğitim yöneticileri ve yerel idare
temsilcisi olarak belediye yöneticilerinin görüşleri alınıp
değerlendirilmiştir. Çalışmada toplam 504 yöneticinin, eğitim hizmetlerinde
yetki dağılımı konusundaki görüşleri yer almaktadır. Yerel ve merkezi
idarecilere; eğitimin programlanması ve öğretim şekli, çalışanların özlük
hakları, paydaş katkısı, bütçe ve finans başlıkları altında hazırlanan sorular
yöneltilmiştir. Yapılan analizler neticesinde yetki dağılımı konusunda;
katılımcıların eğitim programları ve öğretimi ile ilgili yöneltilen sorularda
hem fikir olmadıkları görülmüştür. Eğitim hizmetlerinde yetki dağılımının belli
başlıklar altında ele alındığı çalışmada; paydaşların rolü, çalışanların özlük
hakları ve eğitim hizmetlerinin finansmanı başlıkları altında yöneltilen
sorularda, benzer düşünceye sahip olundukları özellikle bakanlık merkez
yönetimine sözü geçen yetkilerin önemli ölçüde bırakılması gerektiği sonucu
ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2019 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 44 |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.