Tüketici eğilimlerinin sürekli değişmesiyle birlikte klasik kitle turizmi
hareketlerinden alternatif turizm türlerine doğru bir tercih durumu söz konusu
olmaktadır. Alternatif turizm türlerinden birisi olan kamp turizmi de özellikle
bahar ve yaz sezonlarında, turistlerin hem doğa ile iç içe olma hem de kendi tatil
noktalarını belirleme gibi avantajlara sahip olması nedeniyle tercih edilmektedir.
Bu doğrultuda araştırmanın amacı, tatilcilerin çadırlı kamp faaliyetlerine katılım
motivasyonlarının belirlenmesidir. Araştırmada veriler 29 Temmuz ve 11 Ağustos
tarihleri arasında, toplamda 189 kişi olmak üzere; İzmir ilinin Dikili ilçesindeki
Bademli Mahallesi’nde bulunan “Deniz Kamp” ziyaretçileri üzerinde anket veri
toplama yöntemiyle sağlanmıştır. Anket formunun içeriği, Albayrak (2013)
tarafından oluşturulan itici ve çekici seyahat motivasyonlarını içeren ölçekten faydalanılarak hazırlanmıştır. Araştırmada itici motivasyonların rahatlama,
prestij, yenilik ve bilgi arayışı ve sosyalleşmek; çekici motivasyonların doğal
çekicilikler, olay ve aktiviteler ve turistik olanaklar şeklinde önem derecesine göre
sıralandığı; tatilcilerin ilgili işletme ve genel çadırlı kamp faaliyetlerine katılım
memnuniyet düzeylerinin de yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
With the ever changing consumer trends, there is a preference towards alternative
tourism types from classical mass tourism movements. Camping tourism, which is
one of the alternative tourism types, is preferred especially in the spring and
summer seasons because tourists have advantages such as being nested with
nature and determining their own holiday points. The aim of the research in this
direction is to determine the motivation of the holiday makers who participate in
tent camping activities. The survey was conducted between July 29 and August 11
and survey data collection method was used on 189 people who visited the "Deniz
Kamp" which is located in the Bademli Quarter of the Dikili district of Izmir
province. The content of the questionnaire was prepared from the scale that
including the motivations factors of driving and attractive travel motivations
formed by Albayrak (2013). As a result of the research, driving motivation results
in as relaxation, prestige, innovation, search for information and socialization
and natural attractions, events, activities and touristic opportunities are the result
of attractive motivations which are all classified according to order of
importance. Also, participation into the related business and to the general tent
camping activities show that it gives high satisfaction degree to vacationers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 2 |