Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDE ZAMAN YÖNETİMİ: AMASYA İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2024, Cilt: 16 Sayı: 2, 153 - 169
https://doi.org/10.55978/sobiadsbd.1381344

Öz

Bu çalışmanın amacı, zaman yönetimi konusunda yaşanan problemlerin nedenleri ve zaman yönetimi konusunda yaşanan problemlerin çözülmesinde yapılacaklara yönelik öğrencilerin görüşlerini derinlemesine analiz etmektir. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılan araştırmanın çalışma grubunu, hemşirelik bölümünde okuyan 12 öğrenci oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi ile elde edilen veriler betimleyici bakış açısına göre incelenmiştir. Katılımcılar, zaman yönetimi kavramını zamanı verimli kullanmak, düzenli plan ve program şeklinde, zaman yönetimi konusunda yaşanan problemleri ise plansızlık, erteleme, disiplinsizlik ve koordinasyon eksikliği şeklinde tanımlamışlardır. Ayrıca zaman yönetimi konusunda yaşanan problemlerin çözülmesinde yapılması gerekenleri plan ve programlama, uzman yardımı şeklinde ifade etmişlerdir. Bulgular doğrultusunda araştırmacı önerilerde bulunmuştur.

Kaynakça

  • Andiç, H. (2009). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar, Türkiye.
  • Aydemir, S. (2018). Çalışanlarda erteleme davranışı (işyeri prokrastinasyonu) gelişiminde zaman tuzaklarının etkisi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(6): 1031-1040.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1): 231-274.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2): 368-388.
  • Başak, T., Uzun, Ş., & Arslan, F. (2008). Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. TAF Preventive Medicine Bulletin, 7(5): 429-434.
  • Bayar,A., & Baş,N.A. (2023). Okul Yöneticilerinin Yeterliklerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. International Socıal Scıences Studıes Journal, 9 (108): 5545-5552.
  • Çelik, Y. (2021). Öğretmenlerin zaman tuzaklarına düşmelerine ilişkin öğretmen adaylarının izlenimleri. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1): 464-481.
  • Demirbilek, N. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Bakış Açısından Zaman Yönetimi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2): 375-391.
  • Döner, H. (2016). Hastane yöneticilerinin zaman yönetimi tekniklerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisan tezi), Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ, Türkiye.
  • Eranıl, A. K., ve Özcan, M. (2018). Lise öğrencilerinin boş zaman yönetimi becerisinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(6): 779-785.
  • Erdem, R., Pirinçci, E., & Dikmetaş, E. (2005). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi davranışları ve bu davranışların akademik başarı ile ilişkisi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14): 167-177.
  • Gedik, S. (2021). Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı: Rekreatif faaliyetlere katılım davranışları ve serbest zaman yönetimi üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Trakya Üniversitesi, Tekirdağ, Türkiye.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1): 62-80.
  • Kışla, A. (2017). Hastane yöneticilerinde etkin zaman yönetimi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ, Türkiye.
  • Ökdem, M. (2019). Üniversitesi Öğrencilerinin Zaman Yönetiminde Düştükleri Zaman Tuzakları ve Bunlarla Başetme Yolları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(1): 79-94.
  • Özer, M. (2012). Çalışma hayatında zaman tuzakları ve zamanı etkin yönetmek. Hak- İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 1 (2) , 44-75.
  • Sevencan, F., & Çilingiroğlu, N. (2007). Sağlık alanındaki araştırmalarda kullanılan niteliksel veri toplama yöntemleri. Toplum Hekimliği Bülteni, 26(1): 1-6.
  • Sezen, A. (2013). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin incelenmesi. Akademik Bakış Dergisi, 38: 1-18.
  • Silahtaroğlu, F. (2004). Akademisyenlerde zaman yönetimi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat, Türkiye.
  • Tektaş, M., & Tektaş, N. (2010). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin zaman yönetimi ve akademik başarıları arasındaki ilişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (23): 221-229.
  • Vatan, F., & Özsoy, S. A. (2002). Zaman yönetimi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 18(3): 89-103.
  • Varışoğlu, B., Şeref, İ., & Yılmaz, İ. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının zaman yönetimi algılarına yönelik bir içerik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2): 377-394.
  • Yenihan, B., ve Öner, M. (2013). Zamanı yönetmek: Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergi, 2(2): 56-68.
  • Yıldız, K. (2018). Eğitim fakültesi öğrencilerinin zaman yönetimi ve stres algılarının incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(3): 80-99.
  • Kocabıyık, O. (2016). Olgubilim ve gömülü kuram: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilim ve Teknoloji Sosyolojisi ve Sosyal Bilimler
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yeliz Cankurtaran 0000-0003-0030-3354

Erken Görünüm Tarihi 15 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2023
Kabul Tarihi 7 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Cankurtaran, Y. (2024). SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDE ZAMAN YÖNETİMİ: AMASYA İLİ ÖRNEĞİ. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 16(2), 153-169. https://doi.org/10.55978/sobiadsbd.1381344
AMA Cankurtaran Y. SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDE ZAMAN YÖNETİMİ: AMASYA İLİ ÖRNEĞİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Ağustos 2024;16(2):153-169. doi:10.55978/sobiadsbd.1381344
Chicago Cankurtaran, Yeliz. “SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDE ZAMAN YÖNETİMİ: AMASYA İLİ ÖRNEĞİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 16, sy. 2 (Ağustos 2024): 153-69. https://doi.org/10.55978/sobiadsbd.1381344.
EndNote Cankurtaran Y (01 Ağustos 2024) SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDE ZAMAN YÖNETİMİ: AMASYA İLİ ÖRNEĞİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 16 2 153–169.
IEEE Y. Cankurtaran, “SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDE ZAMAN YÖNETİMİ: AMASYA İLİ ÖRNEĞİ”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 16, sy. 2, ss. 153–169, 2024, doi: 10.55978/sobiadsbd.1381344.
ISNAD Cankurtaran, Yeliz. “SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDE ZAMAN YÖNETİMİ: AMASYA İLİ ÖRNEĞİ”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 16/2 (Ağustos 2024), 153-169. https://doi.org/10.55978/sobiadsbd.1381344.
JAMA Cankurtaran Y. SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDE ZAMAN YÖNETİMİ: AMASYA İLİ ÖRNEĞİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2024;16:153–169.
MLA Cankurtaran, Yeliz. “SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDE ZAMAN YÖNETİMİ: AMASYA İLİ ÖRNEĞİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 16, sy. 2, 2024, ss. 153-69, doi:10.55978/sobiadsbd.1381344.
Vancouver Cankurtaran Y. SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDE ZAMAN YÖNETİMİ: AMASYA İLİ ÖRNEĞİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2024;16(2):153-69.