Modern eğitim yaklaşımları sanat eğitimini kültürel üretimin merkezine alarak genel
eğitimin önemli bir tamamlayıcısı olarak belirlemiştir. Sanat eğitiminin yaratıcılık, özgünlük,
yenilik ve estetik değerleri oluşturan, toplumu daha ileriye taşıyacak olan amaçları genel olarak
1970’li yıllardan başlayarak ve son yıllarda büyük bir dönüşüme uğramıştır. Postmodern olarak
anılan bu süreçte, yeni liberal yaklaşım ve uygulamalar geniş anlamıyla kültürel üretim, dolanım
ve tüketim süreçlerini sanatın ve sanat eğitiminin kuramsal ve entelektüel alanından
uzaklaştırarak kar marjlarının yüksek olduğu ticari alanlara yöneltmiştir. Bu çalışmanın amacı
postmodern süreçte hızlı ve yönelimsiz bir dönüşüme uğrayan sanat eğitimini, yapısal
dönüşümler, görsel kültür, bilgi ve anlamın oluşumu bağlamlarında tartışmak ve eleştirel bir
bakış açısı ortaya koymaktır. Araştırma kuramsal nitelikte olup, ilgili literatür ve tartışmaları
içermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 2 |